Gelecekten Selamlar, Ben Blockchain [Cointurk 17. Projesi] [Mehmet Ali#8236]

in #tr6 years ago

Blockchain teknolojisi bu güne kadar yapılmış olan teknoloji devrimlerinin en önemlilerinden birisi haline gelmiştir. İlk sanayi devrimi ile mekanik üretim sistemleri ortaya çıktı ve bu su ve buharın gücü kullanılarak yapıldı. Buradaki en önemli icat buhar makinasının icadı olmuştur. İkinci devrim ise elektrik gücü kullanılarak seri üretimin aktif hale getirilmesi oldu. En önemli icatlar ise telgraf ve telefonun icadı olmuştur. Üçüncü sanayi devrimi dijital devrim olarak geçmektedir. Bilgi teknolojilerinin kullanılmaya başlanması ve elektroniklerin artırılarak kullanımı ile otomatikleşen bir üretim sanayisi oluşmuştur. Üçüncü sanayi devrimi ile ilgili bilinen en önemli gelişme ise ilk bilgisayarın icadıdır. İlk bilgisayar Altair icadından 4-5 yıl sonra ise ilk Apple bilgisayar çıkarılmıştır. Tüm bu devrimler teknolojinin gelişmesine öncülük etmiştir. Dördüncü sanayi devrimi ise endüstri 4 devrimidir. Dördüncü sanayi devrimine baktığımızda IoT (nesnelerin interneti) teknolojisi önemli yer edinmiştir. Sağlıktan gıdaya, lojistikten çevreye tüm dünyada kullanılmaya başlanmış ve halende gelişmektedir. 4. sanayi devrimi dendiğinde Endüstri 4 ile gelen üretim teknolojileri, en gelişmiş otomasyon sistemleri ve veri alışverişi sağlayan sistemler 4. sanayi devrimi ile gelmiştir. Dördüncü sanayi devrimi ile maliyetlerde düşüş, yeni hizmet modellerinin geliştirilmesi, üretimde esnekliğin artırılması, yüksek verimlilik gibi avantajlar ele alınmaktadır.
blockchain-head.jpg

Görsel Kaynak
Ben teknoloji devrimleri ile Blockchain teknolojisini ayrı tutmak istiyorum. Blockchain teknolojisi ile mevcut teknolojilerin stabil, hızlı güvenli hale getirilebilmesi sağlanmaktadır. Blockchain ile servet yönetimi dahil yapılabilmektedir. Nasıl derseniz bir blockchain teknolojisi ile üretilen coinlere yatırım yaparak servetinin kontrolünü tamamen blok zincir teknolojisinde takip edebilir ve yönetebilir hale geliyor. Merkezi olmayan bir sisteme emanet edilmiş oluyor. Merkezi olsaydı bize ne gibi bir riski vardı? Örnek batan bankalar ile giden milyonlar. Devletler bu gelişmiş teknoloji zincirine dahil olmaya başladılar. Neden çünkü gerekli olan tüm maliyetleri alta çekiyor. Daha kısa sürede para trasferi sağlıyor. Daha güvenli bir ödeme aracı. Kimsenin eline değmeden herkes tarafından görülebilen ancak kimse tarafından müdahale edilemeyen bir yönetim sunuyor.

Başlıkta gelecekten selam gönderim. Hatta ben blockchain dedim. Şimdi gelecekten yazıyorum ve burada olanları aktarıyorum. İnsanlar daha güvenli bir şekilde paralarını yönetiyorlar. Daha güvenli resmi bilgilerine ulaşıyorlar. Hatta öyle ki bunu blockchaini kullanmayı veya incelemeyi bilen herkes de görebiliyor. Ancak sahibi dışında hiç kimse müdahale edemiyor. Hacklenme olayları artık yaşanmıyor. Bankaların veznelerini soymak için kimse bankalara koşmuyor. Terör olayı üst seviyelerde halen bitirilebilmiş değil. Artvin'deki noterde yapılan işlem blockchain teknolojisi ile aynı anda İstanbul 5. noterinde görülebiliyor. Bankalar tamamen blockhain teknolojisine geçtiler. Artık daha az personel çalıştırıyorlar. İşlemler pc gücüne göre yürümüyor. Saymakla bitmeyecek daha niceleri mevcut. Geldiğinizde sizleri de burada ağırlamak isterim. Ben @ihh gelecekten yazdım.

Sort:  

cok iyi bir aciklama 🙋 @ihh

Teşekkürler @ekmekarasi, bu arada güzel bir nikname seçimi.

tesekkurler 😊

This post has received a 0.07 % upvote from @drotto thanks to: @banjo.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 60716.93
ETH 2594.61
USDT 1.00
SBD 2.55