Steemit'e Yeni Başlayanlar İçin Tavsiyeler

in #tr6 years ago

Arkadaşlar merhaba,

Ben yaklaşık 6 aydır Steemitteyim. Aşağı yukarı her gün paylaşımlar yapmaya çalışıyorum. Steemit ile işbirliği içerisinde çalışan birçok platformu denedim. Şimdi size onlarla ilgili deneyimlerimi ve tavsiyelerimi aktarmak istiyorum. Umarım faydalı olur.

Steemite üye olmam şu anda 62 seviye olan bir üye sayesinde oldu. Yaklaşık ilk bir ay kendi çabalarımla bir şeyler yapmaya çalıştım. Profesyonel fotoğraf makinesi ile çektiğim fotoğrafları koydum, gezdiğim yerlerle ilgili notlarımı paylaştım ama hiçbir ilerleme kaydedemedim. Paylaşımlarım benim oyum da dahil olmak üzere 0,01-0,04 arasıydı. 1 aylık süre sonunda beni üye yapan arkadaşa durumu ilettim. Şimdi hem onun tavsiyeleri hem de araştırmalarım sonundaki tecrübelerimi aktarıyorum.

Bildiğiniz gibi Türk toplumu olarak Steemit’te yeni yeni güçleniyoruz. Önceden bu kadar destek ve bilgi yoktu. Arkadaşımın ilk tavsiyesi @kusadasi grubunun proje çalışmaları oldu. Proje çalışmalarında ekip size bir konu veriyor ve sizden bu konu hakkında bilgi edinip kendi anlatımınızla aktarmanızı istiyor. Bu proje çalışmaları hem seviye olarak ilerlememi, hem kazanç sağlamamı hem de kripto paralar ve sistemlerle ilgili bilgi sahibi olmamı sağladı. Bunun yanında yaklaşık son 2 aydır #tr tagini kullanarak yaptığınız kaliteli paylaşımlar belli kişiler tarafından 1 SBD civarı oylanarak size destek sağlıyor.

Steemit ile entegre olarak çalışan bazı platformlar hakkında da biraz bilgi aktarayım.

1.jpg

1- Dmania

Dmania.lol adresi üzerinden ulaşabildiğiniz ve gif veya caps paylaşılan bir site. Bu sitenin popüler olmasının nedeni önceleri 40-70 SBD değerinde oylamasıydı. Bu nedenle kullanıcıların büyük çoğunluğu buradan kazanç sağlamaya çalıştı. Bir ara ulaşımı durdurulan dmania’ya şu an yine ulaşmanız mümkün. Ancak burada kazanç sağlayabilmeniz için paylaşımlarınızın dmania’da SP delegasyonu yapmış üst sıralardaki kişiler tarafından oylanması gerekiyor. Bu sıralar dmania yaklaşık 10 SBD gücünde oylama yapıyor.

2.jpg

2- Dlive

Bu platform da sık kullanılan yerlerden birisi. Burada amaç canlı yayın yapmak. Bilgisayarınıza OBS Studio programını kurup çalıştırarak dlive üzerinden paylaşımı başlatmanız gerekiyor. Oyun, tanıtım, şarkı, vb. canlı yayınlarınızı paylaştığınızda dlive ekibi belli aralıklarla paylaşım kalitenizi ve içeriğini inceliyor. Paylaşımınız kaliteli ve hızlı ise ortalama 7-40 SBD arası oylama yapıyor.

3.jpg

3- Dtube

Bu platform hepimizin yakından tanıdığı Youtube mantığıyla işlemektedir. Burada da yapacağınız video paylaşımlarınız oylanmaktadır.

4.jpg

4- Esteem

Cep telefonunuza kuracağınız Esteem programı üzerinden yaptığınız yazı ve görsel paylaşımları oylayan bir platformdur. Önceleri 1 SBD oy veren bu platform bazen oylama yapmıyor. Ama steemit üzerinden yapacağınız bir paylaşımı buradan yaparsanız daha fazla kazanç sağlama ihtimaliniz artacaktır.

5.jpg

5- Busy.org

Busy de esteem ile aynı mantıkta çalışan ek olarak bilgisayar üzerinden kullanıma da olanak sağlayan bir platformdur. Buradaki paylaşımlarınız da busy tarafından oylanır ancak oy değeri düşüktür.

6.jpg

6- Hede.io

İşte Türk toplumunun bir başarısı olarak gösterebileceğimiz hede.io size sürekli kazanç sağlayabilecek platformlardan birisidir. Ekşisözlük mantığıyla kurulmuş olan bu platformda aklınıza gelebilecek her şey hakkında kendi anlatımlarınızla aktarımlar sağlayabilirsiniz. Sistemin kurucularından olan @ercu tarafından oylanan bu yazılarınız minimum 0,08 SBD olarak oylanır. Burada önemli olan vikipedi gibi bilgi vermek yerine kendi anlatımlarınızı kullanmanızdır.

7.jpg

7. Steepshot

Bu platform da fotoğraf paylaşım platformudur. Telefonunuza veya bilgisayarınıza kuracağınız Steepshot programı üzerinden paylaşım yapıyorsunuz. Buradaki en önemli görülebilecek husus steepshottaki paylaşımlarınızda 5 tag sınırlaması bulunmaması. Yani 15-20 tane tag koyabilirsiniz.

Yukarıdaki yazdıklarıma ek olarak yazılarınıza kullandığınız tagler de çok önemlidir. Örneğin @kusadasi projelerinde #cointurk ve #tr taglerini kesinlikle kullanın. Madde madde belirttiğim platformları ilk tag olarak muhakkak yazın. Örneğin; esteem paylaşımı için #esteem tagini.

Benim gözlemlerim ve paylaşımlarım ile elde ettiğim bilgiler bu şekilde. Umarım sizlere küçük de olsa bir faydam dokunur. Bu platformda ilerlemek ve kazanmak için birbirimize destek olalım ve #tr tagini yukarılara taşıyalım.

Sort:  

Teşekkürler @gnchmurat , çok faydalı bir paylaşım olmuş.

Beğendiğinize sevindim.. :)

Bu faydalı platformları bizlere tanıtıttığınız için çok teşekkür ederim. Steepshot uygulamasını sizden öğrendim. Gerçekten faydalı bir yazı çok beğendim. Emeğinize sağlık😃

Ben teşekkür ederim ilginiz için. Steepshot uygulamasından ben pek bir fayda görmedim ama her paylaşımına 0,25 SBD alanları biliyorum.

Bende yeni katılanlardan biriyim. Sistemin işleyişini anlamaya çalışmaktayım. Sizin verdiğiniz bilgiler çerçevesinde gelişmeye çalışacağım. Yazınız için teşekkür ederim.

Merhaba, ben @kusadasi ve @try-market küratörü olarak #tr ve #cointurk etiketlerinindeki kaliteli yazıları inceliyorum. Sonrasında bu yazılar @kusadasi veya @try-market tarafından upvote ediliyor. @kusadasi ve @try-market #tr etiketinin daha yukarılara çıkması için çok büyük bir çaba içerisindedir. Tabii ki bu ilerleyişin kaliteli yazılarla olması yönünde çaba harcıyoruz.Paylaşımlarınıza 'cointurk' etiketini ekleyerek @kusadasi ve @try-market tarafından desteklenmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca, sürekli olarak @kusadasi tarafından düzenlenen projeler ve discord kanalımızda anlık yarışmalar mevcuttur.
Katılmak isterseniz discord kanalımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Elinize sağlık güzel bir yazı olmuş.

Teşekkürler..

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58940.53
ETH 2638.80
USDT 1.00
SBD 2.49