You are viewing a single comment's thread from:

RE: Bilinç Transferi Üzerine bir Dizi: Altered Carbon

in #tr6 years ago

Geldim, biri BSG mi dedi?

BSG'yi şöyle anlatayım. Ben aksiyon film, dizilerini sevmem. "vurdulu kırdılı" olarak yorumlarım. BSG'yi en yakın arkadaşımın aylarca olan ısrarına rağmen izlememiştim. Şimdiye kadarki bütün zevklerimin uyuştuğu bir insan olsa da bana aksiyon dizisi izlenimi vermişti. Oturttu beni zorla izlettirdi. İlk iki sezonu başından kalkmadan bitirdik.

Fringe ile hem çok benzer, hem de çok farklı. Bilim-kurgu sahnesinde etik tartışıyor. Ama etiği her yönüyle tartışıyor. Her karakterin sahip olduğu bir düşünce akımı var. Dizi sana her karakteri tanıtıyor ama hiçbir karakteri savunmuyor.

Dizinin en sevdiğimiz özelliği ise detayları. Her bölümü onlarca kere izlediğinde çok farklı şeyler farkediyorsun. Mutlaka baştan tekrar izlenmesi gereken bir dizi. İlk izlediğinde bulmacayı çözüyorsun, ikinci izlediğinde o karakterlerin neyi neden yaptığını sorgulayarak izliyorsun.

Dizi her bölümde izleyiciye, sen olsan bunu nasıl yapardın diye soruyor. Hele ki duruşma sahneleri var, böyle kurgulanamaz bir sahne. @romo.lampkin 'in adı oradan geliyor mesela. Ben koltuğu üstada bırakayım biraz da o övsün.

Hatta @murattatar , @doctorbishop gelin bir çelınc yapalım. Her haftasonu o haftanın sezonunu bitirip sezonu tartışalım. Ne dersiniz? :D

Sort:  

Ahaha hoş geldin :) öncelikle açık konuşayım fringe kadar seveceğimi düşünmüyorum. Keza üstat da net biçimde dile getirdi :) fakat çok sevmem için fringe kadar sevmeme gerek yok. Yakın zamanda başlar, ilk hissiyatı iletirim :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 60782.57
ETH 2381.28
USDT 1.00
SBD 2.64