PARDON KİMİ ARIYORSUNUZ, BEN YARDIMCI OLAYIM!

in #tr7 years ago

IMG_20171025_105243_355.jpg
(Kaş/Antalya, Ağustos 2017)

Büyük usta Sait Faik ne güzel demiş ''Seyahatler çekiyor içim.''

Peki ya insan zaman zaman neden gitmek ister? Nereye olursa. Yürümek, trene binmek, denizin dalgalarına, güneşin batışına... Neden? Çok düşündüm bu konu üstünde. Belki buldum, belki hâlâ aramaktayım. Aslında güneş hep aynı güneş. Peki ya farklı olan ne gitme isteğimizde? Kimileri kendinden kaçmak olarak cevaplar bunu. Doğru mu, kendinden mi kaçıyor insan? Doğruysa neden kendinden kaçıyor insan; kendini aramak varken? Ben kaçmak olarak düşünmüyorum gitme isteğimizin nedenini. Hiç yoktur demiyorum ama bence asıl nedenin kendimizi aramak, kendimizi tanımlamak ve ifade etmek olduğunu düşünüyorum. Çünkü bu yolculuklarda insan içinde ki tınıyı melodiye dönüştürür. Zamanla biriktirdiği melodileri birgün hayatının şarkısı yapar. Bu şarkıda yoluna kuşlar, dalgalar, resimler, insanlar eşlik eder. Sizde zaman zaman istemez misiniz bir deniz kıyısında kayaların üstünde kendinize şarkılarla eşlik etmeyi? Elbette kim istemez ki? Haruki Murakami bu soruyu şöyle cevaplamış; ''koşmasaydım yazamazdım.'' Bir koşunun kime ne zararı var ki?

Peki ya kendinizi ne kadar tanıyorsunuz? Bu soruyu her gün mutlaka sorun kendinize. Günler geçtikçe kendinizin belli bölümleri çıkacak hiç tanımadığınız, tanışmadığınız. İşte o zaman anlayacaksınız zamanı geldiğini bir yolculuğun kendinizle baş başa. Kendini sadece seyahatlerde tanıyabilir insan demiyorum ama kendini tanımanın en iyi yoludur seyahatler diyorum. Pişman olmayacaksınız konuşmayı bırakın, sevdiğiniz bir yazarın sevdiğiniz bir kitabını alın, ufku rahatlıkla görebileceğiniz bir yer beğenin ve bırakın kendinizi kendinizin kollarına. Göreceksiniz döndüğünüzde kaldığınızdan daha kötü asla olmayacaksınız.

''Heeey
Ne duruyorsun be, at kendini denize:
Geride bekleyenin varmış, aldırma;
Görmüyor musun, Her yanda hürriyet;
Yelken ol, kürek ol, dümen ol, balık ol, su ol;
Git gidebildiğin yere...'' (Orhan Veli)

Sort:  

This post received a 20% vote by @msp-turkey courtesy of @myego13 from the Minnow Support Project ( @minnowsupport ). Join us in Discord.

Upvoting this comment will help support @minnowsupport.

Congratulations @ickarakus! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 59190.54
ETH 2521.17
USDT 1.00
SBD 2.53