Türkiye Bitki Soğuğa Dayanıklılık Haritaları

in #tr7 years ago

Herkese Merhaba,

Benim çok ilginç bir hobim var. Palmiye yetiştirmek.
Şimdi “ne var bunda?” demeyin hele durun. Ben palmiyeyi kışları insan ağlatan ayazları olan Ankara’da yetiştirmeye çalışıyorum 😂

Bahçemde Palmiye yetiştirmek istediğimi söylediğimde başta eşim ve kardeşim olmak üzere eş dost epey bi güldüler, eğlendiler. Lakin ben bayağı bir kararlıydım bu işe. Yazın görmüştüm onları tatilde. Acayip derecede güzel geldi.

Herneyse bunu nasıl yapacağımı araştırırken oldukça ümitsizliğe düştüm ama bir gün web sitelerinde gezinirken, Ankara Haymana’da bulunan bir otelin web sitesindeki fotoğraflar beni tekrar ümitlendirdi. Otelin bahçesinde koca koca bir sürü palmiye ağacı 🌴 vardı. Hemen koyuldum işe. Soğuk iklimde yetiştirilebilen palmiyeler diye giriştim çalışmalara. Bir baktım ki aslında 2200 küsür farklı palmiye türü varmış ve bunlardan bir çoğu da -20 C’lere kadar dayanabiliyormuş. Bu bağlamda benim için uygun olan palmiyeleri bulabilmek adına forumlara daldım.

26F8683F-1E91-4015-BF45-99F61499D4DD.jpeg

Not: Bu fotoğraf florida-palm-trees.com sitesinden alınmıştır.

Buralarda sıklıkla gördüğüm kavram, “plant hardiness zones” adında birşeydi. Bu bitki yetiştiriciliğinde oldukça önemli birşeydi. Her ülkenin şehirden şehire detaylıca gösterildiği “Plant Hardiness Zone Maps” bulunmaktaydı. Sonra buna kendi ülkemiz için baktım ve Meteoroloji Genel Müdürlüğünün Web sitesinde buldum. Aşağıdaki görselleri Meteoroloji Genel Müdürlüğü sitesinden aldım.

2E3342C9-FA15-4771-B675-30E876CDBFB0.jpeg

Bitki Soğuğa Dayanıklılık Haritası

243C1BF2-07BE-43B6-9B9E-FDB100AB3CE5.jpeg

Bitki Sıcağa Dayanıklılık Haritası

1655EFCC-019C-4533-ADC4-5DF303CB33B5.jpeg

Bu harita USDA yani Amerika Birleşik Devletleri Tarım Bakanlığı tarafından ilk olarak kendi ülkeleri için hazırlanmış. Bu harita, çok uzun yıllar süren saha gözlem ve laboratuvar çalışmaları sonucu çıkmış. Daha sonra bizim ülkemiz de dahil olmak üzere bir çok ülke bunu kendine göre uyarlamışlar.

Haritadaki soğuğa dayanıklılık bölgelerinden 4a en soğuk ortalama sıcaklıklara düşen yerler, 10a ise en yüksek ortalama sıcaklıklara düşen yerleri gösteriyor. Bu kategoriler diğer çok soğuk ülkelerde 1a’dan başlıyor.

Hemen her bitkinin internet ortamında bulunabilecek nem,kuraklık, sıcaklık-soğukluk dayanıklılıkları bilgileri mevcuttur. Bu bilgilerin içinde o bitkinin hangi “hardiness zone” da yaşayabileceği yer alır. Siz de bahçenize dikeceğiniz bitkiye ait bu bilgiyi ilgili web sitelerinde öğrenip, bulunduğunuz bölgenin bu haritada nereye girdiğini görerek bitkinizi bu bilgiler kılavuzluğunda dikebilirsiniz.

Bu konuyla ilgili çok daha detaylı bilgiyi mgm.gov.tr sitesindeki ziraat kısmında da okuyabilirsiniz.

Hepinize çok güzel 👍 Pazar’lar dilerim.

Sort:  

Çok güzel bir paylaşım olmuş. Eline sağlık.

Yazinizi keyifle okudum 🙏 Peki siz palmiye aldiniz mi? Aldiysaniz bizimle de paylaşirmisiniz ☺

Evet Aldım. Washingtonia Filifera Cinsi 2 adet Palmiye fidanı aldım. Bunlarla ilgili bir Post yayınlamayı da düşünüyorum. Şu an -8 C sıcaklıktan koruyabilmek için etraflarına mini bir sera yapıp seraların içini ısıtıyorum.

Paylastiginzda etiketleyin beni de lütfen merakla bekliyorum.

eline sağlık güzel çalışma

Teşekkürler, sağolun.

Bir Ankaralı olarak yapmaya çalıştığınız şeye saygım sonsuz...
kolay gelsin :D

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by gokhan83kurt from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews/crimsonclad, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows and creating a social network. Please find us in the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP. Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This post has received a 0.20 % upvote from @drotto thanks to: @banjo.

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.025
BTC 55262.33
ETH 2465.44
USDT 1.00
SBD 2.18