C++' da 4 işlem

in #tr7 years ago

Daha önceden C++ da ilk toplama adı altında paylaşımım olmuştu bu yazımla serinin devamını getirmeyi hedefliyorum. C ve C++ daha önceden de belirttiğim gibi her şeyin temelini oluşturur. Bu yazılımı bilip anlayan bir kişi diğer programlama dillerini kolaylıkla anlayabilir ve kısa süre içerisinde öğrenebilir. Daha fazla uzatmak istemiyorum. Bu yazımda bu sefer diğer işlemleri yapalım istiyorum C++ ile. C, C++ ve birçok dilde çarpma * ile, çıkarma – ile, toplama + ile, bölme ise / ile gösterilir. Toplama işlemini daha önceden yaptırmıştım. Şimdi çarpma işlemi yapan aşağıdaki resimde gösterdiğim programa göz atalım.

1.png

İlk yazımda diğer kalıpları anlattığımdan ötürü ve bu yazımda ekstra kalıplara yer vermediğimden ötürü kullanım şekillerini göstermek istiyorum sadece. Yukarıdaki program çarpma adı verdiğim integer bir sayı olup kullanıcının klavyeden girdiği iki sayının çarpıma eşittir. Daha sonradan cout<<”Çarpma =”<<çarpma ifadesi ile yazdırmış olduk.

Çıkarma işlemi yapan bir program aşağıda verilmiştir.

2.png

Bölme işlemi yapan bir program vı aşağıda verilmiştir.

3.png

Sorularınız varsa yorum yazmanız halinde seve seve cevaplarım.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 65697.93
ETH 3342.39
USDT 1.00
SBD 2.63