Blockchain, Fırsat Eşitliği ve Şeffaflık [Cointurk 17. Projesi] | id: embesilikat#1557

in #tr7 years ago

Dünyanın artan nüfus ve vahşileşen kapital çizgisiyle berebar fırsat eşitsizliğinin vuku bulduğunu bir yazımda bahsetmiştim. Fakat meydana gelen bu eşitsizlik iletişim çağıyla azaldı. Doğumdan gelen fırsatın yerini, özellikle internet çağının başlamasıyla o fırsatı arayan aldı.

Eskiden okullar, daha sonra özel ders ve dersaneler ve şimdilerde online dersler sayesinde eğitim artık neredeyse eşit fırsat sunuyor. Yani ben açıkçası bir şeyi öğrenmek isteyip öğrenemeyenin samimiyetine inanmıyorum. Çünkü artık her şey ulaşabileceğimiz noktada.

İnternetin açtığı bu kapı bize eşitliği sunarken son yıllarda gelişen blockchain teknolojisi ise açık açık bu eşitliği bize gösteriyor. Çağın ötesine geçiyor ve artık merkezi sistemi ve otoriteyi bozuyor. Her şey şeffaf hale geliyor ve artık gizli kapaklı yapılan dalavereler son buluyor.

Bana kalırsa gelişen değişen bu teknoloji geleceğin zeminini hazırlıyor. İnsanların bıktığı gizlilik ve entrika dolu işlemler mazi olacak. Daha ne isteyelim ki! Zaten bu doğrultuda ilerlerse önünü kimse alamayacak. Belki de yakın gelecekte tüm dünya ekonomisi blockchain tabanlı olacak.

Son olarak bu şeffaflığın yansımasını canlı bir örnekle anlatıyım. Geçenlerde arkadaşlarla oturuyorduk. Cüzi bir miktarda sbd'ye ihtiyacım vardı. Arkadaşlarıma soracaktım fakat ikisi de kulaklıkla müzik dinliyordu. Sonra neden onlara sorma ihtiyacı duyuyorum diyerek cüzdanlarına girip baktım. Her şeyin daha kolay bir hale geldiğini canlı kanlı yaşamak bir başka oluyor.

Görsel Kaynak

Sort:  

Your Post Has Been Featured on @Resteemable!
Feature any Steemit post using resteemit.com!
How It Works:
1. Take Any Steemit URL
2. Erase https://
3. Type re
Get Featured Instantly � Featured Posts are voted every 2.4hrs
Join the Curation Team Here | Vote Resteemable for Witness

Dostum bueden nasıl oy alıyorsun birini daha gordum

Valla bilsem ben de bir yol izleyecem ama fikrim yok. Umarım devam eder sffsa

Hahaha bakalım:) öğren haber et🎅🎅

You got a 5.89% upvote from @luckyvotes courtesy of @embesilikat!

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by embesilikat from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 64349.20
ETH 2673.53
USDT 1.00
SBD 2.83