Çocuklar ve Çanakkale Boğazı

in #tr6 years ago (edited)


Bugün, 12 Mart 1921 tarihinde kabul edilen İstiklâl Marşı'nın kabulünün yıldönümü. Mehmet Akif Ersoy tarafından kaleme alınmış, Türk'ün İstiklâlini anlatan şiir bugün 97 yaşında!

Ben de İstiklâl Marşı'ndan ziyade çektiğim fotoğrafın konumuyla ilişkili, Necmettin Halil Onan'ın kahraman Türk askerininin Çanakkale Savaşı'ndaki savunmasını konu alan "Bir Yolcuya" şiirini sizlerle paylaşmak istedim.

Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın,
Bu toprak, bir devrin battığı yerdir.
Eğil de kulak ver, bu sessiz yığın,
Bir vatan kalbinin attığı yerdir.

Bu ıssız, gölgesiz yolun sonunda,
Gördüğüm bu tümsek, Anadolu’nda,
İstiklal uğrunda, namus yolunda,
Can veren Mehmed’in yattığı yerdir.

Bu tümsek, koparken büyük zelzele,
Son vatan parçası geçerken ele,
Mehmed’in düşmanı boğduğu sele,
Mübarek kanını kattığı yerdir.

Düşün ki, hasrolan kan, kemik, etin
Yaptığı bu tümsek, amansız, çetin,
Bir harbin sonunda, bütün milletin,
Hürriyet zevkini tattığı yerdir.

Necmettin Halil Onal
Sort:  

Çok güzel bir post hazırlamışsınız, uzun zamandır bu şiiri okumamıştım, duygularım kabardı :)

Teşekkürler. Ben de fotoğrafı çekerken duygusallıkla-tebessüm arasında farklı duygular yaşamıştım. Bu şiirle birlikte çok daha anlamlı oldu.

İlkokulda bu şiiri okumak için sıraya girerdik ne güzel günlerdi onlar.

Bu şiiri 6 yaşımdayken ezberlemiştim. Çok severim, küçüklüğümu hatırlarım şimdi.☺

Ne güzel bir anı. Teşekkürler yorumunuz için.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 58752.84
ETH 3153.55
USDT 1.00
SBD 2.44