Steemit'te hesapları geliştirmek ve oy alabilmek üzerine

in #tr7 years ago (edited)

For the readers don't know Turkish, This post is about my experience at Steemit in 3 months. I wrote my growth hacks to power-up my account into 1k SP without doing any fiat investment.

Merhaba,

"Son zamanlarda çok sorulan bir konu üzerine açıklık getirmek istedim" şeklinde klişe bir giriş yapmayı hiç istemezdim. Bunun için özür diliyorum ve konuya geçiyorum hemen.

Steem Türkiye topluluğu, STEEM ve SBD fiyatlarının artmasıyla oldukça kalabalıklaştı. Herkesin de aslında bu platformdan elde etmek istediği şeylerin en başında da maddi olarak -bir bakış açısıyla pasif- gelir elde edebilmek.

Hesabım çok eski olmasa da (3 ay) bu süreç benim için dolu dolu geçti. An itibariyle 902 tane yorumum (postlar dahil) olmuş.

1. Çevre edinme


Source


Steemit'te değerli oylar alabilmenin en önemli şartlarından biri bu. Yeni gelen bir kullanıcı iseniz, sayfalarca yazı yazmak yerine, ilk önce yorumlarınızla çevre edinmenizi öneriririm. İlk haftalarınızda sizi takip eden, bilen, pek kimse olmayacağı için zaten yazdığınız yazılar %90 ihtimalle blokchain içerisinde kaybolacak ve tozlu raflar içerisinde yerini alacak.

Gelir gelmez, günde 2-3 saat uğraşıp yazılar hazırlamak maalesef motivasyon düşürücü bir süreç olabilir. O kadar uğraştan sonra $0.01 değerinde oy almak moral bozucu bir durum.

Yorum yazmak

Çevre edinme konusunda iki nokta var. Birinci tavsiyem insanların paylaşımlarına yorum yazın. Ama bu yorumlar "follow me, upvote" tarzı spam yorumlar olmasın.

İçeriklerle ilgili yapabileceğiniz yorumları yapın. Sosyalleşin. Yardımcı olabileceğiniz noktalarda yardımcı olun. Etkileşime girin. Bu yöntem hem yorumlarınıza oy kazandırmakla beraber, hem çevre edinmenize yardımcı olarak, hem de size takipçi kazandıracaktır.

Hatta, bazı whale hesaplar, hemen hemen kendi post'larına yazılan her yazıyı oyluyor. (spam yorum değilse)

Topluluklar


Steemit'te bir diğer önemli nokta topluluklar. Birçok topluluk var yazarları destekleyen. Gelir gelmez bu topluluklara giremesiniz bile, discord'larına girin, etkileşime girin. Oy desteği nasıl veriliyor takip edin.

Utopian, bu noktada bence çok güzel bir vaka çalışması oldu. "Açık kaynak" nedir bilmeyen insanlar bile burada yapmış oldukları çalışmalar ile hem açık kaynak nedir öğrenmiş oldular hem de katkıda bulundular. Ve hesapları ciddi bir gelişim yaşadı.

Utopian, tek bir topluluk değil. Sndbox, Dtube, Adsactly, Qurator vs. bir çok topluluk var ekosistemde.

  • "Nasıl üye olunuyor"
  • "Nasil oy alabilirim"
  • "Nasıl şöyle olur"

diye birilerinin elinizden tutmasını beklemeyin ama. Örneğin, bana "Utopian'dan nasıl para kazanabilirim" diye soran arkadaşlar var.

Halbuki, Utopian en transparan topluluklardan biri. Kuralları belli, kabul edilen, edilmeyen katkılar belli. Gözlemlemek, okumak gerekiyor sadece.

2. Upvote botları



Source


İlk üye olduğumda yazdığım yazıların görünürlük kazanması için bir çok upvote bot'unu kullandım. Bunun için 100 SBD civarı da bir yatırım yapmıştım içeriye. (O zamanlar SBD 1 dolar civarıydı tabii...)

Upvote bot'ları ilk zamanlarda dostunuzdur. Görünürlük kazanırsınız. Hatta nasıl çalıştıklarını öğrenirseniz, kar bile edebilirsiniz.

3. Değer katın




Source


Takipçi sayınızı yükseltseniz, upvote botlarını kullansanız da, yazılarınızın içeriği kaliteli değilse yine çok bir geri dönüş beklemeyin. Hesap makinesi ile çekilmiş bir fotoğraf yollayıp, o fotoğraftan gelir elde etmeyi beklemek dünyanın düzenine haksızlık olur.

Yazılarınızı güzel formatlayın, güzel bir dil ile yazın. İmla hatalarıyla ve düşük kaliteli resimlerle dolu bir yazıyı kimse sonuna kadar okumak istemez.

Sadece Türkçe yazarsanız, okuyucu kitleniz oldukça limitli olur. Türkiye'de oy gücü yüksek 1 tane hesap dahi bilmiyorum. Belki @anadolu. Dolayısıyla ingilizce yazarsanız, whale/dolphin hesapların dikkatini çekmeniz daha kolaylaşır.

Yaptığınız iş ile ilgili, uzmanlığınız ile ilgili burada değer katabiliyor olmak da önemli. Ben yazılım geliştirmeyle uğraştığım için biraz daha şanslıyım, ama herkes kendi konseptini, içerik dizisini oluşturabilir.

4. Öğrenin, Gözlemleyin


Yeni olduğunuz bir teknolojinin içerisine giriyorsunuz. Bu teknoloji nasıl çalışıyor, içerideki topluluklar nasıl işliyor, sistemin mekanikleri nasıl çalışıyor, öğrenin.

İngilizce bilmiyor olsanız dahi, konu ile ilgili yazılmış onlarca kaynak var. Kimse elinizden tutup, size sistemi anlatmaz. Burada düzenli olarak gelir elde eden arkadaşlar burada ürettikleri içeriklere ciddi vakit harcıyorlar. Normal işlerinin ve uğraşlarının da olduğunu düşünürsek, kimseye "bana da ögretsin işte ya" diye bel bağlamayın, kendiniz öğrenin.

Üzülerek söylüyorum ki (kimse alınmasın) gün içerisinde 10-15 tane, "merhaba, bir soru sorabilir miyim" diye özel mesaj alıyorum. Ve büyük bir kısmını da cevaplayacak vaktim olmuyor. Hepsini cevaplamaya çalışsam işimi gücümü bırakıp sadece tüm günümü bu sorularla harcamam gerekir.

Maalesef bu soruların çoğu biraz araştırma ile bulunabilecek şeyler oluyor. Gerçekten "tricky" bir konu olur, amenna. Ama genelde, biraz araştırma ile bulunabilecek cevaplar bunlar.


Elimden geldiğince direkt bir şekilde yazdım. Sorularınız olursa yorum geçerseniz cevaplamaya çalışacağım.

Umarım türk topluluğu olarak koreliler gibi büyük ve kaliteli bir topluluk haline gelebiliriz.

Sort:  

Reis su berraklığında anlatmışsın. Senin sayende Utopian ile tanışıp ben de senin kadar olmasa da kendime göre 2 ay gibi bir sürede epey ilerleme kaydettim. Öncelikle bunun için çok teşekkürler. Ben de bir süre sonra bu platforma ne kadar fazla vakit harcadığımı fark edince şaşırmıştım. Ama bu vaktin aslında hayatımdan çalınan instegram ve facebook gibi sosyal medyadan kurtarılmış vakit olduğunu görünce baya sevindim. Burada esas amaç para kazanmak olursa insan çok çabuk yıpranabilir. Amaç keyifli vakit geçirip. Sürekli üretmek ve gelişmek olmalı. Değişen durumlara ayak uydurmak. Trendleri takip etmek gibi. Senin umutlarını ben de paylaşıyorum :)

Kısaca kaliteli içerik paylaş, kendini tanıt, çevre edin, emek harca diyorsunuz. Açıklayıcı bir yazı olmuş. Emeğine sağlık Teşekkürler. ..

Emeğine saglik @emrebeyler. Steemitte kazanılan gelirler miras ya da bir kısmı öyle gözükse de piyango değil. Elbette doğru zaman da dogru işleri yaparak ve farklı bir iş ile görünürlük ve dahi rewards artabilir ama unutmamak lazım ki ya güçlü bir topluluk içinde kaliteli içerik üreterek ya da wallet da en az 100k SP ile ortalama bir gelir elde edilebilir . Bu noktada gorece yüksek gelir alan hesapları ''ya ben daha iyi yaparım " demek yerine bir yol haritası cikarip daha iyisini yaptığını gostermek ki burda içerik kalitesi gerekli olsa bile ilk sırada degildir,sevdiğim bir arkadaşımın bir sözü vardır ilk steemitte başladığımda hiç aklımdan çıkmaz; yemeğin güzel olsa bile sunum daha önemlidir ki sunumdan kasıt sadece yazı içeriği, blok düzeni vs değil hitap edecek oyları yüksek kitle bulabilmek burda ki mesele...

Yazdıklarınız birçoğunu zaten uygulamaya çalışıyordum, bu güzel yazı ile daha da çok bilgilendim.

Sanırım yeterli bir açıklama olmuştur yazınız.
@emrebeyler sizden ricam vakit bulursanız bir sonraki yazınızı
Sndbox, Dtube, Adsactly, Qurator vs. ekseninde bu topluluklar ve kurallları hakkında yapabilirseniz hepsi için toplu bir post içinde olduğu güzel bir kaynak olacaktır.

Bilgilendirme için teşekkürler.Bu yazıyı okuyanlar bile birbirini takip edip, gerçekten kaliteli içeriğe oy verse herkes için çok daha verimli olur.

Maalesef bu soruların çoğu biraz araştırma ile bulunabilecek şeyler oluyor. Gerçekten "tricky" bir konu olur, amenna. Ama genelde, biraz araştırma ile bulunabilecek cevaplar bunlar.

Çok güzel bir yazı olmuş. Özellikle bu kısım bence çoğu kullanıcının asıl sorunu. Araştırmıyoruz. Yani şu arama çubuğunu bi kullansak sorun filan kalmayacak ortada :D Armut piş ağzıma düş var hep. Tabi sözüm herkese değil. Şu platformda bana göre:

Gelir = %30xİçerik + %50xNetwork + %20xStrateji

şeklinde gelişiyor olay. Bunlar içinde araştırmak gerekiyor eğer yeni bir üyeyseniz. Ben Steemit'i keşfettiğimde 1 hafta boyunca en dip yazıya kadar inmiştim sonra hesap açmıştım. Bunu yapınca zaten arkada dönen sistemi de anlıyorsun ve direk oyunu kuralına göre oynuyorsun. Aksi taktirde sistem sana kuralları hevesini kırarak öğretiyor.

Gerçekten dolu dolu bir içerik olmuş. Özellikle "Kaliteli içerik" üreten kişilerin beklediklerinin aksine daha düşük oy almaları ve bekledikleri maddi miktarı kazanamaması ilk başlarda ciddi bir motivasyon kaybına neden oluyor. Yazınızda da belirttiğiniz gibi yorumlar ile çevre edinmek oldukça etkili bir konu.

Kaleminize sağlık güzel bir yazı olmuş yeni gelen arkadaşlar için.

Bu güzel yazı için çok teşekkür ederim @emrebeyler. Açıkçası bir çok insanın steemit yapısına dahil olduğunda beklentilerinin oldukça yüksek olduğunu biliyoruz. Ancak burada güç kesinlikle sizinde yazınızda vurgu yaptığınız üzere topluluklardan geliyor. Çevre edinmeyi ve topluluklara dahil olmayı, kaliteli bir şekilde çalışma hedeflendiğinde zaten gerisi kolaylıkla geliyor.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63287.47
ETH 2569.39
USDT 1.00
SBD 2.81