Hayatımın Olmazsa Olmaz Öğesi Stres ve Ben [Cointurk 19.Projesi] [Claymore#1399]

in #tr6 years ago

Hepinize merhaba arkadaşlar. 21. yüzyıl insanının en büyük sorunlarının başında stres geliyor. Stres kanser gibi ciddi hastalıklarında en önemli sebebi. Çevrenizde kanser hastalığına yakalanmış insanlarla oturup konuşursanız sağlıklı dönemlerinde çok stres altında olduklarını işitirsiniz. İşte bu denli ciddi bir sorunla karşı karşıya kaldığımda ne yaptığımı anlatacağım.

26 yaşında içine kapanık asosyal bir bireyim. Her şeyi kendime dert ederim. Yarın bir yolculuğa çıkacaksam uyuyamam. Yemeden içmeden kesilirim. 26 yaşında bir insan için bunlar çok saçma sorunlar geliyordu bana . Hatta asosyalliğin dibine vurdukça stres altında vücudumun gösterdiği reaksiyonlar günden güne artıyordu. En sonunda bağırsaklarıma kadar sitrayet etti stres belası. Stres yaşadığım anlarda karın ağrısı baş göstermeye başladı. Hayatım zindan oldu diyebilirim. 4 farklı uzmana tedavi olmak için başvurdum. Her biri sürüyle test yaptı kolonoskopiye kadar varan testlere girdim. Hiç biri bir sonuca varamadı. Taki gittiğim 5. uzman ibs tanısı koyana kadar . İbs bilmeyenler için huzursuz bağırsak sendromu. Sebebi bilinmiyor fakat ben stres olduğuna eminim doktorum da bu yönde bilgi verdi. Teşhis den sonra doktorumla oturup konuştuk bana çok güzel anlattı durumu. Sana ne ilaç verirsem veriyim bu hastalık geçmeyecek çünkü sen streskolik bir insansın. Senin bu hastalıktan kurtulman için stresi bir kenara bırakman gerek dedi. Ben de kendimce stresi azaltıcak hatta ortadan kaldırıcak yöntemleri aramaya koyuldum. Olumlu dönüşleri şu 5 şeyde buldum.

  • 1.Dünyanın akıllısı ben miyim ? Herşey olduğuna varır . Herşeyi sal gitin.
  • 2.İç huzuru sağlayacak manevi yönelişler
  • 3.Olmazsa olmaz sportif aktiviteler
  • 4.Az ve öz arkadaş çevresi (Çok olunca yine sorun oluyor :))
  • 5.Ve planlı bir yaşam
  1. Hergün binlerce insan dünyadan ayrılıyor. Birgün herkes gibi bende ayrılacağım. O yüzden ortalama bir insan ömrü 70 yıl desek bu kadar kısa bir zamanı zehir edecek şeyleri düşünmemeye başladım .

2 . Bu başlık biraz insanı kendisine kalmış birşey. İnandığınız bir din varsa onun ritüelleriyle kendinizi sakinleştirebilirsiniz.

  1. Haftada en az 3 gün gittiğim bir spor salonu var. Giderim kulaklığımı takarım çıkarım koşu bandına . Açarım güzel bir relaxing müzik . Kendimi kırlarda koşuyormuş gibi düşünerek yavaş tempoda en az yarım saat koşarım.

  2. Bu konudan geçmişte muzdarip olduğum için asosyalleştim. Ama asosyalleşmenin daha zararlı olduğunu anladıktan sonra öz arkadaşlarla yoluma devam ediyorum.

  3. En güzel geri dönüş aldığım başlık. Dediğim gibi ertesi günleri düşünüyordum sürekli. İçinde bulunduğum zamanı düşünmeyip sürekli geleceğe odaklıydım . Bunu da planlı yaşayarak çözüyorum. Haftaya sınavlarım mı başlıyor ? Başlasın çok güzel . Çünkü ben günü gününe 1 saatte olsa çalıştım . Notlarımı çıkardım. Sınavdan önceki gece mis gibi uyuyucam millet harıl harıl çalışmaya çalışırken .

Gelecek projenin konusu sağlıkçı olduğum için nacizane fikrim tütün mamüllerinin zararları üzerine olursa sevinirim.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63960.62
ETH 3142.95
USDT 1.00
SBD 3.95