You are viewing a single comment's thread from:

RE: Paralel Evrenler (Çoklu Evrenler)

in #tr6 years ago (edited)

Bu sorduğum sorunun cevabını biliyorum. Ama vurgu oluşturmak için soruyorum. Lütfen mazur görünüz :)

Evren bugün 90 milyar ışık yılı çapında ve 3.6 milyon ışık yılı mesafededir. Saniyede 72 km hız ile genişlemektedir.

  1. 13,7 milyar yıl önce bigbang'le başlayan ve her yöne doğru ışık hızıyla ilerleyen bir balonun (evren) çapı nasıl oluyor da 90 milyar ışık yılı olabiliyor? 13,7 milyar yıl olması gerekmez miydi?

  2. 3.6 Milyon Mesafede olan şey tam olarak nedir?

  3. 72 km/sn hızla genişleme konusunda yazınıza rica etsem bir ya da iki referans ekleme şansınız var mıdır? Bunu hem kendim için okuyabilecek bir ileri okuma kaynağı için isterim. Hem de @turkcebilim 'in kurallarına uygunluk anlamında söylüyorum.

Bir de ikinci görsel Walter White :) (Hastasıyız) ve Paralel Evrenler arasındaki benzerlik ve alakaları mı bulmamızı istediniz ? :)) O görseli niye koyduğunuzu tam anlayamadım.

Elinize sağlık. Yazınız harika bu arada!

Sort:  

Direk bağlantısı olmasa da, Nick(?) olarak gönderme şurada geçiyor sanırım.

Merhaba

  1. 13.7 milyar yıl öteden bize doğru gelecek bir ışık bu mesafeyi kat ederken evren de aynı zamanda büyüyor olacaktır. Bir balon üzerindeki X ve Y noktaları arasındaki mesafe bu balon şiştikçe artacaktır. Bu genişleme ilgili matematiksel bir hesaplama var, biraz karışık. Kabaca anlattım, ayrıca bu hesaplamada evrenin de bir küre/balon olduğu dikkate alınıyor.

  2. Evrenin genişlemesi. Evrendeki X ve Y noklarının birbirlerinden uzaklaşması. Hubble Sabiti ile ilgili.

  3. Ekledim. Yalnız bu 72 kms genişleme hızı +/- olabilir. Bazı kaynaklarda 68kms, bazı kaynaklarda 74 kms.

  4. Walter White'in dizideki takma adı Heisenberg değil miydi? :)

  5. Teşekkür ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 61796.23
ETH 2480.79
USDT 1.00
SBD 2.64