Kalitenin Öznelliği + [Cointurk 28. Projesi] [Eyupyusuf #2169]

in #tr6 years ago (edited)

Herkese merhabalar!

Başlıkta da gördüğünüz gibi, Cointurk’ün ödüllü projesine @captainsailor'un davetiyle katıldım ve ilk deneyimim olduğu için hafiften heyecanlıyım. Başarılı olup/olmadığı sizlerle birlikte ben de görmüş olacağım.

Yarışma gereği bu yazıda “Kaliteli yaşam için ne yapmalıyız?” konusunu ele alacağız fakat ondan önce “Kaliteli yaşam nedir?” sorusunu kendimce cevaplamaya çalışacağım. Bu yazı bol bol kişisel fikir içermekte olup hiç biri gerçekten size kaliteli yaşamın sırrını veremez, sadece ilham verir. Kaliteli yaşam sizin hayat şartlarınıza ve yaşantınıza bağlıdır. Yani tamamen sizde biter.

Kaliteli yaşam kusursuz bir şekilde elde edilemez. Kalite göreceli bir kavramdır, onun için yukarıda tamamen size bağlıdır dedim. Kalite standartlarınızı kendiniz belirlersiniz, yani her şey dönüp dolaşıp sizde bitiyor.

Daha kaliteli bir yaşam yaşıyor olmak kendimize yatırım yapmaktan geçer. “Kaliteli yaşam için ben neler yapıyorum?” konusunu farklı örneklerle aşağıda belirteceğim fakat bu sadece size ilham olup, yol gösterir. Aynısını uygulamanız gereksiz ve yanlıştır. Kaliteli yaşama felsefi bir açıdan bakmak istiyor ve sırrını öğrenmek istiyorsanız birçok uzman psikoloğun bu konuda yazılmış kitapları, konferansları ve detaylı anlatımları mevcut, inceleyebilirsiniz.

Okumak

Bu yazıdan eğer bir şeyler çıkarabiliyorsanız şayet bu, bu yazıyı okuduğunuz için gerçekleşmiştir. Okumak, kaliteli yaşam için benim ilk ve en önemli adımım, onun için ilk örneğimi “okumak” ile vermek istedim.

Kelimelerin kifayetsiz kaldığı hiçbir an yoktur. Bu zamana kadar hep okudum. Kitap, çizgi roman, ansiklopedi, blog, ders kitabı, test kitabı ve bunun gibi kelimelerle dolu biri sürü şey daha. Bilgiyi en çok ansiklopediler ile zihnime kazıdım, duygular konusunda en büyük yardımcım ise romanlar oldu, hayal gücüm çizgi romanlarla şekillendi, yaşamım konusunda ipuçlarını ise farklı yaşamların farklı konuları ele aldığı blog yazılarından kazandım. Dersler? Boşverin onları şimdi.

Okumak benim için bir adım daha atmak gibiydi. Daha fazla ilerlemek için hep okumaya ve kelimelere ihtiyaç duydum. İkisi zincir gibi, birbirine sıkı sıkıya bağlıydı. Kaliteli yaşam için ipuçları mı istiyorsunuz? Kaliteli yaşamın bizzat kendisini mi bulmak istiyorsunuz? Lütfen okuyun!

Uyku

Şimdi size “9 saat kesin uyumanız lazım”, “geceleri kesinlikle şu kadar saat uyumalısınız!” dememi bekliyorsanız yapmayacağım, çünkü kişisel fikrim bu yönde değil. Uykunun kaç saat olması gerektiğini uzmanlar belirtiyor, sağlık açısından bazı sınırları aşmamak gerektiğine katılıyorum ama klasik saçmalıklara da kanmayın.

Benim kaliteli yaşam için uyku standardım "uyumamak." Yaklaşık 6 senedir kişisel bazı sıkıntılarım yüzünden en fazla, günde 6 saat uyuyabiliyorum. Bunun nedeni ilk başlarda zorunlu ve kontrol edemediğim bir sıkıntıydı fakat şu an daha fazlasını gereksiz olarak görüyorum. Fazla uyku değil az uyku benim için kaliteli hale geldi çünkü günün daha fazla saatinin bana kalması benim için hep rahatlatıcı bir konu oldu.

Yapılan araştırmalara göre, ortalama yaşam süresi olan bir kişi, ortalama uyku süresi ile birlikte hayatının 25 yılını uyuyarak geçiriyor. Şimdi ne demek istediğimi anladınız mı?

Yürüyüş

Yaklaşık 5 aydır akşam vakitleri en az 1 saat yürüyorum. Bunu ilk başlarda spor olsun diye yapıyordum, şimdi ise çok daha büyük bir amaç için…

Şahsen çok fazla düşünen biriyim ve bir şeyleri düşünürken ev harici farklı bir ortama ihtiyaç duyarım. 1 saat de olsa, gittiğim yer farketmeksizin yürümek beni 5 aylık süreçte resmen iyileştirdi diyebilirim.

Müzik ve yürüyüş ikilisinin hayatınızı daha kaliteli hale getirmede ne kadar işe yaradığını anca yaşayıp görebilirsiniz.

Bazı İnsanlar

İnsanlar kaliteli yaşamda size ne mi sağlayabilir? Belki bazı insanlar sizi daha mutlu edebilir, yaşantınızı çok daha kaliteli hale getirebilir fakat gereksiz insanların hayatınızda fazlalık yapması sizi yorar.

Tabağına yiyebileceğin kadar yemek, hayatına sevebileceğin kadar insan almalısın. İsrafın lüzumu yok. Tabağındaki fazla yemek karnını, hayatındaki fazla insan da başını ağrıtabilir.

Çok sevdiğim ve yaşantımda da uyguladığım bir sözdür. Elbette insanları sevin fakat sizi yoran, üzen insanları hayatınızda tutmanın bir anlamı yok. Hayatınızdaki kaliteli insanlar kaliteli bir hayatınızın olmasında büyük rol oynar.

Müzik

Okurken, uyurken, çalışırken bazı zamanlar odak sorunu yaşanırım, bazen de sakinleşmeye ihtiyacım olur ve bunu çoğu zaman tek bir şey sağlayabilir: Müzik!

Çok farlı bir müzik tarzım vardır. Aslında farklı olan dinlediğim müzik tarzı değil birden fazla müzik tarzımın olması. Bazen baş ağrıtıcı denilecek tarzda yeni nesil, İngilizce rap dinlerim, sonrasında ise üstüne klasik müzik açarım. Bazen slow müzik dinlerim fakat sonrasında farklı dinlerin ilahilerini dinlediğim de olur.

Sizi o an ne mutlu ve huzurlu hissetirecekse onu dinleyin. Kendinizi kısıtlamayın. Kişisel kalite kısıtlamalarla şekillenmez.


İlk görsel Pixabay diğer gif'ler ise Giphy sitesinden alınmıştır.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 57258.35
ETH 3065.68
USDT 1.00
SBD 2.33