Elmalı Tarifler
Elmayı çok sevdiğim gibi içine elma katılan herşeyi çok severim:) Elma çok amaçlı bir meyve bence... Şimdi elma ile yapabileceğimiz bir kaç öneri vermek istiyorum.Bizzat evde kendimde uyguladığım tarifler ;)
İlk tarifim elmalı kek:
5 yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağından biraz fazla süt
4 su bardağı un ( yaklaşık olarak undan una değişebilir)
2 paket kabartma tozu
2 paket vanilya
Önce yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz. sonra diğer malzemeleri ilave ediyoruz. Biraz daha çırpıp unu kabartma tozunu ve vanilyayı ilave ediyoruz.
Elmaları ben yuvarlak dilimler halinde kesiyorum((3 -4 elma kullanıyorum) Çekirdeklerini çıkartıyorum. Kek hamurunu tepsiye koyduktan sonra biraz aralıklı döşüyorum. Ama siz istediğiniz şekilde döşeyin.
Bu tarifi yıllar önce bir komşumdan almıştım.Elimde foto olmadığı için netten bir foto koydum.
Gelelim ikinci tarife. Yine çok bilinen ve bir o kadarda sevilen elmalı kurabiye tarifine.Bu tarifte yine tarif defterimden. Ama netteki tariflerde birbirine benziyor zaten:)
1 paket margarin ( oda sıcaklığında olacak. Bu unu alma açısından çok önemli)
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
3/2 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
Yarım su bardağı pudra şekeri( az gelirse ilave edilecek)
Aldığı kadar un
İç malzeme: 3 elma ceviz ve tarçın az şeker
Önce margarini kaşıkla ez. Pudra şekerini karıştır.Yumurta yağı ve vanilyayı ilave et.Kabartma tozunu ve unu ilave edip kulak memesi kıvamında yoğur. Önceden rendeleyip az şeker ilave edip suyunu çekene kadar pişirdiğimiz elmaların içine çekilmiş biraz ceviz ve 1 çay kaşığı tarçını ilave et. Her zaman ki bilinen şekli verip önceden ısıtılmış fırında 20-25 dk pişir.
Gelelim üçüncü tarife. Elmalı Top. Son yıllarda baya popüler oldu :)
2 orta boy elma
Yeteri kadar büsküvi (ister petibör olsun ister yulaflı olsun fark etmez. Ben yulaflıyı tercih ediyorum)
Biraz dövülmüş ceviz az tarçın ( isteğe göre fındıkta olabilir)
Üzeri için hindistan cevizi( ben bazılarını kakao yaptım)
Elmaları rendelemekle başlıyoruz işe. Sonra aldığı kadar büsküvi ilave ediyoruz.( Kırıklanmış olacak büsküvi)içine tarçın ve cevizide ilave ediyoruz. küçük toplar yapıp en dışına hindistan cevizi yapıyoruz.
Son olarakta benim kışın sık yaptığım içinde elmada bulunan meyve çayı tarifim var
1 elma
Çeyrek limon
5-6 yaprak ıhlamur
4 su bardağı su
Bu malzemeleri yaklaşık 5 dk kaynatıyorum. Ocağın altını kapatıktan sonrada bir 5 dk kadar dinlendirip fincana koyuyorum. Çay kaşığının ucuyla toz zencefil atıp birazda tatlandırmak için bal ilave ediyorum. Bence harika bir çay oluyo tavsiye ederim ;)
Yapan herkese afiyetler olsun. Sevgiyle kalın:)
Hepsi de birbirinden güzel :)
Ooh.. yanına da çay ;)
çok lezzetli görünüyor..
upvoted and followed...
Tşkler ;)