Hangi Stres? [Cointurk 19. Projesi] (kamuhuzuru#3248)

in #tr7 years ago

hailey-kean-111977-unsplash.jpg


Stresi kısaca; bedenimizin birbirinden farklı içsel ve dışsal uyaranlara verdiği refleksif tepki. olarak tanımlayabiliriz sanırım.


İnsanoğlu bu hayata bir kez geliyor. Tabi eğer reenkarnasyon yoksa. Reenkarnasyona inanmayan bir insan olarak ortalama 65 yıllık bir ömrüm olduğunu biliyorum. 15 yaşına kadar olan süreçte zaten hayatınla ilgili kararları sen alamıyorsun. Alabilen herkese helal olsun ya da bir şekilde almak zorunda kalan insanlar ise bu hayatın tokadını biraz erken yedikten sonra daha sağlam adım atarak ilerliyorlar. Çevremde hep öyle gördüm çünkü. Çok fazla değişkenlik arz edeceğini de düşünmüyorum.

Yani ortalama 50 yıl bilinçli bir hayat yaşıyoruz. Bu hayatı ne kadar doldurduğumuz, ne kadar pozitif yönlerini yakaladığımız çok önemli. O yüzden başıma kötü bir şey gelince ilk üzülmeyi atlattıktan sonra şu soru geliyor aklıma "Değer mi bu kadar üzülmeye, kendini yıpratmaya." Genelde cevap "Hayır." çıkıyor tabi ki. Çünkü gerek yok üzülmeye, yıpranmaya, geçen zamanı mutsuz, üzgün, asık suratlı geçirmeye. Sürekli gülen, kahkahalar atan bir insan olduğum da söylenemez ama genellikle eğlenceliyimdir.


Gamsız bir insan olduğum anlaşılmasın. Tabi ki çok üzüldüğüm şeyler oluyor, olacak da. E zaten bunun adına hayat diyorlar. Bunun bilincinde olmak da bir farkındalık oluşturuyor.


Genel itibariyle uzun vadede her şeyin yoluna gireceğine inanıyorum. Bir şekilde yolunu buluyor işler. Tabi kendiliğinden olmuyor. Çaba gösteriyorsun, emek veriyorsun ve düzeliyor. Yani su akıp yatağını buluyor. Hayatın kanunu bu. Çünkü zaman geçiyor ve hayat devam ediyor. Dünya da bizim etrafımızda dönmediğinden, o sorunu ya yokmuş gibi görüp hiç strese girmeyeceksin; ya da sakin sakin sorunu çözmeye çalışacaksın. Başka bir yolu yok çünkü. Onu dert edinmeye, stres yapmaya gerek yok. Çevremdeki bir çok insana bunu anlatamıyorum.

Benim için stresle baş etmenin bir kaç tane yolu yöntemi var. Bunları madde madde yazacağım belki gerçekten başkası için de faydalı olur.

  • Bir şeyi gerektiğinden fazla düşünüp dert, tasa haline getirmiyorum. Param azsa, ya da zamanım yoksa bunun için stres yaratmıyorum, bardağın dolu tarafını görmeye çalışıyorum.
  • "Değer mi? sorusunu her üzücü, stres yaratıcı olaydan sonra kendime soruyorum. Gerçekten değmiyor bir çok şeye.
  • Eğer o olay ile ilgili düşünmekten kendimi alıkoyamıyorsam; başka bir işle uğraşıyorum, başka olaylar üzerine düşünüyorum.
  • Sevdiğim insanlarla vakit geçiriyorum. Stresi azaltıcı bir etkisi bilimsel olarak var mıdır bilmiyorum ama gerçekten sakinleştirici bir etkisi var. Yanında daha özel ve değerli hissettiğiniz biri de var ise zaten onunla fazla vakit geçirmemek için hiçbir sebep yok.
  • Hobilerim ile uğraşıyorum. En güzel hobim de yazmak. Çok büyük keyif alıyorum. İçimden ne geçerse döküyorum.

Günün sonunda hayat, stres yapmak ve negatiflikler içinde boğulmak için çok kısa. Yaşayacağımız 45-50 yıl ömür. O da olağanüstü bir durum olmadığı sürece. Dolayısıyla bu düşünce ve yukarıda yazdıklarım ile hareket ederseniz, daha pozitif bir insan olacağınızı, hayatınızda stres diye bir kavrama artık yavaş yavaş yer kalmayacağını düşünüyorum.

U5dsZ2Z9EtJNQ1F1ov9beL7Bb5XqBdy_1680x8400.png

Görsel kaynak 1

Görsel kaynak 2

Gif kaynak

Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by kamuhuzuru from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Paylaşımınız, günün en Jumbo yazısı seçildi, tebrikler :)

Teşekkür ederim jumbot ❤️

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63630.04
ETH 2656.44
USDT 1.00
SBD 2.81