You are viewing a single comment's thread from:

RE: Tr Blog Önerileri | Advice On Turkish Blogs

in #tr6 years ago (edited)

Merhabalar @captainsailor.

Öncelikle katkın için çok teşekkürler. Blog konusunda tüyolar tüm topluluk için çok önemli. Ben de paylaşımına birkaç katkıda bulunmak isterim senin aracılığınla;

Başlıklar

Başlıklar konusunda özellikle ara başlıklar fikrimce çok önemli. Yazının akıcı olması ve okunabilirliğin artması açısından konu ile alakalı olmak üzere yazıyı ara başlıklarla bölmek yazının rahat okunmasını sağlıyor. Bunu senin blog paylaşımlarında da görüyoruz. Sen de çok iyi açıklamışsın bu durumu.

Kontrol

Okuduğum blog yazılarında Türkçe imla hatalarına çok fazla rastlıyorum. Bu hataları yeni başlayan kullanıcılar sıklıkla yapıyor özellikle. Eğer yanlış anlamayacağını düşündüğüm, tanıdığım biri olursa Discord üzerinden düzeltmesi için uyarıda bulunuyorum. Sonuçta insanlık hali, fakat önemini anlamayanlar için belirteyim; eğer yok benim yazımı okuyan kişi okurken işkence çeksin, durmadan takılsın, sinir olsun sonrasında da yazıyı okumayı bıraksın diyorsanız bu hatalara ısrarla devam edebilirsiniz.

"Yazınızı paylaşmadan önce mutlaka kontrol etmeniz lazım. En önemlisi de bu."

Fakat yazınızın teknik açıdan kaliteli olmasını ve okuyan kişinin takılmadan, akıcı bir şekilde konu fark etmeksizin okumasını istiyorsanız en azından yazınız bittiğinde bir kere kontrol edin.

Görsel

Yukarıda bahsettiğim okunabilirlik meselesinde imladan ve markdown konusundan sonra en önemli konu görsel. "Ben yazı yazıyorum burada görsele ne gerek var?" demeyin. Kitap yazmıyorsunuz sonuçta, yazdığınız konu hakkında okuyucunun kafasında canlandıracak görseller kullanarak yazıyı çok daha kaliteli hale getirirsiniz. İyiliğiniz için söylüyoruz. @captainsailor'un yazısında bahsettiği ücretsiz görsel bulacağınız sitelerde de çok kaliteli görseller var, zaman zaman ben de oralardan görsel alıp yazılarımda kullanıyorum.


Özellikle yeni başlayan kullanıcılar için kaliteli bir paylaşım olmuş. Eline sağlık. Ben de elimden geldiğince senin sayende katkıda bulunmaya çalıştım. @kusadasi ekibindeki görevinde de başarılar. Layığı ile yerine getireceğine inanıyorum. Senin sayende ben de @kusadasi'nin projelerini inceledim bu hafta; belki ileride yarışmalarına da katkıda bulunurum. Yapacağın işleri merakla bekliyor olacağım. Görüşmek üzere.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 68643.75
ETH 3779.37
USDT 1.00
SBD 3.67