You are viewing a single comment's thread from:

RE: BİZ TÜRK'LER STEEMIT'E GÖRE DEĞİL MİYİZ YOKSA !!!

in #tr6 years ago

Aslında bu sistemde yorum yapan da yapılan da, upvote eden de edilen de herkes az ya da çok birşeyler kazanıyor. Sistemin olayı bu. Ama ne yazık ki. İnsanlarımız tam olarak bunu anlayamamış olabilirler. Steemitin ruhunu ve mekanizmasını ne yapılmalı ne yapılmamalıyı anlatan basamak basamak işleyen bir yazı dizisine ihtiyaç var. Bilmiyorum belki biraz dolphin olmaya başlayınca böyle uzun bir rehber olayına da girişebilirim. Bilinç çok önemli.

Sort:  

teşekkür ediyorum ayrıca böyle bir yazıya gerçekten ihtiyaç var ve bunu sizin gibi birinin yazmasını isterim..

Açıkça söyleyebilirim ki, tr etiketine platforma dahiliyetimin sadece ilk 3 günü baktım. O dönemde gördüğüm içerikler biraz hayal kırıklığına uğrattı. Şimdi tr etiketini 2 temel amaçta kullanıyorum. İlki "steemit nedir?", "markdown'lar nasıl kullanılır?" gibi danışma postları, diğeri de sizin gibi paylaşımlarını beğendiğim bireyleri okumak ve desteklemek. Sadece sistemi anlatarak değer katılabileceğinize de çok inanmıyorum ben. Sistemi çözmüş bireylerin, gönderilerin altına yaptığı konudan alakasız yorumları görüyoruz yada "çok iyi" yazılıp geçiliyor, en kötüsü de discord'da online olduğunuzda gelen birebir darlamalar. Genel bir paylaşımı, bilgiyi küçümseme hali, para > bilgi denklemi var gibi. Oysa ki içeriğin kalitesine göre dengeli gelir tablosu var genel steemit topluluklarında. Biraz kötümser gelebilir söylediklerim ama asıl derdim kaliteli içerik görmek.

Özellikle, "bilgiyi küçümseme hali, para>bilgi denklemi" tespitinizin doğru olduğuna katılıyorum. Ama şöyle de düşünelim; Facebook, Twitter vs. gibi oturmuş, herşeyin tıkır tıkır işlediği, "comfort zone'un" içinde, altyapının sağlam olduğu büyük sosyal medya hesapları varken. İnsanlarımız bir şekilde Steemit.com'u duyuyorlar. Steemit propagandası öyle bir yapılıyor ki (ki bu bir reklam çeşididir o nedenle bir şey diyemiyorum!). "Ağalar, beyler, gelin gelin! duymayan kalmasın! Bırakın o elinizdeki kokuşmuş size hiçbirşey vermeyen sosyal medya hesaplarınızı! Buraya gelin! Yazdığınız herşeyden para kazanın. Hem yazarken para kazanın, hem de beğendikçe para kazanın." şeklinde oluyor.

Ee şimdi bunu duyan her kim olsa aynı güdülenimle gelecektir buraya. "Off oğlum bi site varmış, basıyomuşsun beğeni para geliyormuş, yazıyormuşsun iki-üç bişeyler para geliyormuş. Hemi de kripto-para veriyorlarmış. Hem de sisteme girmek beleşmiş, cebimizden de beş kuruş para çıkmıyormuş. Cennet lan cennet yaşasın." Şeklinde gelen bir çok vatandaşımız olduğunu düşünüyorum. Kötü içerikler bunun bir yansıması.

Sonra da sisteme giren kişi, yazdığı ufak tefek postları sonucunda hiç bir şey kazanamadığını görünce, hırslanıp, sinirlenip daha da kötü içeriği olan spam'lere yöneliyor ve bu şekilde katmerleniyor. Sistemi de anlayıp tanıyamadıkça daha da çılgınlaşıyor. Ondan bundan oy dilenmeye çalışıyor. Sinirlenmeler başlıyor. Discordta vs. orayla burayla tartışmalar başlıyor. vs. vs.

Bu sebeple buradaki psikolojiyi anlayan büyüklerimiz (bizden daha tecrübeli ve kıdemlilerimizi kastediyorum) ya da bir şekilde bizler yol gösterici, ilham verici, sabırla sistemi öğretip, uzun vadeli kazanç zihniyetini aşılayıcı ve belki de öncelikle sistemden para değil de keyif almayı salık verici birşeyler yazıp çizmemiz gerekebilir... Bilemiyorum.

Şöyle bir post okumuştum geçen haftalarda. Aynı etkiyi ben de yaşadım. Başta zevkle yazarken paraya döndü benim için de. Abimiz kendi yöntemini bulmuş ama benim için aynı etki devam ediyor. İlgilendiğim konu başlıklarına dair yazıyorum. Bakıyorum okuyan yok, bir sonrakine geçiyorum.
Demem o ki, sadece para için gelenlerde değil bizlerde de bi' deformasyona sebep oluyor platformdaki işleyiş. Dengenin nasıl kurulacağına dair kafa yoruyorum biraz. Dün bir ülkede steemit'e dair çalıştay yapıldığını gördüm mesela, üniversite öğretim görevlisi öğrencilerini makalelerini buradan paylaşmaları için teşvik etmiş. O kadar iyi bir yaklaşım ki, görünce aklım çıktı. Bu benim için şu demek; eğitim modellerimiz değişebilir, bilgiye erişim limitleri yıkılabilir, herhangi bir konu üzerine ciddiyetle yazılmış farklı görüşlere erişebiliriz vs. Beni steemit'e dair bunlar heyecanlandırıyor. Bu yüzden içerik kalitesini, vizyonu görünce başta sinirleniyorum sonra beklentilerimin yüksek olduğu kanaatine varıyorum. Sonra bu döngüyü tekrarlıyorum :D

Bugün ben de 3 arkadaşımı steemite kattım. Bence şu an hissettikleriniz aslında hepimizin yaşadığı şeyler. Bugün adı steemit olur yarın başka bişey farketmez. Ama aslında blockchainin hayatlarına artık ince ince işlenmeye başladığı ilk insanlardan oluyoruz. Bence steemitte gelen upvote kısmına bakmamak lazım bir müddet. Yalnızca yazmak,paylaşmak eğlenmek, fikir üretmek, arkadaş olmak, problemlerin çözümünde ortaklaşa yardımlar oluşturmak gibi şeylere odaklanmalı. Paranın zaten az da olda çok da olsa yavaş da olsa bir şekilde geliyor. Platformdan keyif almadan sırf para için yapmak adeta nefret ettiğin bir işyerinde küfür ede ede çalışmaya benziyor.

Geçenlerde bir grup gördüm. Afyonlu hayırseverler herhafta yardıma muhtaç olan birine ya da birilerine ellerinden geldiğince destek oluyorlar. Bir kere de kimseden upvote dilenmediler!

Bir başka postta da Venezuela’da açlıktan çok büyük sıkıntı yaşayan bir aileye postun geliriyle yardım ettiler.

Yani özetle burası bu tip şeyler için aslında. Eğer birisi steemitten parayı kıracam ben zengin filan olacam güdüsüyle kötü kötü kalitesiz içerikler yolluyorsa hiç boşuna enerjisini harcamamalı. Çünkü kazanamaz!

Aynı fikire sahip olduğumuza çok seviniyorum. Şu an dışarda olduğum için ciddi cevabımı daha sonra yazacağım.

Coin Marketplace

STEEM 0.21
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 66785.43
ETH 3494.10
USDT 1.00
SBD 2.83