23 Nisan Gülhane Şenlikleri ve Erol Büyükburç [Cointurk 26. Projesi][junostar#2650]

in #tr6 years ago

İlkokulu İstanbul'da Boğaz kenarında bulunan semtlerinden birinde okudum.Kiliselerin,Rum evlerinin,yalıların deniz kenarında sıralandığı, ben çocukken kıyısından denize girebildiğimiz bu şirin semtte tarihi bir ilkokula gittim.

Çocukluğumda 23 Nisanlar büyük bir coşkuyla kutlanırdı.Aylar öncesinden gösteri hazırlıkları ve kıyafet seçimleri başlardı.Her sene mutlaka bir gösteriye çıktığımı hatırlarım.

trt.jpg
Görsel

Sizlere 1980 yıllarının sonundaki 23 Nisandan bahsetmek istiyorum.Hatırladığım kadarıyla İstanbul Gülhane Parkı şenlikleri yeni başlıyordu.Okulumuz (rahmetle anıyorum) Erol Büyükburç' la bir şekilde irtibata geçmiş. Kendisinin hazırladığı çocuk şarkılarını şenliklerde kızı Evren Büyükburç okuyacakmış.Ona eşlik edecek okul olarakta bizim okulumuzu seçmiş.Bu sebeple okul koromuz kuruldu.
Müzik öğretmenimizin okul korosu için yaptığı seçmeler hala aklımdadır.

Kocaman akordeonuyla ses veriyorum.
Do re deyişi kulaklarımdan çıkmaz.

Big.jpg
Görsel

Okul korosuna seçildim.Erol Büyükburç ve eşi Emel hanım okulumuza geldi.Bizlere imzalı resimleri dağıtıldı.Çocuk şarkılarını ezberledik.Sanırım 5 gün boyunca Gülhane Parkına giderek sıramız geldiğinde sahne aldık.Şenliklerde sunucu Korhan Abay’dı. Kendisinin bizi anons edişini sahne arkasından çıkışımızı karşımızdaki kalabalığa karşı şarkı söyleyişimizi hiç unutmadım.Önümüzde Evren Büyükburç, arkasında bizim okul koromuz, 23 Nisan Çocuk Bayramına özel şarkılar okuyoruz.

23-nisan-ulusal-egemenlik-ve-cocuk-bayramidf68134ae8cbbd9ad51f.jpg
Görsel

Şimdi düşündüğümde aslında ne kadar şanslı olduğumu anlıyorum.Bu anlamlı bayramı bizlere armağan eden Mustafa Kemal Atatürk'ü de saygı ve minnetle anıyorum.

(Resimlerimi yazıma ekleyemedim sebebi aile albümünde kalmasıdır.)

Sevgiler,
JUNOSTAR

Sort:  

Mustafa Kemal Atatürk'e sonsuz sevgiler ve teşekkürler dünya da çocukların bayram kutladığı tek milletiz

İşte neşe işte haz
Sevincim çok derdim az
Bundan mutlu gün olmaz
İşte mutlu gün bugün
O kutlu Nisan bugün

Bu şiiri birinci sınıftayken 23 Nisan kutlamasında okuyayım diye, öğretmenim bana ödev olarak vermişti. Çok heyecanlanmıştım. Kendi kendime okumak kolaydı ama o kadar okul topluluğu ve tüm öğretmenlerin önünde kürsüye çıkınca kalbim küçük bir serçenin kalbi gibi çırpınmıştı ♥

O yüzden hiç unutmam bu şiiri, şimdiden hepimizin 23 Nisan'ı kutlu olsun.

Çok güzel bir metin olmuş yine, anılarım canlandı, ellerin dert görmesin @junostar

Ne güzel bir şiir.Okuyunca çocuk kalbim canlandı.Yorumların icin teşekkürler..senin de bayramın şimdiden kutlu olsun.😊

@junostar gerçekten çok güzel arkadaşlıklar oluşuyor burada, paylaştıkça birbirimizi daha yakından tanıyoruz. İyi ki varsınız ♥ 😊 Bazen gün içinde çok meşgul oluyorum, gecikince cevap yorum kusura bakma ♥

Ben de aynı durumdayım.malum çocuk ta var.yoğun günler hep bizimle.🤗

çok güzel bir anınız varmış yıllar geçse de unutulmayan..😊

😊😊 teşekkürler @sudefteri

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by junostar from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Erol Büyükburç u çok severim. Koroda kızı ile birlikte olman da çok güzel bir anı olmuş. 23 nisanlarımız çok güzeldi. Hala da çok güzel etkinliklerle kutlanıyor. 😃

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 66552.34
ETH 3451.80
USDT 1.00
SBD 2.65