Unkurdu Pupası - İlk Odak İstifleme(Focus Stacking) Tekniği Denemem

in #tr6 years ago

Macro fotoğrafçılığa oldukça ilgiliyim. Fakat ekipmanların fiyatları biraz el yakıyor. Ama neden ufak ufak başlamıyorum diyerek başlangıç modeli olan bir dslr aldım. Fakat hemen lens alamam, nasıl yaparım diye araştırmaya başladım. Araştırmam sonucunda kit lensi ters bağlama aparatı ile kulananlar olduğunu gördüm. Ayrıca araştırmalarım sırasında, gördüğümüz keskin fotoğrafların çoğunun odak istifleme(Focus Stacking) tekniği ile birden fazla fotoğrafı işleyerek elde edildiğini öğrendim. Çektikleri fotoğraflar beni heyecanlandırdı. Elimdeki 18-55 mm kit lens için ters bağlama aparatı sipariş ettim. Bugün elime ulaşınca denemeden edemedim. Ben fazla bir performans beklemiyordum fakat beklediğimden iyi fotoğraflar alınca oldukça sevindim. Tabiki mikroskop lenslerinin yanına yaklaşmıyor, aklım hala onlarda.

image

Işık olarak şarjlı bir lamba kullandım. Bu lambayı pet şişe içerisine yerleştirdim ve pet şişenin içini aliminyum folyo ile kapladım. Işık her ne kadar yayılsa da ağırlık olarak üstten oldu. Fotoğrafları çekerken tripod kullandım fakat denklanşöre basarken dahi titreşimler olduğu için fotoğraf makinesinin telefon uygulamasını kullanarak fotoğrafları çektim. Yine de odağı ayarlarken makineye her dokunmamda kadrajda değişiklik yapmamaya özen gösterdim. Odağı ayarlayıp elimi makineden çekip telefon yardımı ile fotoğrafları çektim. Görmüş olduğunuz fotoğraf için 20 poz çektim. Bu 20 fotoğrafı odak istifleme yöntemi ile birleştirdim ve sonuç bu oldu. İlk denemem olduğu için sonucu beğendim. Tek tek fotoğraflara bakınca böyle bir fotoğraf çıkacağını tahmin etmek zordu.

Sort:  

World of Photography
>Visit the website<

You have earned 6.50 XP for sharing your photo!

Daily Stats
Daily photos: 1/2
Daily comments: 0/5
Multiplier: 1.30
Block time: 2018-05-18T21:55:09
Account Level: 1
Total XP: 123.50/200.00
Total Photos: 19
Total comments: 0
Total contest wins: 0
And have also received a 0.09 percent upvote.

Follow: @photocontests
Join the Discord channel: click!
Play and win SBD: @fairlotto
Daily Steem Statistics: @dailysteemreport
Learn how to program Steem-Python applications: @steempytutorials
Developed and sponsored by: @juliank

Elinize sağlık, başarılı görünüyor. Daha güzel fotoğrafları çekebilmeniz dileğiyle 😊

Güzel dileğiniz ve yorumunuz için teşekkürler. 😊

başarılı,beğendim.

Teşekkür ediyorum.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62937.86
ETH 3092.40
USDT 1.00
SBD 3.87