Bir Tutkunun Sevgiye Dönüşmesi

in #tr7 years ago

Müzik dinlemek hayatımda her zaman önemliydi ama hafızam beni yanıltmıyorsa bu eyleme tam anlamıyla tutulmam üniversite 1. sınıfın yazında gerçekleşti. 2000 yılında, bir pazar sabahı, erken saatte uyandım. Televizyonu açtım. Gece en son Cnbc-e kanalını izlediğim için o kanal geldi ekrana. Odaya harika bir melodi yayıldı. Önünde 4-5 tane klavye, arkasında kocaman bir orkestra, beyazlar içinde bıyıklı bir adam, harikulade bir şarkı çalıyorlardı. Aşık oldum. Yanni ile ve icra ettigi müzik türü New Age ile tanışmam böyledir.

Eser biterken ekrana adı yazıldı, Renegade. Konseri sonuna kadar takip edip müzisyenin adının Yanni olduğunu öğrendim. Konser boyunca duyduklarımdan çok etkilendiğim icin Yanni ve New Age üzerine araştırmalara başladım ve o gün bu gündür müzik üzerine araştırmalarım devam etmektedir. Bu blogda, paylaştığım ilk şarkının Renegade olması, içimdeki müzik tutkusunun tüm benliğimi kaplayan bir sevgiye dönüşmesine vesile olmasındandır.

Renegade'in sözlük anlamı şunlardır: Firari, dininden dönen, kaçak, dönek, hain, isyankar. Ben Yanni'nin bu eserini, isyankar bir haini betimlemek için bestelediği kanaatimdeyim. Eserin 1:52 saniyesine kadar olan kısmı huzurludur. Kahramanımız dahil olduğu gruptan memnundur ve bu grubun içinde bulunmaktan keyif almaktadır. Fakat 1:52'den itibaren, sorgulamaya başlar. Neden burada olduğu, grubun hangi amaca hizmet ettiği gibi sorular yeşerir zihninde. Fakat bu aykırı fikirler henüz yenidir, cılızdır. Ta ki 5:27 ye kadar...

Eserin 5:27. saniyesinden itibaren kahramanın uyanışına tanık oluyoruz. 6:05 itibariyle eser dinleyeni yavaş yavaş huzursuz etmeye başlar (Kemanın girmesiyle) . Kahramanımız artık herşeyin bilincindedir ve bu gruba inancı tükenmiştir. Bu saniyeden sonra iki enstrümanın atışmalarıyla kahramanın gruptan zihnen kopuşu betimlenir. Bütünüyle uyanışın simgelendiği muhteşem bir sonla eser son bulur.

Sizleri bu harikulade eserle baş başa bırakıyorum.

https://goo.gl/images/vbr2Qfimages.jpeg

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 66794.56
ETH 3501.55
USDT 1.00
SBD 2.71