Ataşehir Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi

in #tr8 years ago

İstanbul’un stresinden ve karmaşasından uzaklaşmak için gittiğim Nezahat Gökyiğit Botanik bahçesinden bahsetmek istiyorum.


İstanbul’un Ataşehir semtinde bulunan bu bahçe aslında oldukça merkezi bir yerde. Hatta eminim ki bir çoğunuz defalarca yanından yöresinden geçtiniz de fark edemediniz. Zira etrafı ağaçlarla çevrili alanı ve ufak bir vadiye kurulmuş olması ile ilk başta dikkat çekmiyor. Ben de ilk gittiğim zaman ki otobüsle ulaşım oldukça kolay, fazlasıyla şaşırmıştım. Bahçeyi anlatmadan önce nasıl gideceğinize dair birkaç ip ucu vereyim. Eğer arabanızla gidecekseniz Ataşehir’e geldiğinizde tem kavşağından Fatih Sultan Mehmet caddesine girer girmez zaten tabelalarını göreceksiniz. Ama Otobüs tercih edeceksiniz ki ben öyle gittim ve oldukça rahattı. Öncelikle Kadıköy den 8M, 19M, 19E numaralı İETT araçlarını kullanarak Ataşehir sedef durağında inerek yaklaşık yarım saatte ulaşacaksınız. Avrupa yakasından ise 19S 16M gibi İETT araçlarını kullanarak ve yine aynı durakta inerek varmanız çok rahat olacaktır.

Şimdi gelelim burayı bu denli özel yapan özelliklerine. İçeri girer girmez kısa bir yürüyüş parkurunun ardından hala daha varacağım yerin ağaçlarla çevrili bir botanik bahçesi olduğuna inanmak istememiştim. Zira Ataşehir’in gökdelenlerinin arasından geçip çakıllı ve otoparkı andıran bir yoldan geçtikten sonra sizi karşılayan bir tünel oluyor. İşte her şeyin değiştiği yer olarak da orayı gösterebilirim. Çünkü iki kişinin yan yana zor sığdığı ama yaklaşık 20-30 metre geçtikten sonra bambaşka bir dünyaya baktığınız bir tünel orası. Tünelin içinden geçerken duvarlarda bahçenin içindeki her bitkiyle ilgili botanik bilgiler resimlendirilerek yazılmış. Bende bu kadar herhalde diye düşünürken tünel çıkışında küçük bir göl üzerinde yüzen kuğular ve duvarlarda gördüğüm bitkilerin canlı halleriyle karşılaştım. O an ki şaşkınlığımı ifade etmek zor. Çünkü İstanbul da onca yıl yaşadıktan sonra küçük kaçışlar için doğa ile iç içe olmak için şehrin bu kadar içinde olunabilecek bir yer bulmak oldukça enteresan ama sevindiriciydi. Ardından ise oldukça geniş bir alana yayılmış olan yer yer mesire alanını andırsa da genel itibariyle kallavi bir botanik bahçesi olan bu yeri gezip görmenizi muhakkak ki tavsiye ederim.

Sort:  

İstanbulun merkezinde nefes almak için harika bir yer gerçekten...

Bende öyle düşünüyorum

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.032
BTC 60972.25
ETH 2632.93
USDT 1.00
SBD 2.57