HELVA'YA GEL HELVA'YA

in #tr7 years ago (edited)

helva.jpg

Daha öncede söylemiştim.
Bizim meslek tiyatro ve şu anda sezon kapalı olduğu için günümüz daha
çok büroda geçiyor. Yine böyle günlerden bir gün (yani bugün) kendi kendime oyalanacak bir şey bulmam lazım dedim.
Facebookta dolaşırken ............ Mutfağı diye bir video görünce meraktan izledim.
Orada programı sunan ve aynı zamanda aşçılık yapan kişinin bazı replikleri dikkatimi çekti. Bu kişi sıradan bir aşçı değildi. (En azından konuşma dili olarak diğerlerinden ayrılıyordu) Yemek hazırlamak için kullandığı tüm malzemelere (meyve, sebze, kuru baklagiller, baharat hiç biri onun için farketmiyor) arkadaş diye hitap ediyordu.

Hatta arkadaşlarını soyuyor, doğruyor, kesiyor, parçalıyor, suya atıyor, kaynatıyor, pişiriyor, altını üstünü yağlıyor, fırına koyuyor ve en sonunda ne yapıyor biliyor musunuz?
Evet evet maalesef ki arkadaşlarını bir güzel afiyetle yiyor :)))
Dedim bende yaparım bunu.
Ne lazımsa not aldım, hepsini tedarik ettikten sonra işe koyuldum.
Lazım olan malzemeleri kabaca ve de kısaca yazayım, canı çeken olursa alıp yapsın :)))
2 su bardağı İrmik (Olmazsa olmaz. Adı üstünde İrmik helvası)
1,5 su bardağı şeker (Helva yapacağız, şekersiz olmaz)
1,5 su bardağı süt (Bunu hem tat için hem de şekerin tam erimesi ve
helva yerken şekerin dişlerimize değip rahatsız etmemesi için katıyoruz)
1,5 su bardağı su (Yaşam kaynağımız :)
5 yemek kaşığı tereyağ (Hem sağlık hem lezzet açısından tereyağını tercih edin)
Bir tutam dolmalık fıstık.
malzemeler.jpg

Madem malzemeleri verdik, nasıl yapıldığını da anlatayım.
Orta boy bir tencereye tereyağını koyup eritiyoruz, ardından fıstıkları katıp
1-2 dakika (çok değil biraz rengi koyu olsun yeter) karıştırıyoruz.
Sonra İrmik'i ilave edip kısık ateşte yavaş yavaş karıştırmaya başlıyoruz.
(Aman ha! hızlı yapıp kendinizi yormayın, çünkü çok uzun sürüyor)
Bu arada videoyu izledikten sonra hanımı arayıp birde ondan tarif aldım.
(Biraz zor oldu, kafaya takmış "Bırak sen yapamazsın, akşam gelince ben sana hazırlarım" demez mi? Daha bi gaza geldim.
Bu helvayı yapmak artık şart olmuştu)
Meğer bu karıştırma o kadaaaaar uzun sürüyormuş ki, irmik pembeleşinceye kadar karıştırılacakmış. (Abi ne yaptıysam o pembe rengi göremedim)
Neyse efendim ben diyeyim 20 dakika, siz diyin 25 dakika. Karıştır babam karıştır.
(Burada aklıma The Mask filmindeki replik geldi. "Biri beni durdursuuuuun")
Altını biraz açayım diyorum, yooook kısık ateşte olacakmış, aheste aheste pişecekmiş. Sonunda tamam artık yeter deyip, pembe olduğuna kendimi inandırınca bıraktım karıştırmayı.
Şimdi sırada şerbet var. Büyük bir cezveye süt, su ve şekeri koyup altını yaktıktan sonra şeker eriyene kadar karıştırıyoruz. (Dikkat edin kaynama olmasın, ılık bile olsa yeter. Yeter ki şeker erimiş olsun) Şekerin artık tamamen ortadan kaldırıldığına kanaat getirince karışımı alıp tencereye yavaş yavaş boşaltıyoruz.
Ve kabus geri döndü, karıştırmaya devam.
Kaynamaya başlayıp ve tencerede ki karışım biraz suyunu çekince (Dikkat! tamamen kuru olmasın) altını kapatın ve
tencerenin kapağını da koyduktan sonra 15-20 dakika dinlendirin.
Sonrasında kaselere koyarak servis yapın.
Burası mecburi değil, isterseniz imece usulü hep beraber tencereden de yiyebilirsiniz.
20170710_192535.jpg

Sonuç resimde görüldüğü gibi muhteşem, harikulade, mükemmel, güzel, beautiful =)))

Tadına bakanlar genelde "ilk denemede bu görüntüyü ve tadı tutturduğuna göre, daha iyisi olmaz zirvede bırak" dediler. (Ne dediler pek anlamadım. İltifat mı ettiler, yoksa hakaret mi?) Ama bir şey söyleyeyim, benim hoşuma gitti.

Aman Allah'ım.
20170805_113711.jpg

Hazırlarken yorulduk ama değdi, diyordum ki; bulaşıkları görünce yıkıldım.
İşin bu kısmını ben nereden bilebilirdim ki. Televizyondaki amcalar da, teyzeler de yemek yapıyor ama onlar da bulaşık diye bir sorun yoktu. demek ki gerçek hayat böyle değilmiş. Acılarla ve bulaşıklarla yüzleşmek zorunda kaldım.
20170805_113702.jpg

Sonuç olarak; canım helva çekerse artık öğrendim, istediğim zaman yaparım demiyeceğim, en yakın lokanta veya tatlıcıda bulup, parayı bastırıp orada yiyeceğim :))))

AFİYET OLSUN....

------o------o------o------o------o------o------o------o------o------o------o------o------o------

------o------o------o------o------o------o------o------o------o------o------o------o------o------

Sort:  

Leziz görünüyor

Olmaz @atli. Benden bu kadar kolay kurtulabilecegini mi sandın. Zehirlenirsek te beraber :)))

Teşekkür ederim @roman1973. Buyurun efendim beraber yiyelim derdim ama inanın bir çay kaşığı kadar bile kalmadı. İstediğiniz zaman söyleyin tekrar yaparız :))

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by fakire1sadaka from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews/crimsonclad, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows and creating a social network. Please find us in the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

Congratulations @fakire1sadaka! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Congratulations @fakire1sadaka! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58394.86
ETH 2618.86
USDT 1.00
SBD 2.39