Türk İnsanı ve Egosu

in #tr8 years ago

Geçenlerde Cepa- Kentpark'a gittik (AVM). Saatlerce dolaşıp bana ayakkabı ararken bir ara piyanonun açık olduğunu ve birinin çaldığını gördük/duyduk (Cepa). (ortada bi yerde olur ya piyano, hani genelde kapalıdır üstünde örtüsü vardır, yanında klasik "piyanoya dokunmak yasaktır / AVM yönetimi" tarzında bir yazı olur) Biraz daha dolaştıktan sonra piyanonun yanından geçme durumumuz oldu, furkan&iclal "çalsana ya biraz hazır açıkken" dediler. Çalan adamın tuvalete gittiğini veya ara verdiğini falan düşündük.

Dedim ki "Tamam çalıyım ama siz bilmezsiniz, otel veya avm tarzı böyle yerlerde çalmaya başladığın andan itibaren ilk 10 saniye içinde falan güvenlik vb. biri gelir durdurur, aptal aptal konuşur harika bişey bile çalsan" dedim. Ha hu bla bla vs. neyse tamam dedik bi 8 saniye tıngırdatalım. Oturup ilk notalara basar basmaz (etrafı da gözlemliyorum tabi kim çıkacak diye) hemen yandaki Gloria Jeans Cafe'nin barında telefonda konuşan takım elbisemsi bi kıyafetli bir adam arkasını döndü ve ayağa kalkıp gelmeye başladı. Tamaam dedim aha geliyo, bakalım hangi saçma konuşmalar dönücek ? tabi iclal-furkan her şeyden habersiz gariplerim.

Daha çalalı 6 saniye falan olmuşken, geldi adam
: Siz (hafif sırıtarak), okuma yazma biliyosunuzdur herhalde sanmıştım ama bilmiyosunuz demek ki
ben: (sırıtarak) Odtü Makina'da okuyorum biraz biliyorumdur heralde
: Orada yazanı görmüyosunuz heralde, ne yazıyor? (salak salak (sırıtıp ve) duraksayıp benim cevap vermemi bekliyor sanki ilkokulda öğretmen)
ben: merak etmeyin ölçü bitsin kalkıcam (çalmaya devam ediyorum)
: Hayır ne yazıyor siz anlayamıyorsunuz heralde?
ben: ben sizle tartışmaya girmeyeceğim (ne kadar uyuz ve bi yere gitmeyen bir dialog olacağının farkındayım çünkü-as usual) :)
diyip kalkarken adam bu sefer "bu piyano benim dokunamazsınız siz, bana ait bu" diyor, sadece 2 saniye çaldığımı piyanosunu yiyip zarar vermediğimi söylüyorum.
(söylenebilecek milyarlarca daha anlamlı sözü olaydan sonra sinir olmuş konuşurken tabiki bulduk ama insan o sırada söylemiyor/söyleyemiyor işte)
Adam gene piyanonun kendine ait olduğunu ve dokunamayacağımı söylüyor, kapağını kapattıktan sonra (hafif uzaklaşmaya başlamışken) geri gelip elimle dokunuyorum "bakın dokunabiliyorum" diyorum, "ben sizin gözlüğünüze dokuyor muyum?" diyor.

Neyse, aptal bir ülkenin kompleksli insanlarıyla bir gün daha geçirirken insanın neden hiç bir şeye bulaşmadan kendi halinde suya sabuna dokunmadan yaşama eğiliminde olduğunu bir kez daha anlayarak oradan uzaklaşıyoruz.
Şimdi orada Fazıl Say mozart piyano konçertosu çalsa, veya ben kim gelecek diye çekinmemden dolayı etrafı kontrol edebilmek için çok sakin yavaş bir şey çalmaktansa fantasie impromptu çalsam, veya tamamen aynı şeyleri yapan ama 50 yaşında sakallı bir adam olsam bu gerzek herifin tavrı ne olacaktı? Veya sadece, okuma yazma bilmiyorsunuz demek yerine "merhaba, ne güzel siz de çalıyorsunuz ama sorumluluk bana ait kalkmanızı rica etsem " dese çok mu zorlanırdı?
Zaten türk insanının yüzde kaçı piyano çalıyoken çalanlardan bir tanesinin de böyle özürlü olması çok üzücü. Böyle ülkede müzik nasıl gelişsin?

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 61129.70
ETH 2660.38
USDT 1.00
SBD 2.55