You are viewing a single comment's thread from:

RE: SegWit2x iptali sonrası Bitcoin Cash'in yükselişinin altyapısı güçlü mü?

in #tr6 years ago

Eline sağlık. Açıkçası ben biraz önyargıyla bakıyorum BCash'e ama bu yazı bir nebze sakinleştirdi beni diyebilirim. Bir süre gözlemlemek lazım ama Bitcoin'in yerini hiçbir şeyin alabileceğini düşünmüyorum! Kimse de düşünmemeli bence. Çünkü Bitcoin dev bir fil gibi, düşerse tüm diğer koinler, dolayısıyla da biz de altında kalabiliriz. O yüzden BCash bir değer olacaksa bunu BTC'ye bulaşmadan yapmalı bence. Zaten teorik düzeyde de BTC'nin yerini alamaz. Bitcoin'in bir sahibi yok ama BCash'in CEO'ları var mesela. O bakımdan Bitcoin herkese ait. Geliştirilmesi gerekiyor, prosedür güncellemelerine ihtiyacı var o ayrı!

Sort:  

İşte Bitcoin Cash'i sıkıntıya sokan mesele bu. Daha küçük olması nedeniyle manipüle edilebilirliği yüksek ve bazı şirketlerin yoğun yatırımları nedeniyle dağılımı Bitcoin'e göre biraz daha merkezi halde. Ama CEO denilen sistemin sahibi yok, Nakomoto Bitcoin'in ne kadar sahibiyse Jihan Wu ya da Roger Ver o kadar sahibi olabilir Bitcoin Cash'in.

Bitcoin Cash'in ilkesi (büyük blok, düşük fee) daha doğru bence, zamanla Bitcoin'i geçmesi muhtemel görünüyor Bitcoin Core kendini vaktinde yenileyemezse tabi. Yoksa network etkisi Bitcoin'den yana hala.

CEO'yu lafın gelişi söyledim. CEO gibi dolanıyorlar, açıklamalar yapıyorlar anlamında.

Yani bir nevi öyle davranıyorlar, ama yeni yatırımcılarla dağılım daha homojen bir hal alırsa o etki de kırılır bence.

Dedim ya biraz önyargımı kırdın. Burada önemli faktör şu normal bir büyüme evresi ile bu sürecin tamamlanması. İlla geçecekse bile bu pat diye olmamalı. Can yakmamalı yani. Yoksa kriptokrasi camiası üzerine söylenen aldatmaca (scam) ve saadet zinciri (ponzi) söylentilerini haklı çıkarmış olur bu durum.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63648.37
ETH 3125.02
USDT 1.00
SBD 3.87