UV Işınları Ve Biz...

in #tr6 years ago (edited)

Malum yaz geliyor. Bizim buralara geldi de denilebilir. Kısa bir süre sonra sahiller dolup taşmaya başlayacak. Bende tatile çıkmak istiyorum dediğinizi duyar gibiyim. Maalesef erken seçimler yüzünden çoğumuz tatilimizi ertelemek zorunda kalabiliriz. Ne yapalım sürprizlerle dolu bir ülkede yaşıyoruz:)

images.png
görsel

Tatile çıkarken bol bol alışveriş yaparız. Mayolar, terlikler, havlular ve deniz malzemeleri gibi. Benim ise en önem verdiğim konuların başında güneş koruyucu kremler gelir. Güneş’in zararlı etkilerinden korunmak için detaylı bir araştırma yaparak en iyisini almaya çalışırım.

Peki, nedir bu zararlı etkiler?

Güneş bizim ısı ve ışık kaynağımız. Güneş üzerinde meydana gelen nükleer reaksiyonlar sonucunda oluşan enerji, elektromanyetik dalgalar halinde Dünya’ya geliyor. Bu sayede aydınlanıyoruz ve ısınıyoruz. Dünya atmosferi bu ışınların tehlikeli olanlarını süzüyor. Tehlikeli olmayanlar bize ulaşıyor. Ama Ozon tabakasında oluşan deliği hepimiz biliyoruz. Zararlı ışınlarda artık bizlere kadar ulaşıyor. Güneşlenirken veya günün herhangi bir saati dolaşırken, UV Işınlarına maruz kalıyoruz.

cilt-gunes-isigi-10.jpg
görsel

UV ışınlarının hem faydası hem de zararı var aslında. Kemik gelişimimiz için gerekli D vitamini, derimizde bu ışınla sentezleniyor. Çeşitli hastalıklar ve depresyona da iyi geldiği gözlemlenmiş. Fakat UV ışınları kanserojen ışınlar. Cilt kanserine yol açabiliyor. UV ışınlarına fazlaca maruz kaldığımızda cildimizde güneş lekeleri oluşmaya başlıyor. Ben sayımız fazla ise büyüyebiliyorlar veya kansere yol açabiliyorlar. Güneşlenirken dozu kaçırdıysak yanıklar oluşuyor. Derimiz su topluyor. Cilt rengimiz değişiyor. Gözlerimiz de ise sarı nokta oluşumuna sebep oluyor.

imagesILJM4GSS.jpg
görsel

Güneş ışınlarından kaçmak mümkün değil. Denize de girmek istiyoruz. Uzmanlar özellikle UV miktarının en yoğun olduğu saatlerde direkt olarak güneş ışığına maruz kalmaktan kaçınmamız gerektiğini belirtiyorlar. Yani 11:00 ve 16:00 arasında güneşlenirken ve sokakta dolaşırken dikkat etmek gerek. Mümkünse bu saatler arasında güneşlenmemeye ve dışarıda bulunmamaya çalışmalıyız. Şapka takmak ve açık renk kıyafetler tercih edilebilir. UV filtreli gözlükler de gözlerimizi zararlı etkilerden koruyabilir. Yine güneş altına çıkarken mutlaka güneş koruyucu kremleri yüzümüze ve vücudumuza sürmemizde fayda var. Cilt hassasiyetimize göre SPF 15,30 ve benim tercihim 50 faktör kremler sürülebilir. Özellikle çocukları olan aileler de çok hassas koruma içeren ve suya dayanıklı güneş kremlerini tercih etmeliler. Malum çocuklar sudan çıkmak bilmiyorlar. Bu konuda büyük bir sektör oluşmuş durumda çeşitli kozmetik markalarının ürünleri raflarda boy gösteriyor. İstediğinizi seçmek te sizlere kalıyor. Kısaca yazın güneş ile imtihanımız başlıyor. Hepinize başarılar dilerim.

Sevgiler,
JUNOSTAR

Sort:  

Bugun cok yagmir yagdi hava sogudu sanki . Yazin gelmeye niyeti yok gibi:)
Biz yine de paylasiminla birlikte hazirlikla başlayalim

Burada yağmıyor..Bende yağsın istiyorum:)

Yaz gelemedi :) hava kapalı ve boğucu bizde

50 faktör kremler sürülebilir.

cildi kapattığı için 30 faktör üstü çok faydalı değil diye okumuştum.

ben panik bir tip illa 50 faktör olacak...Takıntım var:)

Çok güzel açıklamışsınız elinize sağlık

Teşekkür ederim :)

Güneş koruyucu 50 faktörlü krem daha iki gün önce aldım, malesef sezonunun içinde biraz pahalı oluyor ama yaz sonunda yarı yarıya düşebiliyor fiyatları. Güzel bir içerik, güncel bilgiler, ellerine sağlık @junostar :)

Teşeķkürler arkadaşım...:)doğrudur sezon sonu almak daha avantajlı oluyor.indirimleri de takip etmek lazım aslinda..

İzmir'e yaz tekrardan uğrarsa bu yararlı bilgileri kullanacağım. Elinize sağlık :)

Tebrikler! Yazınız @tryardim ve @trliste topluluk hesaplarından oy kazanmıştır. Tr tagi altında yazmış olduğunuz kaliteli içerikleri görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için TrYardım Desteklenen İçerikler 28 Mayıs 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Teşekkürler.harika bir banner olmuş @tryardim:)

Yaz kış çantamda daimi bulundurduğum şeylerden biridir güneş kremi ve gerçekten çok önemli. Güneşin zararlı etkilerinden korunabilmek için yaz kış kullanılması gereken önemli bir şey gerçekten

Elinize sağlık, tatil sezonunda gerekli ve faydalı bir yazı olmuş :)

Ben hatta kışın sonlarından başlıyorum güneş koruyucu krem sürmeye. Çünkü o zamanlarda güneş daha çok zarar vere bilir derimize.
Yazı da tam zamanında yazılmış, bilmeyenler de güneş koruyucu krem kullansın:)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 59758.56
ETH 2523.42
USDT 1.00
SBD 2.47