Geleceği Yakalamak [cointurk 8.projesi]steemCreated with Sketch.

in #tr7 years ago

Bitcoin hikayem 2017 Ekim ayında başladı. Şöyle karlı böyle karlı dediler. Araştırmaya başladım. O dönemde ethereum da yeni yeni popüler olmaya başlamıştı. Öncelikli olarak bilmediğim birşey olduğu için para yatırmak istemedim. Para harcamadan kazanmanın yollarını araştırdım. Bitcoin çeşmeleri denilen (en ünlüsü faucethub.io) promosyon sayfalarını kullanarak bitcoin toplamaya başladım. Bu sitelerde belli bir miktara ulaşmadan bitcoini hesaba aktaramıyorsunuz. Ve öncelikli olarak da bitcoin cüzdanınız olması gerekmekte.

En ünlü cüzdan olan blockchain.info adresinden kayıt yaptırarak, cüzdan hesabımı oluşturdum. Haftada yaklaşık olarak 30-40bin satoshi toplayacak şekilde de üzerine eğildim olayın (100 milyon satoshi 1 BTC ediyor, yani 1BTC için 2500 hafta, başka deyişle 48 yıl lazım). Tabii ben bu şekilde satoshi toplarken, başka bir işte çalıştığım için tüm zamanımı ayıramıyordum.

Buraya kadar anlattığım süreçte, cüzdan sahibi olduk, ilk bitcoinleri toplamaya başladık. Sonra madencilik olayına merak sardım. Madencilik donanımsal olarak yeterli bir bilgisayar ile yapılan, bitcoin kodlarının çözülmesi ve bunun sonucunda mükafat olarak bitcoin kazanılması olayıdır. Madenciliği kendi başına evde yapabileceğiniz gibi, bunu yapan ve size cihaz kiralayan şirketler olduğunu gördüm. Fakat, her şirkete de güvenilmediğini, ödeme kanıtlarını YouTube ve forumlar üzerinden bularak kendime kanıtladım. Tüm araştırmalarım sonucunda hem Türkçe arayüzü olması, hem de ödeme yaptığı kanıtlanmış olan sitelerden (genetik-mining.com, hashflare.io) birini tercih ettim. Kısa sürede yatırımı geri kazandırması nedeniyle hashflare.io sitesinde yatırım yaparak hash gücü (kazma gücü) kiraladım. Şu an oradan gelecek ödemeye ihtiyaç duymadığım için kazandığım tüm bitcoinleri tekrar hashpower satın almak için kullanıyorum.

Bunun yanında eski tek ekran kartı takılan bir bilgisayar vardı. 32 bit olan sistemini 64 bit yaparak, 4 gb ram sahibi ekran kartı satın aldım. Ethereum madenciliğini tek kart ile başlatmış oldum. Ekran kartı ve kasanın düzeltilmesi için ücret ödüyorsunuz. Bu herkese göre değişken olabileceği için sonuçta elde edilen haftalık olarak 0.01ETH’dır. Bu da yaklaşık olarak 45-50TL gibi bir kazanç sağlamaktadır. Bu kazancın en fazla 1/3’ü elektrik maliyeti ve geri kalanı kar olmaktadır.

Bu kadar anlattıklarımdan sonra diyeceksiniz ki, “uğraşmaya değecek bir kazancınız oldu mu?”. Benim hayatımı değiştirecek bir kazanç olmadı. Fakat, ben ethereum madenciliğine başladığımda 3500’dü şimdi 4500 TL oldu, Bitcoin madencilik yatırımını yapmadan önce 44000’di, şimdi 50000TL civarında. Kesin olan birşey varsa, siz bir defa yatırımı TL olarak yapıyorsunuz, Bitcoin sürekli artarak değerini artırıyor. Bu yıl sonuna kadar 50000$ olacak diyorlar. Şu an aylık 1000TL bitcoin geliri olanlar, yılsonu 5000TL gelir sahibi olacak demektir bu. Herhangi ekstra masraf yapmadan. Bence düşünmeye değer.

Bitcoin geleceğin finansal sistemidir.

Sort:  

eglecekte bitcoinin çok farklı bir konumda olacağını düşünüyorum. Örneğin, altın nasıl ülkelerin para biriminin değerini belirliyorsa ya da teknoloji, Bitcoin de öyle olacak gibi geliyor.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63643.10
ETH 2582.85
USDT 1.00
SBD 2.75