Çilek Reçeli Yapımı

in #tr6 years ago

cilek-receli-tarifi.jpg

Şu günler çilek reçeli yapmak için en uygun günler. Benim yaşadığım şehrin ilçesinde çilek bolca yetişir. Neresi diye soracak olursanız Uşak'ın Sivaslı ilçesi. Ve mayıs ayı çileğin en bol olduğu zamandır. Bende yarın alıp yapacağım İnşallah ;)

Ben çilek reçelini şu şekilde yapıyorum sizinle de paylaşmak isterim. Gereken malzemeler ;

1 kilo çilek
3,5 bardak şeker
Ocaktan indirmeye yakın koymak için 2 kaşık limon suyu

Çileği yıkayıp sap kısımlarını ayıklıyoruz. Çilekleri gelişi güzel doğrayıp üzerine şekeri döküp bir gece bekletiyoruz. Sabaha kadar sulanan çilekleri bu şekilde de kaynatabilirsiniz ancak ben çilekleri rondodan geçirip marmelat şekline getirip o şekilde kaynatıyorum. Kaynamaya başladıktan kısa bir sonra köpürmeye başlıyor. ben köpüklerini kaşık yardımıyla alıyorum. Kıvamını anlamak için çay kaşığı ile reçelden alıp bir tabakta soğumasını bekliyorum ve kıvamı istediğim gibi ise limon suyunu koyup bir dakika daha kaynatıp ocağı kapatıyorum. Eğer uzun süre dayanmasını istiyorsam konserve kavanozuna koyup kapağını sıkıca kapatıyorum. Henüz reçel sıcakken. Böylece reçelimiz çok uzun zaman bozulmadan kalabiliyor.

Yapan herkese afiyet olsun ;)

Fotoğraf

Sort:  

Afiyet olsun da, bence çilek yapma bahanesi ile şekere yüklenmemek lazım :))

Şeker oranı oldukça yüksek haklısınız ;) Kahvaltıda bir kaç tatlı kaşığını geçmemeli reçel. Teşekkürler ilginiz için.

Rica ederim, ondan sonra benim gibi, nereden çıktı bu göbek demeyin :))

ben tarsus ilçesinde bulunuyorum ve bize yakın olan silifke ilçesinde de çilek yetiştiriciliği çok yoğun olarak gerçekleşmekte. yol kenarları uzun yolda satış yapabilmek için tezgahlarla farklı görüntüler sergilemekte. yakın zamanda bizlerde her yılolduğu gibi reçel yapmak için hazırlıklara başlayacağız. bilgilendirmen için teşekkür ederim. size de afiyet olsun.

Teşekkür ederim ilginiz için ;) Ne kadar güzel memleketin her yerinde yetişiyor demek ki çilek. Kolay gelsin.

osmanlı çileğinin çıkmaasını bekliyorum :)

Ee kolay gelsin o zaman size de ;)

Merhaba @eylul,

Yazınız @trdaily tarafından otomatik olarak seçildi. Ve @trdaily curation trail'i takip eden
@emrebeyler hesabından da oy aldınız.

@trdaily curation trail'e bu adresten katılabilirsiniz.

Yine görüşmek üzere! :)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 63175.14
ETH 3047.55
USDT 1.00
SBD 3.63