ARICILIK (BEEKEEPİNG)

in #tr7 years ago

Benim dedem arıcılık yapar 10 seneyi geçkin süredir başta hobi diye başlamıştı ancak sonra bir kaç yıldır kendine tam olarak meslek haline getirdi...IMG-20170831-WA0039.jpg
Dedem diyorum suanda 67 yaşında kimine göre daha genc ama bikac yıldır tekbaşına yapamıyorum zorlanıyorum dediği için bende yazları onunla beraber kalıp yardım ediyorum.
Yardıma başlamadan önce basit bişi sanardım arı sonuçta derdim bırakıyosun yerleştiriyosun yemini yemeğine kendisi çicekten alıyor derdim ama hiç de öyle değilmiş ;
Bunun sürekli kontrolleri var 200 peteğin olduğunu düşünün günde en assa 20 tane den fazlasını kontrol etmen lazım düzenli olarak haftalık hepsi kontrol edilmesi için edilmesse ne olur krelicesini beğenmeyip öldüre bilir fazladan kıralice cıkartıp kovanı ikiye böle bilir sürekli analar kesilirse (arıcılık ta piçe gelme denir)kovan söner(ölür).
Sonra karadeniz gibi biyerdeysen yağmur yazda olsa yağar eğer yağmur yağdıgında arıya yiyecek yemek (yani şurup)vermessen kendi ürettiği balı yer bitirir bal üzerinden mahsül alamazsın bal almayı gectim kışın kendine yemeye birakmaya bilir ve kısın yemeği yani kendi ürettiği bal olmayan kovan ne yaparsan yap istediğin kadar şurup ver o kovan yine ölür .
Bunlar rutin üç ay boyunca sürekli yapılması gerekenler.IMG-20170831-WA0031.jpg
gelelim üç ayın sonuna bal alma zamanına bir haftalık gecen bir süredir belki ama en ağar gecen zamandır.
yavaşlayamazsın durim dinlenim diyemessin gece gündüz calışırsın.
Balı alırken diğer kovanlar duymadan hızlı bir sekilde alıp kovanı kapatman lazım kapatamassan kapagı acık kovan yağmaya acıktır arı hertarafı kapatamadığı için içeri giren cıkan yine belli olmaz ve yağmalanan petek yine söner(ölür).IMG-20170831-WA0029.jpgIMG-20170831-WA0033.jpgIMG-20170831-WA0045.jpg

Balı aldık dan sonra kimini süzersin kimini direk cerçeve olarak paketlersin gündüz sıcak ve kapalı ortamda süzmemiz lazım ki bal soğumasın soğursa eğer cerceveden cıkmaz kalır sertleşır.![IMG-20170831-WA0062.jpg]
()
Bu fotoğrafta süzülmesi için cercevenin sırının alınışını göstermek istedim her cerceve mutlaka bu işleme girer sonra makineye yerleştirilir.
cerceve olarak kalacakların işi basittir bi gün disarda soğumaya bekletiriz gece hava kararıncada poşetleriz....

arıcıların üç aylık yazı nasıl geçirdiğini öğrendiniz
zaman ayırdığınız için teşekkür ederim :)

Sort:  

Güzel bir paylaşım olmuş. Teşekkürler.

okuyup zaman ayırdığınız için ben tesekkür ederim

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 58478.70
ETH 3158.37
USDT 1.00
SBD 2.43