Hayat mutlu olmaya değer mi?

in #tr6 years ago

Biliyorum ki çoğu insan bu soruyu aklından bile geçirmemiştir, bugün anlamadığım bir şekilde öylece boş boş otururken aklıma geldi bu soru ve durdum, saatlerce bu soruyu düşündüm. Hiçbir şeye mantıklı bir cevap bulamadığım gibi bu soruya da tam olarak mantıklı bir cevap bulamadım, Şimdi ise yazıyorum. İnsan dediğimiz varlıklar hayat kısa mutsuz olmaya değmez der iken benim bugün hayat mutlu olmaya değer mi? Sorum çoğu insana ironik...

Hayatında ve yaşamında insan, insanlar ile mutlu olur ve yine insanlar için ağlar, üzülür. Hayat mutlu olmaya değer ise bu insanlarla değil kendinle mutlu olmaya ve yine insanlar için değil kendin için üzülmeye değer, aslında şöyle bir düşünürsek mutluluğunda mutsuzluğunda bazen bir anlamını bulamamaktayım şu hayatımızı düşünürsek neden ibaret? Mutluluk ve mutsuzluk değil mi? Herkes mutluluğu için uğraşır peki ya mutluluğu bu kadar önemli yapan ne? Bunu düşüneniniz oldu mu bilmiyorum ama ben düşünüyorum. Mutluluk herkesin gözünde muhteşem bir şey iken bugün benim için çok da önemi olmayan bir şey, aslında hislerimizi hafife almayı bilirsek ve bunu başarabilirsek hayatımızın daha basit olacağını umut etmekteyim ama maalesef bu bende dahil çok kolay bir şey olmamak ile birlikte çoğu insanımızın hiç başaramadığı bir şey. Bu hayatımızda mutlu olmak için çabalayıp çırpınıyoruz peki ya sonuç? Bunca zaman başarılı bir hayat istiyoruz ve bunun için uğraşıyoruz başarının bize para, paranın ise mutluluk getireceğini düşünüp tüm hayatımız boyunca sürekli bir şeyler için çaba sarf ediyoruz, bir bakmışız ki hayatımızın yarısından fazlası geçmiş gitmiş..

Sizce de yolunda gitmeyen bir şeyler yok mu? olması gerekenin bu olmadığını fark ediyorum. Hayatı kendi ellerimizle zorlaştırıyoruz ve yaşamayı bilmiyoruz, insanlar olarak çocuk doğuruyoruz aileler çocukların psikolojilerini bozuyor, psikolojisi bozuk çocuklar büyüyüp onlarda kendi çocuklarının psikolojilerini bozuyor kimisi daha çok, kimisi ise daha az. Sanki bir klasik döngü içerisindeyiz ve kurtulamıyoruz bir türlü yaşamayı öğrenemiyoruz. Yaşamak ne ki? yaşamak kimine göre bir insan, kimine göre para, kimine göre ise saçma sapan bir şey ama tüm bunların sonucuna bakıldığında hiçbir şeyin gerçek olmadığını düşünüyorum gerçek kelimesine bile biz insanlar tarafından anlam yüklenilen bir yaşamda yaşıyorken gerçeği nasıl bulabiliriz ki? Nasıl doğruyu yaşayabiliriz? konuyu hepten ele alırsak zaten her şey birer yanılsamadan ibaret değil mi? Bir kişi bir şeye inanıyor ve diğerleri de arkasından gidiyor peki kim sorguluyor?

GERÇEK OLAN ASIL ŞEY NE? Sorusunu, gerçek olan bir şey var ise de GERÇEK OLAN HİÇ BİR ŞEYİN OLMADIĞIDIR işte tamda bunun için mutlu veya mutsuz olmaya değer mi? Sorusu ortaya çıkıyor. Ne mutluluğa ne mutsuzluğa, hiçlik kelimesini bile var edenin biz olduğu hayatta hiç bir hissin ciddiliğine gerek duymuyorum....
Mutluluk zıddı olandır bu evren zıtlar evrenidir olması gereken sadece olmaktır.

mutluluk-evrense-mistik.png

Sort:  

Merhaba, ben @kusadasi ve @try-market küratörü olarak #tr ve #cointurk etiketlerinindeki kaliteli yazıları inceliyorum. Sonrasında bu yazılar @kusadasi ve @try-market tarafından upvote ediliyor. @kusadasi ve @try-market #tr etiketinin daha yukarılara çıkması için çok büyük bir çaba içerisindedir. Tabii ki bu ilerleyişin kaliteli yazılarla olması yönünde çaba harcıyoruz.Paylaşımlarınıza 'cointurk' etiketini ekleyerek @kusadasi ve @try-market tarafından desteklenmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca, sürekli olarak @kusadasi tarafından düzenlenen projeler ve discord kanalımızda anlık yarışmalar mevcuttur.
Katılmak isterseniz discord kanalımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Elinize sağlık güzel ve açıklayıcı bir yazı olmuş. Görsel kaynağınızı da belirtseniz daha iyi olabilirdi.

Güzel ele almışsınız olayı. Bir şeylerin peşinde koşarken esas olanı yani yaşamayı kaçırıyoruz aslında. Anladığımızda ise çok geç olmuş oluyor malesef.

Evet mükemmel ve muhteşem hayat için yıllarımız gidiyor, çok teşekkür ederim

Başarılar dilerim @evrensel güzel başlangıç yapıyorsun.

Aynen yazınızda bahsettiğiniz gibi hep birşeylerin peşinde koştururken hayatımız elimizden akıp gidiyor 😃 .Elimizde ne kalıyor dönüp arkaya baktığımızda ne görüyoruz. İlerleme var mı hayatımızda iyileşiyor mu kötüleşiyor mu budur bizim hayat ölçümüz iyiye giden bir hayattır beklentimiz.
Uzun zaman yazmadığınızı farkettim. Yazınız çok hüzel yazmaya devam etmelisiniz bence 😃
Trliste yerine @quraturk kuruldu yazıları tekrar seçmeye başlayacak. @quraturk postlarını takip edip bilgi alabilirsiniz 😃

Bu postumu okumak belki sizi steemite tekrar dönüş yapmanızı sağlayabilir yeni kullanocılarımız için yazdım. Kazanmak için emek vermek lazım.

https://steemit.com/tr/@baycan/yeni-gelen-kardeslerimize-destek-icin-sadece-faydali-yorumlariniza-ihtiyacim-var-e6dfb1c6eab67

Destek isterseniz yardımcı olmak isterim 😃

Congratulations @evrensel! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 65248.25
ETH 3471.40
USDT 1.00
SBD 2.51