içgüdü ve akıl

in #tr6 years ago (edited)

selam steemit dostları bugün (us) yani akıl ile ilgili açılım yapıp güdü ile noktalamayı planladım kendimce.işte bu programı bana yaptıran akıl olsa gerek değil mi ? insana her türlü duyguyu veren akıl olduğunu,aklın bütün kavramları insana yaşattığını varsayarsak ki bu böyle.nasıl mı ? diye sorarsanız ki oda şöyle sevinç, korku gibi olgular insanda akıl ile beliriyor gecenin karanlığında ormanda olduğunu farzet burda aklı hemen devreye girip benim burada işim ne diye soruyor.işte başlıyor insan kendi kendisini korkutmaya,ağacın karartısında birimi var bir hayvan gölgesimi o gibi.işte bu akıl korku hormonu salgılayan. sevinç de öyle her olaya sevinirmisin hayır akıl onuda sentezleyip gerektiği zaman gerektiği kadar,değilse akıl olmasa insan bitkisel hayatta gibi düşünür durur. aklını hızlı ve yerinde kullananlarada günümüzde IQ su yüksek,geçmiş dönemdede hazırcevap olarak nitelendirdik.böyle insanlar var örneğin ünlü filozof diyojen dar bir sokakta zenginliğinden başka hiç bir şeyi olmayan kibirli bir adamla karşılaşır zengin adam ben bir serseriye yol vermem der diyojen ise ben veririm der

akıl.jpg

foto

Güdü insanın ihtiyacını gidermek için belli bir yöne etkinlik göstermesi olup,ayrıca insanın içgüdü olarak öğrenmeden yapmayı gerektiren olgulardır örneğin yeni doğmuş bir bebek annesini bilmesi onu içgüdü ile tanıması,ayrıca annesini emmesi gibi daha bunun gibi bir çok örnek verilebilir.bütün bunlar hırs ve zenginlik çabasında olan insanda olup, doğuştan aciz olan sonradan dünyaya sığmayan insana verilmiş bir özellik olup beşikten mezara kadar gidecek olan bir özelliklerdir.

içgüdü.jpg

foto

Sort:  

Allah insanlara akıl vermiş, irade vermiş, doğruyu da, yanlışı da göstermektedir, aklını kullanma insanların iradesine bırakılmış.teşekkürler

ben teşekkür ederim kardeşim

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 59238.58
ETH 3176.28
USDT 1.00
SBD 2.45