Sürdürülebilir Kalkınma #1 | busy

in #tr6 years ago (edited)

jon-flobrant-348536-unsplash.jpg


Sürdürülebilir kalkınma üzerine biraz konuşuruz demiştim dünkü yazımda. Aslında tek bir postta halledilemeyecek bir yazı kendileri ama olduğu kadar anlatmaya çalışacağız. Bu konu özel ilgi alanım ve bölümüm ile doğrudan ilişkili olduğu için belki 3 belki 30 yazıdan oluşan bir seri düzenlemeyi düşünüyorum. Sadece bilmek değil, tüm çevremdekilerin de bilmesini sağlamak istiyorum.


Sürdürülebilir kalkınma, "bugünün ihtiyaçlarını, gelecek nesillerin ihtiyaçlarını karşılama kabiliyetinden ödün vermeden karşılayan kalkınma" olarak 1987 yılında yapılan önemli bir konferansla tanınmış ve tanımlanmıştır. Yanlış hatırlamıyorsam bu konferans Brezilya'nın Rio kentinde düzenlenmişti. O gün bu gündür hayatımızda böyle bir kavram var.


Üniversite 2. sınıfta bu dersi almayı özellikle istedim. Çünkü hem hocası sevdiğim bir hocaydı hem de ilgi alanıma giren bir konuydu. Hatta lisans bitirme tezimi de yine aynı hocadan almak ve Sürdürülebilir Kalkınma ile ilgili bir tez yazmak istedim ama hocamın tez danışmanlığı kontenjanı dolduğu için o hocadan alamadım tezimi.


1987 yılında hayatımıza girdikten sonra yıllarca konuşulan Sürdürülebilir Kalkınma için ciddi gelişmeler yaşanmış. Ülkeler yasalarına Sürdürülebilir kalkınma ile ilgili ciddi maddeler koymuş. Çünkü 2000'li yıllardan sonra iyice tüketim toplumları haline gelmemiz, gelecekteki nesiller için hiç de hoş olmayan şeyler bırakacağımızı gösteriyor.

luca-bravo-132630-unsplash.jpg

Şu an ne durumdayız diye soracak olursanız, çok ciddi yapılanmalar ve harcamalar var konuyla ilgili. OECD raporlarından ve Dünya Bankası raporlarından sağlıklı bilgiye erişmeniz mümkün.

Türkiye'de ise durum biraz daha vahim boyutlarda. Sürdürülebilir kalkınma konnusuna baktığımızda Avrupa ve Dünya standartlarının altında kalıyoruz. Raporları incelediğinizde görmeniz mümkün. Bunun için ise şu an çalışma var mı bilmiyorum. Ancak ciddi tedbirler almazsak bizi veya bizi olmasa da çocuklarımızı ciddi tehlikeler karşılayacak. En önemlileri ise; kıtlık ve susuzluk.

Umarım herkes konu ile ilgili az da olsa bilgi sahibi olur ve yetkililer de konu ile ilgili yeterli önlemleri almaya başlarlar. Uzun vadeli kalkınma planları için bu gerçekten önemli.


1. görsel kaynak
2. görsel kaynak


Sort:  

Önemli bir içerik olmuş, elinize sağlık.

teşekkür ederim, keyifli okumalar.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 60340.89
ETH 2615.66
USDT 1.00
SBD 2.56