You are viewing a single comment's thread from:

RE: Türk Eğitim Sistemi-Bilim,Felsefe Ve Matematik İle Neden Uğraşılmıyor-Kardeşimin Geleceği Hakkındaki Kaygılarım Ve Dergi Ödevi+[TR Liste Yarışması 03]

in #tr6 years ago

Yazını beğenerek okudum sevgili tulpar. Bu performans ödevlerinden emin ol hocalar da bıkmış durumda. Çünkü hocalar da öğrenciye ne kazandırması gerektiğini bilmiyor bu ödevlerle. Senin de bahsettiğin gibi çocuklara neden ve niçin öğretilmeden ezberci biçimde akademik bilgiler aktarılıyor. Öğrenci mecbur olduğu için öğreniyor merak duyduğu için değil. Halbuki eğitimin de bir felsefesi vardır. Öğrenci ye öncelikle amaç anlatılıp bir ideale dönüştürmesi beklenmelidir. Kendi küçüklüğümü hatırlıyorum da bilime çok meraklı bir çocuktım. Okul öncesinde en çok sorduğum soru "neden?" İdi. Bana bilimadamı olma hayalini aşılayan okuldan ziyade severek izlediğim "back to the future" filmi oldu. Eğitim öğrenciye kendini tanımayı ve kendini nasıl donatacağını öğretmeli. Maalesef eğitime dair bir felsefemiz bile yok. Eğitimden beklentimiz ne olduğu da meçhul. Dünya hızla değişirken bakış açılarımızı da güncellememiz gerekirken biz henüz bir açıya bile sahşp değiliz. İşte bu beni çok endişelendiriyor.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 63782.14
ETH 3146.14
USDT 1.00
SBD 2.55