#turkcebilim 'i Yükseltelim. Discord...

in #tr6 years ago (edited)

Bundan 542 milyon yıl önce Kambriyen Patlaması adı verilen bir olay yaşandı. Canlı çeşitliliğinde o kadar büyük bir artış oldu ki, yeryüzü tarihi boyunca hiç böyle bir türleşme görmemişti. Ben de bu aralar (son 1,5 aydır) Steemit TR oluşumlarının sayısının tıpkı bu Kambriyen Patlamasına benzeyen bir şekilde arttığını gözlemledim. Bu benim acayip hoşuma gidiyor. Monotoniklik yerine çok seslilik ve çok renklilik gelişimin 'gümbür gümbür' ayak sesleri oluyor aslında.

image.png
Kaynak

Artık #turkcebilim etiketi aktif olarak ve sevilerek kullanılmaya başlandı. Gerçekten irili-ufaklı bilim ve teknoloji namına hakikaten kaydadeğer güzel ve kaliteli içerikleri bulabileceğimiz nur topu gibi güzel bir etiketimiz daha oldu. Benim #turkcebilim etiketini önerirken temelde bilim ve teknoloji içerikli Türkçe yazıları biriktirip bulabileceğimiz ve birbirimizle etkileşim yaratabileceğimiz güzel bir ortam hayal etmiştim. Daha ilk bir kaç gününü yaşayan bu etikette bir çok arkadaşımız bir çok yazı paylaştı. Hemen hemen her gün yazılar paylaşılmaya devam ediyor.

Discord'ta saygıdeğer bazı arkadaşlarımız benim SteemStem ile olan aşinalığımı bildiği için bu konuda benimle iletişimde bulundular. Benden SteemStem komünitesini ve usüllerini anlatmamı istediler. Ben de elimden geldiğince onlara yardımcı olmaya çalıştım. #TR 'de, #SteemStem 'de yazmak isteyen bir çok mühendis, biliminsanı arkadaşımız olduğunu ve sistemi anlamaya çalıştıklarını söylediler. Bu benim için çok mutlu edici bir gelişmeydi. Fakat bir şey farkettim ki, asıl amaçları (çok da doğal olarak) yazıları Türkçe yazmaktı. Ancak SteemStem'le kurduğum diyaloglardan anladığım kadarıyla SteemStem kesinlikle kendi kuralları haricindeki yazılara upvote vermiyor ve İngilizce ve Fransızca haricinde başka bir dilde yazmayı da kat-i suretle kabul etmiyorlar.

image.png
Kaynak

Yazılan bilim-teknoloji yazılarına yüksek yüksek upvote veren bir kaç tane uluslararası komünite mevcut. Bunlardan ilk aklıma gelenler, @steemstem, @curie, @davinci ve @geopolis... Hepsinden de upvote alabilmek için aynı engele takılınıyor o da İngilizce sorunsalı... Neyse sonuçta #turkcebilim 'de yazılan yazılara ben tutup da SteemStem'in yaptığı gibi bir basışta $40- $50 'lik upvote basamam. Böyle bir şeye gücü yetecek bir balina değilim. Ama bilim ve teknoloji konularında yazmak isteyen #TR arkadaşlarımı motive ve teşvik etmek için upvote yüzdem yerle yeksan olsa bile bir abi, bir hoca, bir steemit-kıdemlisi, bir dost olarak elimden geldiğince %100 ile upvote ediyorum.

#turkcebilim 'de yazılan Türkçe içerikli bilim yazılarının altındaki yorumlar kısmına bir bakacak olursanız, etkileşimin çok sağlam olduğunu görürsünüz. Yazı ile ilgili epey çok soru, öneri ve düşünce paylaşıldığını göreceksiniz. Ben bazen yorumlardan bile bir çok şey öğreniyorum. Öğrenmenin yaşı yok. Sonsuza kadar bir şeyler öğrenip şaşırabiliriz. Daha öğrenebileceğimiz milyonlarca şey var. Ve bunlardan bir kaçını neden #turkcebilim etiketi vasıtasıyla yapamayalım.

Evet biliyorum. Oy oranı plankton-minnow seviyelerine göre hiç de fena olamayacak kazanç bırakıyor ama ben #turkcebilim etiketinde yazı yazanlara tek başına upvote veren olmak istemiyorum. Orada yazı yazan ve okuyan herkes upvote versin ki bu yapılanma da yavaş yavaş bir oluşuma dönüşsün.

image.png
Kaynak

Uzun lafın kısası biz de bir gün Türkçe bilim ve teknoloji anlamında neden bir SteemStem olmayalım derim ben? Evet hemen şimdi bir SteemStem olamayız. Belki aylar belki yıllar alır. Ama istikrarlı bir şekilde Bilim, mühendislik ve teknoloji yazıları yazan kitle olursak ve bu kitleyi de büyütebilirsek, günün birinde Şirinler de bizi görebilir belki. Ben de bu Kambriyen Patlaması dönemimizde ben ve siz bilimsever dostlarım yeni bir çeşitlenmeyi de biz başlatalım diyorum. Bu bağlamda aslında bir Discord grubuyla başlayıp orada buluşmak, konuşmak, fikirler üretmek, gelişmeyi sağlayacak güzel önerilerde bulunmak, post promotion linki bırakmak :) az da goygoy yapmak hiç de fena olmaz öyle değil mi? Belki bakarsınız bundan uzun yıllar sonra evlatlarımız #turkcebilim etiketini Steemit'te trending tag'lerde bile görebilir. #turkcebilim etiketini önerdiğim postta da herkesin fikrini sormuştum. Şimdi de herkesin fikrini soruyorum:

turkcebilim Discord Kanalımız Olsun Mu?

Saygılar......

image.png

Sort:  

Bence güzel olur, buraya başladığımda discord nedir bilmiyordum şimdi discord'a uzun süre bağlıyım ve neredeyse herşeyi takip ediyorum.

Twitter'da bile önemli takip ettiğim şeyleri discord'a taşıdım bir dönem ama onları takip edemedim. Sonra sildim server'ı. Şimdi de feedly'de takip ettiğim siteleri de discord'a taşısam çok güzel olur diye düşünüyorum.

Bunlardan bazıları da bilimsel içerikleri takip ettiklerim. Böyle bir discord olursa benim için iyi olur :))

Quraturk tr etiketi altında paylaşılan kaliteli ve orjinal içerikleri tespit edip, ödüllendirmeyi hedefleyen bir kürasyon projesidir.

Yazınız değerlendirmen ekibimiz tarafından uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini almıştır.

Discord'un çok güzel özellikleri var ve iletişim için çok hızlı.

Ancak hız bazen felaket olabiliyor malum. Toplulukta yaşanan bir çok gerginlikte, Discord ya direk olayın merkezindeydi ya da yangına benzin döküyordu.

Diğer açıdan,
Discord'a yazmak, buza yazı yazmak gibi. Eriyip gidiyor her şey.

Gerektiğinde hararetli fikri tartışmaların bile Steemit üzerinde yapılmasından yanayım. Yazılanlar, paylaşılan düşünceler BlockChain sağlamlığında kalıcı olmuş olur.

Hayır, Discord olmasın.

discord-hayir.jpg

Haklısın aslında.

Evet discord bazen zararlı hale gelebiliyor, özellikle çok kanal olması heryere yetişmeyi engelliyor. Bir yönden de birilerine yardımcı olmanın ya da çevre edinmenin iyi bir yolu.

Bu konuda yaptığın çalışmaları içtenlikle kutluyorum abi öncelikle bunu belirtmek istedim. Sonrasında ise böyle bir discord kanalı çok güzel olabilir. Fakat bu konuda minimal bir discord kanalı olursa çok daha güzel olabilir. içerisinde sadece birkaç başlık bulunan bir kanal. Bilim hakkında konuşulabilecek Türkçe bir grup olması çok hoş bir şey :)

Güzel bir düşünce, sosyal bilimler ve eğitim bilimleri konusunda naçizane paylaşım yapmaya çalışacağım. Buraya yazayım da not düşmüş olayım yapılacaklar listesine. :)

Discord kanalı açılabilir güzel muhabbetin döndüğü bir kanal olacaktır.

Guzel bir dusunce,kesinlikle yapilamasi gerek.

Sizin de dediğiniz gibi #turkcebilim etiketi aktif bir şekilde kullanılmaya başlandı. Ben de ara sıra gördüğüm kaliteli yazarlara bunu öneriyorum ki yazılar toplu bir başlık altında biriksin. Discord kanalı fikrine gelince; fikir hoşuma gitmedi değil, olması güzel olur ama başlangıçta katılım miktarı az olabilir. Bunu da üstesinden insanları daha fazla bu alana teşvikler gelebiliriz diyorum. :)

Tebrik ederim yazınız Quraturk e seçildi. 😃
Bence de bilimsel yazıların olduğu bir discord kanalının olması etkileşimi artıracaktır. Böylece bu tarz kaliteli yazılar tr de artacak ve tr etiketini in değeri de . 😃 😃 😃

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabindan oy kazanmıştır. Tr tagi altında yazmış olduğunuz kaliteli içerikleri görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için TrYardım Desteklenen İçerikler 21 Mayıs 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

turkcebilim ismi çok kötü olmuş. tr-bilim şekilde bir çok alt etiket oluşturulabilirdi.
tr-bilim
tr-haber
tr-bilgi

tarzında

Ya aslında illa öyle olsun diye diretmedik. Akla ilk gelen oydu. O şekilde oluştu. Ha şimdi değiştirelim desek. Artık yavaş yavaş oturmaya başladı. Herkes alışıyor isme.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 58659.71
ETH 3164.52
USDT 1.00
SBD 2.43