Kitaplardan Metro Bileti

in #tr6 years ago (edited)

Biraz eski bir uygulama ama hala dünyaya yayılmamış olması ilginç geliyor bana.

Brezilya'da kitap okuma alışkanlığının düşmesi sonucu ilginç bir uygulama hayata geçirilmişti 2015 sonlarında. Düşmesi sonucu derken senede 2 kitaba düşmesinden bahsediyorum, bizim ülkemizde bu oran sanırım senede 10 sayfa falandır ortalama.

Uygulamaya gelirsek, çok da güzel düşünülmüş. Zaten metroda telefonlar çekmiyor, internet yok. Eeee, metroda bu insanlar ne yaparak vakit geçirsin? Kitap okusunlar.


Hem kitap okuma oranını artsın hem de insanlar boş vakitlerini değerlendirsinler diye düşünmüşler.

Başlangıçta 10 adet ince kitap tasarlanmış ve özel bir barkod yöntemiyle kitaplar 10 ücretsiz geçiş hakkı tanınmış. Hatta isterseniz internet üzerinden ekstra geçiş hakkı yükleyerek kitapları başkalarına hediye de edebiliyorsunuz. Kitapların ince olmasıyla kitap okumayı sevmeyen insanların hızlıca bitirerek keyif alması sağlanmak istenmiş.

O zamanlar çok hoşuma giden bu projenin diğer ülkelere, özellikle ülkemizde de olmasını çok istedim ama sanırım uygulama artık devam etmiyor.

Keşke buna benzer uygulamalar olsa, artsa ve herkes de buna katkı sağlasa.

ayrac1.png

Görseller Kaynak:

1(mentalfloss), 2(Agência Africa), 3(psfk)

ayrac1.png

@golge

ayrac1.png

Sort:  

Quraturk tr etiketi altında paylaşılan kaliteli ve orjinal içerikleri tespit edip ödüllendirmeyi hedefleyen bir kürasyon projesidir.

Yazınız değerlendirmen ekibimiz tarafından uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini almıştır.

Evet çok güzel bir uygulamaymış önceden bilmiyordum. Fakat ben yolculuk sırasında hiç kitap okuyamayan bir insanım. Anında yol tutuyor ve gerçekten kötü bir his :) O yüzden yolculuk sırasında kitap okuyamam, telefona bakamam sadece müzik dinleyebilirim :)

Metroda yol tutmaz ya benim bildiğim :))
Ben genelde Dergilik'ten dergi falan okuyorum metroda, müzik zaten genelde açık oluyor kulağımda.

Bende de @kagantrky nin bahsettiği durum var. Kesinlikle gazete kitap okuyamıyorum hareketli taşıtlarda. Ama enteresandır yanımda okuyan varsa göz ucuyla onu okuyabiliyorum. Sanırım okudugun şeyin tam karşında olması ve vücudun hareket halinde olması ile ilgili bir orta kulak dengesizliğinden kaynaklanıyor.

Biyolojik bir açıklaması vardır illa ki. Ben okuyabiliyorum aslında otobüslerde falan ama dikkatim okuduğum şeyin dışına kaydığı zaman benim de midem bulanıyor.

Belki de okuduğumuz şeye tam olarak kendimizi veremediğimizden olabilir.

Mesela bir telefona önemli bir mesaj gelmiş olsa onu okumak için nasıl dikkatimizi veriyorsak belki de o şekilde odaklanmamız gerekiyordur.

Biyolojik açıklamalar var elbette, çoğunluk iç kulağa giden titreşimlerin beyne hareket halinde olduğunu belirtmesi, vücudun diğer birimlerinden ise sabit olduğu sinyalinin gitmesi ile beynin korumacı yaklaşıp herhangi bir zehirlenme olasılığına karşı kus emri vermesi olarak açıklanıyormuş. Bazı yerlerde ise göz bozukluklarıyla ilintili olabileceği belirtiliyor.
Telefona gelen mesajı okurken ya da cevap yazarken de aynı durum sıklıkla gerçekleşiyor malesef :)

Ben de o şekilde düşünüyorum. Kötü bir özellik ne yazık ki

Sorma abi, ben de öyle bir sıkıntı var. olay araçta değil, vücudum eylemsizliğe tepki gösteriyor :D

İlginçmiş :D

biliyordum çok güzel bir uygulamaydı, keşke bizim ülkemiz de bu seviyelere gelebilse:)

uzun yolculuklarda kitap okumasını severim aslında, finallere yolda çalışmışlığım var.
hatta şehir içi otobüslerde ayakta kitabın ilk yarısını okuyarak girdiğim bir finalim vardı:)
hoca 5 soru sormuştu 4'ü kitabın ilk yarısındandı:)) bu da böyle bir anımdır🙆‍♀️

Ne kadar da güzel bir anıymış, öğrencilikte yaşananlar :))

Otobüste Kağan gibi ben de pek okuyamam, yol tutuyor. Uzun yolculuklarda genelde film izlerdim hep ;)

Çok hoç bir uygulamaymış. Düşüneni ve uygulayanı tebrik etmek lazım. Sonradan neden kaldırılmış acaba? Kitap okumalar yeniden arttı diye değildir muhakkak...

#tr ve #edebiyat etiketlerini beraber kullandığınız için upvote ve resteem ile destek aldınız.

Sevgiler.

Kaldırıldığından emin değilim, araştırdım ama göremedim hakkında bilgi. Teşekkürler ;)

Güzel bir uygulamaymış..
Şehirler arası uzun yolculuklarda maalesef kitap okuyamam kulağımda kulaklık "cam kenarı" (olmazsa olmazım ) ve camdan dışarı seyre dalmak, dalıp gitmek en sevdiğim şeydir..

Ben de otobüs yolculuklarında genelde öyle yaparım ama müzik yerine film falan olmasını tercih ederim genelde :))

Yolları, evleri izlemek hayal alemine dalmak filmlerden daha iyi geliyor tavsiye ederim..

En güzel hayallerimi yürürken kurabiliyorum, en güzel planları hep doğada yaparım ama otobüste dikkatimi veremem sanırım dediklerinize :(

Peki o vakit.. (:

Congratulations @golge! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes
Award for the number of posts published

Click on any badge to view your Board of Honor.

To support your work, I also upvoted your post!
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last announcement from @steemitboard!

Do you like SteemitBoard's project? Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 58861.70
ETH 2499.51
USDT 1.00
SBD 2.48