Plagiarism Hakkında Tavsiyeler!!! | busy

in #tr7 years ago

stop.jpg

Herkese iyi akşamlar

Bugün yaşadığım ve ders aldığım bir olayı sizlerle de paylaşmak istedim. Çünkü kimsenin böyle bir sorunla karşılaşmamasını isterim.

Dün yazdığım bir haber yazısına istenmeyen bir şekilde flag atıldı. Sebebi ise bilmeden ve istemeden plagiarism yapmış olmam. Plagiarism bildiğiniz üzere eser hırsızlığı anlamına geliyor. Eser hırsızlığı ise Steemit platformunda oldukça dikkat edilen bir durum. Yazdığım haber yazısını Türk bir siteden çeviri yaparak paylaşmıştım. Yaptığım çeviri paylaşıma, yabancı birisi flag attı. Çünkü o kişi yazdığım haber yazısının orijinal kaynağını bana gönderdi ve yaptığımın bir plagiarism olduğunu söyledi. Bu haberin kaynağında dikkatimden kaçan şey çeviri yaparken orijinal bir kaynağın olabileceğiydi. Flag yedikten sonra belli bir seviye ödül alan yazım 0'a düştü. 0'a düşmesi önemli değil sadece böyle bir durumla karşılaşmak üzücü oldu. Elimden geldiği kadar bu platforma şahsi olarak destek vermeye çalışırken böyle bir durumla karşılaşmak üzücü olandı. Velhasıl kelam, bilmeden ve istemeden yaptığım plagiarism yüzünden kendimi oldukça kötü hissettim.

Burayı kullanan herkese ise birçok kez paylaşılan ve önem verilen plagiarism hakkında ben de tavsiye vermek istiyorum. Arkadaşlar eğer haber paylaşımı gibi paylaşım yapacaksanız ilk olarak Türk kaynak değil de orijinal kaynak üzerinden kendi çevirinizi yapın. Çünkü Türk kaynaktan çeviri yaparken kullanılan bazı terimleri daha farklı kelimeler ile yazabiliyoruz. Bu yüzden orijinal kaynak ile çok yanlış çeviriler ortaya çıkmış oluyor. (Benim de yaptığım gibi)

Orijinal kaynak araştırması dışında yapmanız gereken şeylerden birisi de, kullandığınız görsel ve bir cümle bile aynı olsa kullandığınız sitenin linkini kaynak olarak ekleyin. Bu sayede hiç kimse sıkıntı yaşamamış olur.

Görsel kaynağı

Sort:  

This post has received a 0.63 % upvote from @drotto thanks to: @banjo.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 64572.94
ETH 2630.79
USDT 1.00
SBD 2.82