Doğal Taşlar ve Özellikleri

in #tr6 years ago (edited)

Doğal taşlar insanlık tarihi boyunca ilgi odağı ve beklenti kaynağı olmuştur. Medeniyetler tarihi incelendiğinde insanların doğal taşlara yükledikleri farklı özellikleri görmekteyiz. Bu özellikler geçmişten günümüze doğal taşlar ile ilgili bir kültürün oluşmasına sebep olmuştur. Gördükleri her değerli taştan etkilenen insanoğlu taşların sağlık, aşk, para ve nazar gibi pek çok konuda yarar sağladığını düşünmüştür. Her medeniyette farklı taşlar ön plandadır.

kapak foto.jpg

Bizlerde günümüzde genelde takı dükkanlarında doğal taşlara fazlasıyla rastlarız. Ya da yazlık bir yerlerde tatilde isek seyyar takı tezgahlarında dikkatimizi çekmemeleri mümkün değildir. Eşimize dostumuza hediye olarak alırız veya kendimiz takarız. Bazı taşları ise işlenmemiş halleriyle alarak evimizde bulundururuz. Ben de doğal taşlara ilgi duyanlardanım. Hem görüntü olarak güzel görünüyorlar hem de insanların evime geldiklerinde ilk dikkatlerini taşlara doğru yönlendirmeleri beni mutlu ediyor. Evimde bulunan bazı doğal taşlardan da sizlere bahsetmek istiyorum.

Ametist Taşı

ametist.jpg

Soluk mor rengi olan taş enerji, huzur, mutluluk gibi etkileri olan en güçlü taşlardan biridir. Özellikle negatif ortamlarda ametist taşı bulundurmanız tavsiye edilir. Radyasyona ve gözlere de iyi gelir. Belki dikkatinizi çekmiştir çok büyük ametist taşları hükümdarların odalarında da bulunur. Öfkeyi yatıştırır ve stresi giderir.

Sitrin Taşı

yazıda kullan.jpg

Rengi açık sarıdan kahveye doğru gider. Sitrin taşı hastalıkların tedavisinde de kullanılır. Özellikle mide rahatsızlıklarında pozitif yönde etkileri olduğu ve masaj yağlarını etkinleştirmek için de kullanıldığı bilinmektedir. Kendine güveni arttırır. İnsanın kendine zarar verici eğilimlerini azaltır. Diğer bir adı da tüccar taşıdır. Bu duruma inanan insanlar kasalarında sitrin taşı bulundururlar.

Kristal Kuvars

kuvars.jpg

Altıgen prizmalar şeklinde bulunur ve içinde donmuş su damlası vardır. Kırıldığında tekrar suya dönüşür. Kişinin çevresinde bulunan negatif enerji yok eder. Duyguları dengeler. Özellikle cep telefonu televizyon, telsiz gibi cihazlardan yayılan radyasyonu toplar.

Kaplan Gözü Taşı

kaplan .jpg

Kuvars grubu taşıdır. Rengi sarı, kahverengi üzeri çizilidir. Parlatıldığı zaman ipeksi bir görünüşü vardır. Kaplan gözü taşı bağımsızlık taşıdır. Sahiplenme duygusunu arttırır. Uykusuzluğa ve baş ağrısına iyi gelir. Astım hastalarına fayda sağlar. Duygulara hitap ettiği için sevgilinize hediye olarak yüzük ya da kolyesini alabilirsiniz.

(Yazıdaki tüm görseller bana aittir)

Sevgiler,
JUNOSTAR

Sort:  

Göz alıcı bir güzellikleri var. Çekimlerin güzel olmuş. Sadece kristal kuvars guzelligine rağmen galiba arka fon yüzünden kendini gösterememiş. Güzel ilgi çekici bir yazı.

Yorumlarınız için tesekkurler.cok iyi bir cekim yapamamiş olabilirim.tecrubeli değilim bu konuda.elimden geldigince doğru cekmeye calıştım yine de arka fon beyaz olmasa iyi olurmuş.anladım simdi.

Kendinize haksızlık etmeyin lütfen. ben yazıyı da fotoğrafları da beğendim. siz bir de benim kendi çekimlerimi görseniz. benim sözüm sadece küçük bir ayrıntıydı.

Rica ederim.Olumlu yönde aldım zaten.

Özellikle Ametist Taşı görüntü açısından çok hoşuma gitti. Taşlar konusunda pek bilgi sahibi olmasam da simya ilmine göre dokunduğu her şeyi altına dönüştüren fantastik Felsefe Taşı'na ilgim var. O da Harry Potter sayesinde sanırım... 😅

Yazınızın hepsinin italik olması konusunda belirtmem gerekir ki; belli bir zaman sonra italik yazı stili gözü yorabilir. Kişisel düşüncem bu yönde, aklınızda bulunsun. Elinize sağlık, güzel bir yazı olmuş.

Felsefe Taşı'nı bende biliyorum.Harry Potter kitaplarının hepsini okudum.Ev cini doby öldüğünde ağlamıştım.Yazı stili konusunu dikkate alacağım.teşekkürler.

şu ametistten ben de aldım stresim azalsın diye pek bir işe yaramadı bende ya..

Mutlaka bir etkisi olmuştur diye düşünüyorum.Ama demek ki size pek yaramamış.

aynen öyle, var mı başka önerilen bir taş stres için bilmiyorum ama bilgiliyseniz bu konuda tavsiyelerinizi beklerim !

Ben bir adet kristal kuvars ve sitrin taşı istiyorum🤗
Cep telefonu bilgisayar radyasyonunu alsın, wnerji versin, stresi alsın, hastalıklardan korusun 😃
Yazın sayesinde taşşarda bişe şifa olduğunu öğrensim, dah önce duyuyordum ama bu kadar ayrıntılı bilgim yoktu. Ayvalık ta bir pazar var antik şeyler satılıyor. Cumhuriyet meydnının biraz aşapısında ara sokakta, o pazarda görmüştüm. Bu yaz gittiğimde alacağım kısmet olursa. Emeğine sağlık çok güzel faydalı bir makale olmuş😃

Ben ametist taşımı alalı 6 yıl oldu.digerleri de bir o kadar var.Ben istanbul ve Asos'tan almistim taşları.Yazın Ayvalı'ğa gelirsen beraber bakariz👍ben de bioenerji taslari da var.Başka bir postta onlardan da bahsedeceğim.Hersey göreceli tabiki kendine faydalı olduğunu düşünüyorsan ve pozitif yönde etki alıyorsan denemelisin.

Ayvalığa geldiğimde seni görmeyi çok isterim😃

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by junostar from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

  • Feronio - 37 Oy Listesine postunuz eklenmiştir. Yazıyı oylayarak veya resteem yaparak listenin daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olmak istermisiniz?

  • Feronio Oy Listesi Linkinden detaylara ulaşabilirsiniz.

Tebrik Ederiz! Bu Paylaşımınız'da 'destektr' Tag'ını Kullandığınız İçin Upvote Ve Resteem Kazandınız.

@destektr Yeni Türk Steemit Topluluğununa Destek Olmak Adına Hayata Geçirilen Bir Projedir.
Herhangi Bir Karşılık Ve Ödeme Talep Etmeden, Sadece 'destektr' Tag'ını Kullanan Ve @destektr'yi Takip Eden Herkesi Upvote Ve Resteem Yapar.

PhotoText-1521414670653.jpg

Lütfen Bu Hizmeti Sürdürmeye Ve Bundan Sonra Verdiğimiz Desteklerden Daha Yüksek Oy Oranı Alabilmeniz İçin, Oylama Gücümüzü Artırmaya Yardımcı Olmak Adına Alttaki Linkler'i Tıklayarak Çok Az'da Olsa Bağışta Bulunmak İstermisiniz.
(0.010 SBD) - (0.020 SBD) - (0.050 SBD) - (0.100 SBD) - (0.200 SBD) - (0.500 SBD) - (0.750 SBD) - (1.000 SBD)
Tüm Bağışlarınız SP Kiralamak İçin Kullanılacaktır. @destektr'ye Verdiğiniz Önemden Dolayı Çok Teşekkür Ederiz!

Kristal Kuvarsın özellikleri çok dikkatimi çekti. Altıgen prizmalar şeklinde bulunması ve içinde donmuş su damlası olması ne kadar ilginç. Kırıldığında tekrar suya dönüşmesi de neredeyse onu sihirli bir doğal taş haline getirmiş. Kişinin etrafındaki negatif enerjiyi yok etmese bile bu özellikleri onu harika yapıyor zaten. #trliste ye seçilmiş yazınızı tebrik ederim, çok beğendim, takip ettim sizi.

@cleverbot

That is a really good question. I don't know why I said that.

Güzel yorumların için teşekkur ederim.Ben de çizimlerinizi çok begeniyorum.:):)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 59060.44
ETH 2608.94
USDT 1.00
SBD 2.43