1. Sınıfta Okuma Zorluğu (YARDIM)

in #tr3 years ago (edited)

Arkadaşlar merhaba;
Steemit Ailesi yardımlarınıza ihtiyacım var .
Bu sene ilk okula yeni başlayan bir oğlum var, harfleri okumakta güçlük çekiyor.
Mesela a harfini soruyorum sonra e harfini soruyorum tekrar a harfini sorduğumda unutuyor sizce nasıl bir yol izlemeliyim?
Bu konu hakkında yardımlarınız bekliyorum #tr
1234.jpg
image url

Sort:  

It was, it had question mark.

Nice to meet you lulu.

ÖZür dileriz :)))
Yoktuk ki yokluğumuz hissedilmiş ama bilerek yapmadık :)Açtım yemek yiyorduk üç saat o yani :)

Dikkat eksikliği vardır belki o yüzden dikkatini çekebilecek şekilde yöntem bulmalısınız mesela çocuğunuz araba sürmek istiyordur o zmn arabanın üstüne harfleri yapıştırabilir ve harfleri göstererek dikkatini çekebilirsiniz yinede bu konuda uzmana başvurmanız daha iyi olur

evet bu konuya dikkat ettim istediği şartları sunduğumda harfleri tanıyor ama okuması gerektiğinde aklına gelmiyor yada sesimi az yükselteyim bu sefer bütün bildikleri gidiyor dönüyoruz başa

Hatırlatıcı görsellerle çalışabilirsiniz...

aslında deniyorum ama nedendir bilmiyorum kendiside istiyor ama çok çabuk unutuyor

B12 vitamin eklikliği olabilir. Bir kan tahlili yaptırın. Onun haricinde odaklanma sorunu yaşıyor olabilir hiperaktiviteden. Aklıma gelenler bunlar. Varsa ayhrıntı paylaşırsanız daha açıklayıcı cevaplar verebilirim.

hiperektiflik yok ama sadece kendini veremiyor
ekim doğumlu aslında bir sene daha bekliyebilirdi ama yapı olarak büyük diye 1. sınıfa gidebilir dediler diye gönderdim
galiba orada biraz hata yaptık

5 yaşında bile başlayabilir. Sorun o değildir. Dediğim gibi bir kan tahlili yaptırın. Birşey çıkmazsa psikolojik temelli olabilir.

öğretmeni biraz bekleyim normal bazı çocuklar geç açılıyor diyor ama bende dediğiniz gibi bir doktor desteği almayı düşünüyorum

oyunla öğreteceksiniz bununla ilgili yapılmış çizgifilmler var onları izlesin oyun oynayarak öğrenirse daha kalıcı olur örnek bi şarkı olarak şu olabilir mesela

peki şu sıkıntı olmaz mı acaba ilk başta a-e-l-k-i-n harflerini öğrendiler fazlasını görmesi ve öğrenmesi kafasını daha fazla karıştırmasın

Panik yapma Emre.. Bu haller her çocukta olur ama farklı zamanda ortaya çıkar.. Zaman içinde de geçer gider..

Bal ile çörekotu yapını karıştırıp bir tatlı kaşığı yedir yaraken veya sabah kalkınca.. (çörekotu yazımı oku)

bu arada sana @helpbot 'u da çağırayım.. @cleverbot'un arkadaşıdır, belki bir fikri vardır.. :-)

I i'm fine, and you?

sabah akşam içirmemin zararı olur mu? hocam

Çocukların MIZMIZLIK anları farklılık gösterir.. Sabah veya akşam hangşsş uygunsa günde 1 kez yeterli.. 2 hafta kadar devam edin.. Çörekotunun hiç kimseye hiç bir yan etkisi olmaz.. Sen de kullan.. Zamanla günde 1 LPG tankı fazla montajladığını farkedeceksin :-)

valla hocam ben montaj olayını elemanlara devrettim sonra bende sıkıntı olmasın :) yinede engin bilgilerinizi benimle paylaştığınız için teşekkürler

En etkili yöntem görsellerle öğretimdir. Tavsiyem youtube gibi kanallardaki Türkçe harfleri öğreten seviyesi basit ilgi çekici şarkı şeklindeki gibi olan videolarla desteklemeniz.
Ayrıca eve bir pano asarak hedef koyarak küçük ödüllendirmeler ile de sorumluluk sahibi yapmanız en doğrusu olacaktır @emremutlu
(Eski bir eğitimciyim)

hocam içimi rahatlatmanız için sorabilirmiyim acaba bu tip durumlarda ya sene sonuna kadar öğrenemezse ne olur

Genelde bu sorun sıklıkla karşılaşılan bir olaydır. İlgiyle orantılı bir durumdur. Bazı öğrenciler geç öğrenir. Öğrenme yetilerinde gözlemlenen bir sorun yoksa dert etmeyin sizin desteklerinizle rahatlıkla yıl sonuna varmadan aşar bu sorunu çocuğunuz @emremutlu

Bu soru beni aşar :)

@helpbot do you know how to solve difficulties in reading?

do you know how to solve difficulties in reading?


I am still learning and have no automatic response to your inquiry yet.
This question has been added to the @helpbot comment trail.
If you happen to know the answer to this question reply to this comment with it.
FYI Correct & accruate answers are rewarded! ;)
Learn more about the helpbot...

yinede teşekkürler ilgilenmeniz yeter

yazarak çalışmasını denediniz mi?

şuan yazarak deniyoruz fakat dediğim gibi harfleri çabuk unutuyor. acaba hem okulda hemde ders yapmak çok mu canını sıkıyor da ondan mı istemiyor anlayamadım

daha bu aşamaya gelinmedi heralde aman siz siz olun çocuk okula gitmeden önce en az 2 sene önceden ana okuluna yollayın çocukları çok pc başında olduklarından heralde artık kafaları basmıyor

Bizde henüz tecrübe edinmedik bu konuda. Ama yeğenimden yola çıkarsam eğer, bi sene anaokulu gibi bi yere gitmişti. Orda harfleri öğrenirken çok zorluk çekmedi. Eğitici oyuncaklar var, hem şarkılı hem görsel olarak. Onlarla simdi 4 yaşında ki yeğenimde öğreniyo, okulda bi zorluk yaşanmıyo. Bazı çocuklar sonradan açılır, alışır. Odaklanmada belki problem olabilir. Dikkatsizlik, konsantrasyon eksikliği de olabilir. Allah yardımcınız olsun, bütün çocuklara da zihin açıklığı versin. İnşaAllah atlatırsınız bu dönemleri.

galiba çocuk değilde benim bu okul bitmeden bi piskolok'a görünmem gerekecek :)

Yok o kadar da değil ☺ sadece biraz daha gayret ve çokça sabır ☺

inan bana o kadar kızamıyorsun pısırık olur diyorlar okumuyor bu seferde sen sinirleniyorsun 6 harfi nasıl aklında tutamıyor diye

Doğrudur, Allah sabır versin demekten başka bişey gelmiyo malesef elimizden :)

teşekkürler valla bu konuyu öylesine açtım ama gerçekten kafam dağıldı
birde şunu düşünüyorum bizim zamanımızda ne ana okulu vardı nede rehber öğretmen ite kaka okuduk işte şimdiki çocuklara birazda rahat batıyor benim zamanımda ben ilk okula yanlız giderdim şimdi beyfendileri arabayla okula bırakıyoruz

Hayat şartları.. O zamanla bu zaman arasında fark var tabi, sonraki nesillerde kim bilir neler olucak. Rahatlık, bolluk içinde büyüyolar. Olsun, Allah can sağlığı versin hepsine, vatana millete hayırlı evlat olsunlar da bunlar geçer :)

benim önerim kesinlikle ve kesinlikle okula yeni başlayacak olan yavrumuza :) Yavru akıllı ol okula başlama :D Ne var okulda A dan banane b den babanne :)))))) C yi hiç demiyom bile Bide baban sana E demiş Yok dayısının J si ama :))))))))))))))

baba aklı işte aynı ben ilk başlarda aman gitsin gelsin işte deniyor ama sonrasında bakıyorsun sıkıntı oluyor
Allah düşmanımınbaşına vermesin kafayı yedirtiyorlar insana

Harf bazında değil de kelime bazında çalıştırmayı deneyebilirsiniz. "el" ve "at" kelimelerini kullanabilirsiniz. Böylece çocuğun, zihninde harfleri kodlaması kolaylaşır.

dün akşam onu denedim naaaaaa diye uzatıp ikinci harf ne çıkıyor azımdan diyorum n diyor olum diyorum ikinci harf baba n diyorsun işte diyor uzata uzata azımda tüg bitti :)

Emre Bey öğretmen olarak tavsiyem sınıf öğretmeni ile konuşarak uygulamış olduğu sistemi öğrenip ona göre hareket edebilirseniz faydalı olursunuz. Ben kısaca yeni programdan size bahsedeyim; şimdi öncelikle sesler veriliyor çocuklara. Eskisi gibi Ali ata bak gibi cümlelerden başlayıp parçalanmıyor. şimdi parçadan bütüne okutuluyor. Ayrıca alfabetik sıraya göre de öğretilmiyor harfler. Bunlara dikkat ederseniz inşallah daha da faydalı olursunuz.

teşekkürler yorumunuz için aslında öğretmeniyle konuşuyorum birazdaha bekliyecem sorun devam ederse sizi rehber öğretmene yönlendiririz rehber öğretmenle beraber bir yol haritası çizeriz dedi. birazda öğretmeni disiplinli bir eğitmen onun mu etkisi var acaba diyorum çünkü bazen anaokulundaki öğretmenini özlediğini söylüyor.

Rica ederim işin ehli olan kimselerden yardım alırsanız kısa sürede çözüm bulabilirsiniz inşallah. Öğretmeni de seçebilir bu dönemde çocuk onun da elbette etkisi vardır ama ehil kişiler daha faydalı yanıt verir

Harfleri 3 boyutlu hale getirebilirsiniz. Bir anlamı olur çocukta. A harfinde armutu, e harfinde elmayı tutabilir en basitinden elinde.

deniyecem teşekkürler

emre bana bir şekilde ulaş sana benim kızın okulunda kullandıkları CD yi kopyalıyayım Ulaştıralım bir yere yükleyerek . Evde görsel olarak verimli bir şekilde birlikte çalışın . ayrıca bir web sitesi önerebilirim çok eğitici MEB onaylı bizde üyeyiz çok güzel ilerliyoruz .

Coin Marketplace

STEEM 0.21
TRX 0.02
BTC 11509.48
ETH 374.65
SBD 1.03