Kabadayı

in #tr5 years ago

Aslen içeriğini sevmesem de çok ilgimi çeken bir terim. Özellikle 80 öncesi Türkiye kültüründe ve özellikle İstanbul'da geçmişi olan, ağırlığı olan bir terim. Nedendir bilinmez ama bir havası var, kendine çekiyor. Sanki Stokholm Sendorumu gibi. Güçlü olana bir ilgi. Ama benim ilgim özellikle kendi kültürümüzdekine. Çünkü gerçek Kabadayılık aslında mertlik, doğruluk, delikanlılık demek. Yaptıkları iş temelde yanlış olsa da Kabadayıların sahip olduğu giyim tarzı, onlara duyulan hürmet ve Baba figürü saygı duyulası. Her an tehlikenin içinde olmaları, ölümle yüzyüze yaşamaları bir amaç uğruna yaşamaları gibi.

Türkiyede bu konuda çekilmiş güzel bir film yok. Oysa gerçekten çok sağlam bir konu ve tarihi yakın geçmişe dayanıyor. İnsanları kendine çekeceğinden, anlatacak konu bulunabileceğinden kesinlikle eminim. Ben bu arzuyla yanıp tutuşurken bugün şöyle bir şeye denk geldim. Ezel dizisindeki "Ramiz Karaeski" karakterinin gençliği. Tam da bahsettiğim dönemlerin tam da bahsettiğim konuları. 6 saatlik bir sekans olsa da 2 saatini soluksuz ve inanılmaz bir zevkle izledim. Eğer bahsettiğim şeylerden hoşlanıyorsanız siz de şu linke tıklayarak tamamını izleyebilirsiniz.


Sort:  

Merhaba yazılarını http://steemix.net/ üzerinden yazarak destek oyu alabilirsiniz ve SMIX token kazanabilirsiniz. Detaylı bilgi için discord üzerinden bana ulaşabilirsiniz.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 62796.11
ETH 3045.55
USDT 1.00
SBD 3.85