Eski Para Koleksiyonu [Cointurk 14. Projesi]

in #tr6 years ago

@kusadasi projesi için yeni başladığım hobimden bahsetmek istiyorum. Evimin bir köşesinden eski paraların bulunduğu bir kutu buldum. Çok hasarlı olsalar da ilgimi çekti. Sanırım dedelerimden kalma paralar. Koleksiyonculuk yeni hobim oldu sanırım :)

Bu para Avustralya Dolarıdır. Hangi yıla ait bilmiyorum. Paranın üzerindeki kadın sanırım Kraliçe 2. Elizabeth. Paranın üzerinde Avustralyayı sembol eden hayvanlar var . Kırbaç vuran çekirge veya peygamber devesine benzeyen bir hayvan var.. Oldukça ilginç bir para. :D

Bu para ise Mısır parası. 5 piastres(ne olduğunu bilmiyorum). 1940 yılında basılmaya başlanmış. Üzerindeki kadını söylememe gerek yok :) Çok küçük bir para.

Bu bir Lübnan parası. Fransızca 'Banque du Liban' (Lübnan Bankası) yazıyor. Üzerine kalemle tarih yazılmış. 14-11-1981.

İtalyan parası. Bendeki çok yıprandığı için googleden resim bulup koydum. 1969 yılında basılmaya başlanmış. Üstündeki adamın kim olduğu hakkında fikrim yok.

"Bu para mı?" diyebileceğiniz çok fazla para var elimde fakat yıpranmışlar. Üzerindeki yazıları okuyamıyorum farklı alfabeler. O yüzden internetten bulup atamıyorumda :D Üzerindeki yazıları çözdüğüm zaman yine paylaşmayı düşünüyorum. Bu projeden elde ettiğim kazancı Power up yapacağım.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63464.16
ETH 3111.33
USDT 1.00
SBD 3.98