Memleketi kurtarıyorum s1e3

in #tr6 years ago (edited)

Herkese merhaba ben @keepcalmandread

Yakın tarihte memleket kendisini kurtarıyor isimli bir başlıkta güncel konulardan çıkarabileceğimiz pozitif sonuçlardan bahsetmiştim.

Ülkenin gerçek anlamda gelişebilmesi için, gündemin din,dil,ırk,savaş,kaos vb. konulardan uzaklaşması ve ekonomi benzeri dünya gündeminde olan konulara dahil olması gerektiğini her zaman savunuyordum.

Bugün yine birşey değişmedi.

Tüm dünyanın gündeminde ticaret savaşları varken, biz ele avuça gelmez konularla ilgilenerek vakit kaybediyoruz düşüncesindeydim ve tam o esnada, ticaret ve para odaklı Trump tarafından bir anda gündemimiz değişti.

İnanın veya inanmayın ama çare gerçekten sizsiniz,biziz, burada nefes alan herkes.

Mevcut durumumuz;
Tüm topluluk olarak oturmuş ve birilerinin gelip bizi kurtarmasını bekliyoruz. Kimse cefa çekme taraftarı değil. Ülkeye vergi ödenmediği gibi, ortada bulunan kaynakları tüketmek içinse hep beraber elimizden geleni yapıyoruz. Bkz. Kpss Geçmiş yıllarda 70+ puanlarda yerleşme şansınız %60 ların üzerindeyken, günümüzde 80+ puanlarda yerleşme şansınız %35 oranına düşmüş durumda.Yüksek lisans mezunu yurt dışına göç eden yani beyin göçü diye tabir edebileceğimiz toplam kişi sayısı geçtiğimiz yıl 250.000. Resmi bir yayın olmadığı için ispat edemem fakat bu işlerle ilgilenenlerden takip edebildiğimiz skorlar bunlar.

Olması gerekenler;
Gereksiz ithalattan kaçınmalıyız.
İşinizi görmeyecek mal ve hizmet için bir çare bulunmayabilir fakat, işinizi görebilecek bir muadil yerli ürün kesinlikle tercih edilmeli.
Sürdürülebilirlik adına tüm toplum olarak yapabileceğimiz en küçük hamleyi dahi hayata geçirmeliyiz.
Kendi aramızda yaşadığımız her türlü negatif olaydan kaçınmalıyız ve ülkenin güven notunu yükseltmeliyiz. Böylelikle yatırım yapılmasına olanak sağlamış oluruz.
Dünyada en popüler ve en fazla kazanan şirketleri incelediğimizde, yeni nesil teknoloji şirketleri karşımıza çıktığına göre, gelecek üretim planlamalarımızı bu yönde yapmalıyız.

Devletin olanak sağlamayı düşündüğü bazı güncel konular ise;
-Hazine arazilerinin ucuza kiralanması.
-Market ve benzeri perakende satış mağazalarında yerli veya ithal ürünlerin ayırt edilmesinin sağlanması.
-Vergi tahsilatının gerçekleşme yüzdesinin arttırılması çalışmaslı.
-Ülkeye getirdiğiniz her türlü mevduat için vergi affı.
-TRY mevduatında kalmanız için vergi indirimleri.
-İmar barışı çalışmaları.

image
source

Buradan bakacak olursak, 6 ay önce gündemimizde olan 'bana bak Muharrem' 'bana bak Recep' videolarından USD/TRY analiz videolarına geçmemiz halk tabakasında bir level up varsayılabilir.

Fazla uzun tutmadan bırakmak istiyorum, gelecek sefere daha güncel ve daha işlevsel konulara değinmek istiyorum fakat, veda etmeden önce, birisinin gelip bir anda herşeyi değiştiremeyeceğini ve bizi kurtaramayacağını tekrar hatırlatmak istiyorum.

Tavsiye olaraksa;

-Bankacılık sektöründen hisse alımı
-Aselsan şirketinden hisse alımı
-Türktelekom şirketinden hisse alımı
-Kısa vadeli TRY mevduatı
-Brunson salınmasıyla beraber doların 5.6 ları görebilme ihtimalini unutmamanızı
-Altının dünya çapında yüksekme dönemlerine yaklaştığımızı unutmamanızı
-Dünya üretiminin sürekli hızlandığını ve bu yüzden tüm varlıklarda iniş çıkışların çok sık ve çok yüksek boyutlarda seyretmeye devam edeceğini unutmamanızı
-Kesinlikle kredi çekmemenizi

Söyleyerek buradan ayrılıyorum.

Herkese keyifli steemitler.

Sort:  

Otokar hisseleri almak daha mantıklı bmc Altay tankı için yaptığı fabrikayı durdurdu top otokara geçti hisseleri yükseliyor.

Kredi faizleri çok yüksek en son 1.64 olarak duymuştum. Tavsiyeler ve görüşler için teşekkür ederiz hocam


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

emeği geçen herkese teşekkürler,

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 63161.84
ETH 3061.57
USDT 1.00
SBD 3.97