Her Gün 1 TED Videosu İzlemek

in #tr6 years ago (edited)

Universite (4x365=1460 gun). Nereyi kazanirsan kazan her gun 1 @TEDTalks videosu izlesen not alsan, cok sey degisir - Özgür Alaz

yukarıdaki tweet hoşuma gitti, çok da doğru buldum. bunun üzerine her gün 1 ted videosu izlemeye karar verdim.

ancak bu devamlılık isteyen ve motivasyon gerektiren bir uygulama. bu tür durumlarda sosyal ağları kullanırım. motivasyon açısından oldukça da verimli oluyor, tavsiye ederim.

izlediğim videoların akılda kalıcılığını arttırmak için önce el yazımla özetini çıkarıp, fotoğrafını çekip twitterda paylaştım. buradan bakabilirsiniz.

şu an 30. videodayım ve çok yol kat ettiğimi düşünüyorum.

evet buraya kadar her şey güzel. ancak insan beyni unutma konusunda çaresiz. izlediğim videoların sayı arttıkça eski konuşmadan birini tamamen unuttuğumu farkettim. bunun üzerine 26. videoda biraz yavaşlamaya karar verdim.

bir iyileştirme yapmam gerekiyordu. zaman aralığını mı uzatmalıydım?, tekrar baştan mı izlemeliydim?, notları tekrar mı okumalıydım?.. tüm olasılıkları değerlendirdim. ve iki güne bir video izlemenin daha doğru olacağına karar verdim.

ve sonuç;

twt.png

olmadı. işler daha da kötüye gitti. sistemi tamamen bozdum, disiplini kaybettim.

bu sadece benim başıma gelen bir şey değil tabi. size de tanıdık geliyor olmalıdır. o yüzden fazla üzerinde durmayacağım.

böyle durumlarda yapılacak en doğru şey harekete devam etmektir.

bu yüzden şimdi aşağıda bugüne kadar izlediğim videolardan ilk 10 tanesinden öğrendiklerimi paylaşacağım ve bunu her 10 video'da tekarlayacağım. böylece hem özetlerin üzerinden geçmiş hem de bu süre zarfından bir miktar ara vererek sistemi yavaşlatmış olacağım.

umarım bu sefer faydalı olur.

izlediğim 30 videonun ilk 10'u ve çıkarımlarım:

1.Dikkattimizi verdiğimizde beynimizde ne olur ?
dikkat sadece odaklanılan şeyle ilgili değildir. aynı anda iki şeye odaklanabiliriz (araba kullanırken kitap dinlemek). ancak beynin ön kısmı filtreleme yapar bir şeye daha çok odaklanılır. bu filtre doğru çalışmazsa dikkat eksikliği vardır demektir. PC oyunları vb. ile düzeltilebilir.

2.Başarının Anahtarı Metanet
iyi ve kötü öğrenci arasındaki fark IQ değil, metanettir. metanet uzun vadeli hedefler için tutku ve sabır göstermektir. dayanma gücüdür. hayatı maraton gibi yaşamaktır. yetenekten bağımsızdır. nasıl öğretilir bilinmiyor ama metanetli insanlar daha başarılı oluyor.

3.Değerinizi Bilin ve İsteyin
insanların sizin hakkınızdaki düşüncesini siz yönetirsiniz. bu yüzden önce kendi değerinizin farkına varmalısınız. "acaba onlar yaptıklarımı yeterli bulacak mı" kaygısı ile değil, "sizin için bunları yaptım ve bu kadar bitti" diyebilmelisiniz.

4.Nasıl Konuşalım ki İnsanlar Bizi Dinlemek İstesinler
İletişim kurarken kaçınılması gereken 7 ölümcül günah:

1.dedikodu (dedikodu yapan kişi 5 dakika sonra arkanızdan konuşacaktır)
2.yargılamak
3.olumsuzluk
4.şikayetçi (dünyayı hafifletmiyor)
5.mazeretler (her yerdeler)
6.uydurma/abartma
7.dogma (fikirlerin doğruymuş gibi empoze etme/bombardıman)

bunları dinlemek zordur ve yapmayın.

etkili bir konuşma için ise 4 önemli köşe taşı;

1.dürütslük (açık ve net olun)
2.özgünlük (kendi doğrularına dayan)
3.doğruluk (sözünüzün eri olun/güven verin)
4.sevin (aşk değil, insanların iyi olmasını temenni edin)

yukarıdakilere ek olak düşük sesli ve derinden konuşun. burundan konuşan çoktur ve bu yanlıştır. ciğere inmek gerek ve hız/perde/ton çok önemli.

bir tavsiye: yukarıdaki 7 ölümcül günahı bir kağıda yazıp, masanızın bir köşesine yapıştırın.

5.Hayatı Güzelleştiren Şey Nedir?
dünyanın en uzun araştırması; harvard yetişkin gelişimi çalışması75 yıl boyunca 724 erkeğin hayatı yıldan yıla gözlemlenmiş. araştırmanın örneklemi üniversite okuyanlar ve banliyöda yaşan yoksul kesim olmak üzere ikiye ayrılmış ve deneklerin 60'ı halen yaşamakta. araştıramın en önemli öğretileri; başarı, zenginlik, şöhret ..vs değil. en net mesaj şu olmuş; iyi ilişkiler bizi daha mutlu ve sağlıklı tutar. bu kadar.

sonuç olarak; sosyal ilişkiler güçlendirir, yalnızlık ise öldürür. ayrıca iyi ilişkiler sadece beden değil, beyni de etkiliyor yani hafızayı güçlendiriyor.

6.30 Günlüğüne Yeni Bir Şey Dene *şuan yaptığım şey.
monotona bağlamış bir hayattan sıyrılmak için yeni bir şey yap ve bunu en az 30 gün boyunca tekrarla. mesela işe bisikletle git. her gün bir fotoğraf çek. günde 10bin adım at. blog yaz. ya da tv'yi/şekeri/telefonu azalt...vs. yeni bir şey bul ve onu 30 gün boyunca tekrar et. sonunda zamanın değerini bir kez daha anlayacaksın. dene.

7.100 Gün Reddedilerek Ne Öğrendim
insanlardan bir şey istersen güvenmezler ve reddederler. ama onların güvensizliğini anladığım kısım için neden diye sorarsan evet deme ihtimalleri artar. istemekten korkmayın, isteyin. hayır derlerse niçin diyerek güvenlerini kazanmaya çalışın.

8.Daha İyi Çalışmanın Mutlu Sırrı
dış dünyada olanlar mutluluk seviyemizin %10'unu etkiler. geri kalan %90 ise sizin dünyayı algılayışınıza bağlı.
insanlar hep aynı başarı formülünü uyguluyor; daha çok çalışırsam daha başarılı olurum, böylece daha mutlu olurum. ama bu formül genelde başarısız olur çünkü beyin başarıyı öteler. iyi bir hedefi başarınca daha iyi bir hedef belirlersin. iyi bir araba alınca, daha iyisini istersin. yani tam mutlu olamazsın.

beyin pozitif oldukça daha çok çalışır. pozitif bir hayat için öneriler; hergün minnet duyacağın3 şeyi yaz, insanlara teşekkür et, son 24 saatte başına gelen güzel bir şeyi tekrar hatırlayıp düşün.. vb..

9.Başarı Devamlı Bir Serüvendir
başarı bir seyehat gibidir, durmak her şeyi bitirir. başarı için 8 prensip birlikte çalışır;

1.tutku
2.çalışmak
3.odaklanmak
4.itmek
5.yeni fikirler
6.geliştirmek
7.sunmak
8.sebat etmek

bu maddeleri seyehat boyunca sürekli kullan ve asla durma.

10.Hızlandırılmış Bir Kaykay
bu sunumun bir öğretisi yok ancak elektrikli kaykaya olan ilgimden dolayı izledim. sunucu (2013 yılında) 6 mil uzağa, yeterli br hızla, 15 dk'da şarj olabilen düşük maliyetli ulaşım aracı olarak elektrikli kaykayı tanıtıyor. bugünlerde amerikada çokca kullanılmaya başlandı. türkiye'ye gelmesini de dört gözle bekliyorum (şimdilik piyasada orjinallerinde daha pahalıya ve iş görmez versiyonları var ama onlar alınmaz, bize boosted board vb. kalitede lazım) ancak sorun; yollar. çok kötüler, delik deşik. yol olsa trafik cinayet. hakkımızda hayırlısı. kaykaya da binmeyiverelim. zaten bisiklete de binemiyorduk. galiba işe kamyonla gitmek en mantıklısı. selamlar.

Sort:  

Ne kadar aksaklıklar yaşamış olsan da her güne bir TED videosu çok güzel bir düşünce ♥. Bu konudaki yer paylaşımın için 100 oy verebilseydim keşke ;)

:) teşekkür ederim bu da benim için 100 yorum gibi oldu-- sağol.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63453.92
ETH 3283.73
USDT 1.00
SBD 3.89