😊 Evde Hediye Yapımı 😊

in #tr7 years ago (edited)

Merhaba arkadaşlar;


20171229_114324.jpg


Bugün kızımla beraber yaptığımız çalışmadan bahsetmek istiyorum.

Memleketten bir akrabamızın kızı, bebeğiyle beraber İstanbul’a gelecekti. Benim kızımda bunu duyduğundan beri resmen benim başımın etini yedi. Eslem’e bir hediye hazırlayalım, diye. Bu arada gelecek olan bebeğin adı Eslem.

Bir iki gün pek yanaşmadım, sallamaya çalıştım ama nafile. Hatta gidip bir hediye alalım dedim. Kendimiz yapalım diye ısrar etti. Ne yapalım diye sorunca da bilmiyorum sen bul demeye başladı.

Böyle kararsız durumların en babayiğit kurtarıcısı vardır, bilirsiniz (biliyorsunuz değil mi?), ona danışalım dedik. Ne zaman kararsız kalsak, ne zaman başımız sıkışsa hatta ağırsa, ne zaman danışsak 7 gün 24 saat ayırt etmeden yardımcı olur ve bildiği her şeyi en ince ayrıntısına kadar bize anlatır. Hatta bu konuda biraz da şikayetçiyiz kendisinden. Lazım olan olmayan, gerekli gereksiz, abuk sabuk, velhasıl sorduğunuz soru ne ise o kelimenin veya cümlenin geçtiği her şeyi tek tek, sayfa sayfa anlatır.

Kimden mi bahsediyorum? Amcamdan, evet evet benim amcam, senin dayın, onun halası, bunun eltisi, şunun kayınvalidesi, bizim amca oğlu ona güzel bir lakap takmış, okey eşim.
Çok uzattım “Google” amcadan bahsediyorum.

Bizde ne yapalım el mahkum diyerek, Google amcaya evde nasıl bir hediye hazırlayabiliriz diye sorduk.

O kadar çok şık sundu ki bize, bizde aldığımız cevaplar karşısında şuna karar verdik.

1- Yapacağımız hediye çok basit olmayacak.
2- Yapacağımız hediye çok zor da olmayacak.
3- Yapacağımız hediye etrafımızdaki insanlar tarafından yapılmamış olacak, ki ilk bizden görmüş olsunlar.


20170604_005539.jpg


Bütün bunların ışığında seçeceklerimizi en son 4’e kadar indirdik. Yine buna rağmen hala birden fazlalar, burada da çözüm yine bizim kızda. Çok orijinal bir seçme ve ayırma taktiği kullanarak içlerinden birini seçmiş oldu.

Aklınızda olsun böyle ikilemde, hatta dörtlemde kalırsanız bu taktik her zaman işe yarar.

Başlıyorum.

Oooooo piti piti, Karamela sepeti, Terazi lastik jimnastik, Biz size geldik bitlendik, Hamama gittik temizlendik. Çık çık çık, Sen bu oyundan çık. 😊 😊 😊 😊 😊

Doğru mu hatırlıyorum onu da bilmiyorum 😊

Bu şekilde eleye eleye en son bir tanesi kalana kadar devam ediyorsunuz.

Ne yapacağımıza karar verdikten sonra başladık işe.

Seçilen konu hem basit, hem de pek yapılmış değil ama biraz da matematik bilmek gerek.

Renkli fon kağıtları, makas, yapıştırıcı ve maket bıçağı bu iş için yeterli.

Yapılışını da tarif edeyim.

İki renk kullanacağımız için iyi bir kombin oluşturmak lazım. Biz de iki renk seçtik.


20170604_005602.jpg


Seçtiğimiz renkler bana göre pembe ve mor, ancak bizimkine göre pembe ve lila. (Şu sonradan türetilen renk isimlerini hiç sevemedim. Örnek kum beji, deniz mavisi, çingene pembesi, saks mavisi, köpek dudağı, su yeşili 😊)

Renkler de tamam. Birini fon olarak altına koyuyoruz, diğerini 3 boyutlu olacak şekilde yapıştırmamız lazım. Ancak önce içine yapacağınız yazıyı kesin, varsa şekil falan onları da keserek ayırın.

Fo n kağıdını katladığımız zaman zarar görmeyecek, açtığımız zaman ise 3 boyutlu olacak şekilde durması için matematik hesabımızı yapıyoruz.

Not 1: Bunu yapmaya başladığımız zaman saat 9’u geçmişti. Bitime yaklaşmıştık ki, saat 11’i geçmişti, bizimki uykuya yenik düştü. Son halini sabah kalkınca görebildi.

Not 2: eğer bunu yapan veya yapmayı deneyen olursa fotoğraflı bir yorum bırakabilirse memnun olurum. Üstüne birde küçük bir hediye gönderebilirim. 😊


Görüşmek üzere.


follow_fakire1sadaka.gif

Sort:  

aahah çok beğendim ya ellerinize sağlık . matematik hesabı kısmında tökezlemezsem deneyeceğim :) sizinle paylaşırım fotograf :)

teşekkür ederim, foto beklerim :)

Küçüklüğümüzde bile dediğimizi yaptırma konusunda ustayızdır. Uyuya kalmış ama kıyamam :) Çocuklar için böyle etkinlikler gerçekten çok faydalı oluyor. Hediyeniz de çok güzel ve özel olmuş tebrik ederim.

Yorumunuz için teşekkür ederim

Ellerine sağlık hocam :)

çok güzel, denemek lazım, iyi çıkmış. sağ olasın, abi.

sen de sağol canım kardeşim

Çok güzel yaa :) Eslem azcık büyüsün eminim o da çok beğenecektir :)

güzel olmuş

teşekkür ederim

Benim minik yiğenlere göstereyim uğraşsın dursunlar.. Teşekkürler :)

Onların başını yakma, sen de yardım edeceksen olur :)

Ellerinize sağlık çok güzel olmuş hocam :))

Teşekkür ederim

Şu her başınız sıkıştığınızda 7/24 başvurabileceğiniz bölümün ilk kısımlarında "Kesin yengemizdir" dediydim ancak ilerledikçe Google olduğunu fark ettim. Ama çalışma oldukça başarılı. Bence ufaklık sizin gibi bir babası olduğu için çok şanslı.

Eyvallah kardeş sağol

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 64724.35
ETH 3436.21
USDT 1.00
SBD 2.55