Zamanı ve Hayatı Yönetmek

in #tr7 years ago

Her gün yapılacak sürüyle işlerimiz olur. Bunları kafamızda alıp vermek de bizi yormaya başlar. İşleri yapmadan yorulmaya başlarız. Genelde ertesi gün çoğu da unutulur.

Sabah uyandığım gibi ilacımı içmem lazım.
Çocuklara tost yapılacak.
İçecekleri unutma.
Kırtasiyeden kalem, defter alınacak.
Markete uğramam lazım daha listeyi yapmadım.
Ozon tedavisi için telefon edilecek
Sağlık raporu için gruba mesaj çek
Steemit için post hazırla ve yorumlara dön, upvotelere cevap ver
En azından 10 sayfa kitap oku

Daha da yazmadığım ama yapılacak sürüyle iş, devamlı düşünceleri meşgul eder. İnanın insan bunları düşündükçe ve unutmamak adına gerilmeye başlar.

Bu durumda ne yapmalıyız? Kafanızda biriken yapılacakları bir kağıda yazabilirsiniz. Her işi grubuna göre renkli kağıt yada post-it yazarak kullanabilirsiniz. Mavi, yeşil, sarı, kırmızı renk kağıtlar, çalışmanızı zevkli hale getirecektir. Her gece yatmadan önce ya da gün içinde aklınıza gelen yapılacakları kağıtlara yazın ve panoya asın. Baş taraf yapılacaklar, orta kısım yapmaya başladıklarım, son kısım da yaptıklarım olsun.

image
Baş tarafa yapılacakları yazdık ve astık.

image
Şimdi buradan yapacağımız ve önceliği olan kağıdı alıp yapmaya başladıklarım bölümüne yapıştırın.
image

Yaptıktan sonra da son kısma yani yaptıklarım kısmına yapıştırın.
image
Son kısma gerek yok diye düşüneceksiniz ama oraya yapıştırdığınız kağıtlar, size bitirmenin hazzını hissetmenizi sağlıyor. Bu da size güven veriyor, sakinleştiriyor ve rahatlatıyor. İnanmayacaksınız serotonin hormonu bile salgılamanıza yardımcı oluyor. Bitirdiğiniz bir işten sonra ohhh, bu da bitti düşüncesi sizi mutlu ediyor. Bu sefer tekrar başa dönüp yapılacaklardan bir kağıt alıp, yapmaya başlayacaklarıma yapıştırıp işlerinize zevkle devam ediyorsunuz. Bana göre ders çalışırken kullanılabilecek bir yöntem. Ben daha çok defterimi yatağımın yanına koyuyorum ve ertesi gün yapılacakları yazıyorum. Gece rahat uyumamı sağlıyor. Çünkü beynimi çöplerle doldurmak yerine, gereksiz düşünceden arındırıp uykuya geçiyorum. Her iki yöntemi de denemenizi tavsiye ediyorum. Sakin ve huzurlu günler diliyorum.

Sort:  

Güzel bi yazı olmuş, tebrik ederim :)

Teşekkür ediyorum.

Bu şekilde olmasa da benim de yazılır yapacaklarım . ütü yap, çamaşır yıka, evi süpür vs :) Eline sağlık hoş ve faydalı bir paylaşım .

Ev işleri içinde yapılabilir. Önemli olan beynimizi boşaltabilmek. Teşekkür ediyorum.

Zaman yönetimi gereken önemi vermediğiimiz ve bildiğimizi varsayarak bilinç düzeyinde ele almadığımız bir şey. Planlama sadece zihnimizde yapacağımız birşey değil bence de. Takip edilmemiş, sonuçlandırılmamış planlar bize katkı sağlamıyor. Listeler yapıp neyi bitirip neyi bitirmediğimizi görerek ancak kendimize ksrşı dürüst olabiliriz. İyi bir farkındalık yaratan güzel bir paylaşım. Teşekkürler.

Söylediklerinize katılıyorum.Beğenmenize sevindim.

Bu yöntemleri daha kaç defa duydum bilmiyorum hatta bir kaç kere denedim ama sanırım ben de çalışmıyor. Dediğiniz duyguların hiçbirini hissetmedim ne yazık ki. :(

😁 bu da güzel bir yorum olmuş.

elinize sağlık, düzenli uygulanırsa çok faydalı bi yöntem olacağı aşikâr ama bende yaramıyor bu tür şeyler galiba🙂

Bu şekilde değilde, geceleri yatmadan önce yarın yapacaklarınızı yazmanız, gece ve ertesi gün beynizi rahatlatacaktır.

önerinizi dikkate alacağım teşekkür ederim ayrıca trliste için de tebrik ediyorum☺

Teşekkürler

Tebrikler ! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup günün seçilen yazıları arasında yerini almıştır.Paylaşımınız için Teşekkürlerimizi sunarız.Detaylara buradan ulaşabilirsiniz.Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz TR Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

Teşekkürler

çok güzel olmuş post hocam tebrik ederim

Teşekkür ediyorum. Beğenmenize sevindim.

Tebrikler, benim de buna benzer bir yöntemim var, ilk postum da yazmıştım

Teşekkürler.Hemen bloğunuza bakıyorum.

Wow cok farkli bir post olmus eline saglik

Teşekkür ediyorum.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.028
BTC 60580.16
ETH 2342.43
USDT 1.00
SBD 2.47