Yerel borsalar
Herkese merhaba,
son günlerde yerel borsaların sayısı artmasına rağmen, yeni coin sayısı malesef artmıyor...
Reklam yapmamak ve teşvik etmemek adına isimlerini paylaşmıyorum ama şuanda önümde hali hazırda bulunan bir kaç borsanın bitcoin fiyatlarına göz atmak istiyorum.
Bunlar eş zamanlı olarak yerel borsalardan alınmış bitcoin fiyatları görüntüleri.
Keşke bu borsalarda btc, ltc ve eth haricinde koinler alıp, satabilsek...
Şuan aralarında arbitraj için, makul fırsatlar görünüyor. Örneğin; 38.000 bin liradan alıp, 39.000 bin liraya yakın satabilme fırsatımız var gibi. Arbitraj biraz bilgi ve yatırım gerektiren bir konu olduğu için, şuan o konuya pek girmek istemiyorm.
Steem olmak üzere, genel olarak aktif kullanılan bazı coinler bu tarz borsalara eklense, birim fiyatları genel olarak düşük olduğuna göre türk kullanıcılara güzel fırsatlar çıkarabilir diye düşünüyorum.
Mesela bu yabancı bir borsa içinde şuan alabileceğimiz veya satabileceğimiz kur.
Arada neredeyse türk lirası ile 1.000 lira fark görünüyor.
Yinede yabancı borsalarda direkt tl ile işlem yapamadığımızdan veya istediğimiz zaman dilimlerinde transferler yapamadığımızdan ufak tefek birşeyler görmemize rağmen işlem yapmamız riskli ve meşakatli oluyor.
Örneğin, bu tarz bir sahne gördüğümüzde, bu baktığımız borsaların hepsinde bir miktar para bulundurmamız ve bir miktar coin bulundurmamız gerekir. Düşük bulduğumuzdan alıp, yüksek bulduğumuzdan satmalıyız, en son olarak istediğimiz dengelerde ayrılıp kendi hesabımıza dönmeliyiz. Komisyonları hesaplamalıyız. Bir çok yabancı borsada ise, kripto para ile işlem yapabildiğimiz için istediğimiz coini sattığımızda, stabil bir coin bularak oradan ayrılmalıyız.
Bunların hepsi bir araya geldiğinde çoğu zaman uğraşılmaz bir hal alıyor.
Oysa diğer ülkelerde genel olarak, bir çok coini kendi para birimi ile alıp satma imkanı olanlar, benzer sahneleri çok daha kolay değerlendirebiliyor veya alış işlemlerini daha cesur yapabiliyor.
Biz yerel borsalarda tl ile çok kısıtlı coin alabildiğimiz için, bir çok fırsattan yararlanamıyoruz.
Hatta ben inanıyorum ki, bir çok arkadaşımız başka bir coin almak için ltc ve eth satın alıyor. Bu tarz coinlerin içinde ciddi anlamda paralarımızın olduğuna inanıyorum :)
Sebebi sadece başka coinlerle alış veriş yapamamız ve bitcoin ile işlem yaptığımızda uzun beklememiz.(+yüksek transfer ücretleri)
Herkesin aklında, gönlünde veya bir yerlerinde poloniex gibi bir borsada tl ile işlem yapabilmek yatıyor. Fakat bunun alt yapısını ve güvenliğini, bir süredir varlığını ispat etmiş ve güvenlik önlemleri var olan, hayatta olan borsalar yaparsa, gerçekleşeceğini düşünüyorum.
Bunun için bence ısrarla destek ekiplerinin başını ağrıtmalıyız. Bir kaç yerde zaten bu borsalarında bu tarz düşünceleri olduğunu okuyor veya izliyorum. Bizler biraz daha ısrarcı hareketler sergilersek, bence bu süreçler hızlanacaktır.
Düşünsenize; yerel bir borsa steemit account açmış ve transfer yapıyoruz, bir kaç dakika sonra türk lirasındayız. Veya bir havale yapıyorsunuz, borsanızdan steem satın alıyorsunuz, bir kaç lir komisyon ile steem e kavuşuyorsunuz. Neden btc aldığımız gibi steem almayalım ki ? Hayali bile güzel.
Bu gecede inanarak birşeyler yazmanın verdiği huzur ile aranızdan ayrılıyorum.
İyi geceler, esen kalın :)





Bol şans :)