Kaliteli Yaşamın Göreceliliği ve Tavsiyelerim [Cointurk 28. Projesi](kamuhuzuru#3248)

in #tr6 years ago (edited)

danilo-batista-334883-unsplash.jpg

Görsel Kaynak

Bu yazı @kusadasi tarafından oluşturulan #cointurk projelerinin 28.'si için hazırlanmıştır.

En baştan söyleyeyim benim nezdimde kaliteli yaşam için çok büyük paralara ihtiyacınız yok, ancak yaşamın vazgeçilmez bir parçası olduğu için bir miktar paraya ihtiyacınız tabi ki var. Bakın, yine vardığımız yer realite. O yüzden, parasız da kaliteli yaşarım, mutlu olurum demek bana biraz hikaye gibi geliyor.

Benim için kaliteli yaşam denilince aklıma gelen bir kaç şey var. Bunlardan bahsetmek istiyorum. Cümleme "benim için" diye başlamamın elbette bir sebebi var. Çünkü kalite dediğimiz şey tamamen göreli bir kavramdır. Yani benim için kaliteli olan şey başkası için sıradan olabilir. Bu nokta önemli.

1. Gezin!


Görsel Kaynak

Gezmek insanın kendisini tanımasını sağlıyor. Zor şartlara hangi seviyelere kadar dayanabiliyorsunuz, hangi durumlarda pes ediyorsunuz bunu öğretiyor size yol. Tabi bunu yaparken de aslında sizi bu konularda ileri taşıyor. Zor şartlara daha çok dayanmanızı sağlıyor, acı eşiğinizi yükseltiyor.

Bunları yaparken en çok da öğretiyor yol. Vizyon sahibi olmayı, başka kültürleri, başka insanları, doğayı, yaşamı... Tüm bunları keşfederek, gezerek kazanabiliyorsunuz. Her ne kadar dünya dijitalleşse de, tek tık ile dünyanın herhangi bir yerini görüyor olsak bile canlı kanlı orada bulunmak ve kendi gözümüzle oraya bakma bambaşka bir duygu. Kendimden biliyorum.

2. Okuyun!


Görsel Kaynak


"Çok okuyan mı bilir çok gezen mi bilir?" goygoyuna takılmadan söyleyeyim; çok gezerken çok okuyan bilir.
Dünyayı gezmek en büyük halim, beni tanıyanlar bilir. O yüzden bir çok gezginle tanıştım muhabbet ettim ya da sosyal medya üzerinden iletişime geçip muhabbet ettim. Dedikleri şey tam olarak buydu. Okumamı zaten yapıyordum ama küçük küçük gezmeye başladıktan sonra ben de fark ettim bu durumu. Okumak bambaşka bir bakış açısı katıyor insana ve iletişimini geliştiriyor insanın. Ne kadar çok kitap okursan kelime haznen de o kadar geniş oluyor ve insanlarla iletişiminde o kadar başarılı oluyorsun. Sadece kitap okumak değil burada anlatılan; okumak. dergi, gazete, blog, e-kitap... Her ne olursa. Tabi ki naçizane tavsiyem size değer katacak şeyler okumanız. Hayır hayır asla kişisel gelişim kitaplarından bahsetmiyorum tabi ki!

3. Güzel Müzik Dinleyin!


Görsel Kaynak


Burada amacım şu tarz müzik kaliteli şu tarz değil demek asla olamaz. Tamamen kişisel beğeniler devreye giriyor burada ancak, saçma sapan şarkılar da yok değil. Onları dinlemeyin lütfen. Evet evet o saçma yaz şarkılarından bahsediyorum. En azından bir kez Schubert'ten Ave Maria dinleyin lütfen.
Ya da bir kez olsun Chopin Spring Waltz dinlemenizi tavsiye ediyorum. Dünyaya nam salmış insanların eserlerini dinleyin en az bir kere. Sadece klasik müzik değil tabi ki. Metallica dinlemediyseniz sizi şöyle alalım lütfen.


En güzelini en sona sakladım. Hayat kalitenizi -her kim olursanız olun- artıracağından adım kadar eminim.


4. Sevin!


Görsel Kaynak

Hayatımda duyduğum en güzel his olabilir. Daha önceleri bir hayaline dokunmanın her şeye bedel olabileceğini düşünüyordum. Ama öyle değilmiş. Sevmek ve sevilmek yaşadığımız hayatın kalitesini inanılmaz derecede etkiliyor. Yukarıdaki üç maddeye kesin diyemem ama büyük ihtimalle yaşam kalitenizi artırır. Ancak bu son maddeden eminim. Çünkü artık her şeyi yapmanız için bir sebep oluyor ve daha iyisini yapmak istiyorsunuz, hep daha iyisini. Dolayısıyla fark etmeseniz de yaşam kaliteniz ciddi derecede artıyor. Ben dahil çevremdeki herkeste yaşadım bu durumu. İstisnasız herkeste.

Sort:  

İçeriğiniz çok güzel olmuş, elinize sağlık. Upvote yaptım. Aynı projeye ben de katıldım. Destek verirseniz sevinirim :)
https://steemit.com/destektr/@bkatipoglu1/kaliteli-yasam-icin-ne-yapmaliyiz-cointurk-28-projesi-berhanktpgl-3082

Son maddeye tüm kalbimle katılıyorum. Bir şeyi seversek çok daha farklı bir açıdan bakabiliyoruz. Bir insanı sevin, bir hayvanı, ağacı, kitabı, belki bir anıyı. Sevgi her şeyin üstünde...

Elinize sağlık.

Sevmek dünyanın en ağır ama en güzel işi. Teşekkür ederim :)

Benim düşüncelerime görede kaliteli yaşamı anlatan bir yazı olmuş.Kaleminize sağlık..

Teşekkür ederim :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63438.65
ETH 2632.46
USDT 1.00
SBD 2.75