Türkiye de eğitim ve öğretimle ne sorunumuz var?[TR Liste Yarışma 03]

in #tr6 years ago

Türkiye de eğitim ve öğretimle ne sorunumuz var?

2016-2017-egitim-ogretim-yili-19-eylul-2016-pazartesi-gunu-basliyor.jpg

Dikkat etti iseniz konu eğitim ve öğretim.Çünkü eğitim ve öğretim birbirinden ayrılmaz bir bütündür.
Trliste konu olarak eğitimi almış ama ben ekleme yaparak öğretimi de katıyorum.Çünkü bu ikisi birbirinden ayrılmaz bir parçadır.Biz çocuklarımızın iyi eğitimli ve aynı zamanda ahlaklı ,dürüst ve karakterli olmalarını isteriz.
Ben konuyu üç başlıkta anlatacağım farklı bir açıdan.
1)Bizi yönetenler nasıl bir eğitim sistemi istiyorlar?
2)Bizler çocuklarımızın nasıl bir eğitim ve öğretim almasını istiyoruz?
3)Çocuklarımız kendileri için nasıl bir eğitim öğretim istiyorlar?
atatürkün-eğitim-öğretim-inkilapları.jpg

1)Bizi yönetenler nasıl bir eğitim sistemi istiyorlar?

Bu soruyu farklı da sormak lazım.Bizi yönetenler bizlerin nasıl bir insan olarak görmek istiyorlar..bizi,çocuklarımızı ve torunlarımızı.Nasıl insanlar görmek istiyorsan ona göre eğitim sistemi kurarsın ve geleceği orda şekillendirirsin.Uzun bir süre Türkiye de böyle oldu.Seçilmişlerin seçtiklerinin iyi eğitim aldıkları öğretim sistemi.Nasıl olur bu diyebilirsiniz ama ben size köydeki bir okul ile ilçedeki aynımı yada ilçedeki bir okulla şehirde ki okul aynı eğitimi veriyor mu veya aynı ildeki merkezdeki okul ile kenar gecekondudaki eğitim öğretim aynı mı diye sorsam cevabınız hayır olacaktır.İşte bu yüzden seçilmişlerin seçtikleri eğitim ve öğretimde eğitim aldık ve çocuklarımız hala almaya devam ediyor.Eskiden elit(seçkin)insanların çocukları iyi okullarda okurdu şimdi ise parası olanlar iyi okullarda okuyor.Birde bunların yanında sivrilen zeki çocuklarımıza burs vererek bizlerin gönüllerini fethediyor güya.Hani nerde fırsat eşitliği eğitimde.Kendimizi kandırmayalım bu ülkede geçmişte de bugünde seçkinlerin seçilmiş eğitim ve öğretimi vardır.

2)Bizler çocuklarımızın nasıl bir eğitim ve öğretim almasını istiyoruz?

Ben çocuğumun nasıl bir eğitim almasını istiyorum.Bir kere çocuğumun eğitin ve öğretiminin hiç bir döneminde koşullu ve şartlı bir eğitim almasını istemiyorum.Sadece okulların fiziki yapısı ve ya kullanılan metaryallerin iyileştirilmesini değil öğretmenlerinde iyileştirilmesini istiyorum.Ben okul seçmek öğretmen seçmek istemiyorum.Çocuğumu okuldaki eğitim yetersiz diye dersanelere özel hocalara göndermek istemiyorum.Çocuklarımın yarış atı gibi sınavdan sınava koşturulmasını istemiyorum.Çocuklarımız bir şey öğrenmiyorlar sadece sınav kazanıyorlar sonrası boş.Peki öğretim tarafı nasıl derseniz berbat.Çünkü okullarımızda artık öğretim bırakıldı sadece eğitim onuda düzgün yapsalar.Sen istediğin kadar dünyanın en iyi doktorunu yetiştir bu doktor ahlaksız,hırsız,karektersiz,düzenbaz ve yalancı olduktan sonra bana ne faydası olur ülkesine ne faydası olur bu doktorun.

3)Çocuklarımız kendileri için nasıl bir eğitim öğretim istiyorlar?

Çocuklarımız ne ister?Ne isteyebilirler ki.Özgürlük,sınırlama olmaması,sınav olmaması ve istediği olmak istediği şeye emeksizce çalışmadan sahip olmak.Böyle bir dünya yok.Tabi babanızın parasıyla özel okullarda okuyup,paralı bir üniversitede yut içi veye yurt dışı farketmez istediğiniz diplomayı alabilirsiniz.Tabiki sadece diploma sahibi olacağınızıda unutmayınız.

Son olarak eğer bir ülkede okullar kadar dersaneler varsa o ülkede eğitim sistemini tartışmak beyhudadır.Öncelikle tartışılacak devlet okullarında ki öğretmenlerin yeterliliği tartışılmalıdır.Sınav sistemiyle ve müfredatla birlikte.

kaynak
kaynak

Sort:  

Emeğinize sağlık. Çok güzel bir yazı olmuş.

teşekkürler yazacak çok şey daha var yazarken bir kısmını yanlışlıkla sildim editlemek istemedim

Your Post Has Been Featured on @Resteemable!
Feature any Steemit post using resteemit.com!
How It Works:
1. Take Any Steemit URL
2. Erase https://
3. Type re
Get Featured Instantly & Featured Posts are voted every 2.4hrs
Join the Curation Team Here | Vote Resteemable for Witness

Tebrik Ederiz! Bu Paylaşımınız'da 'destektr' Tag'ını Kullandığınız İçin Upvote Ve Resteem Kazandınız.

@destektr Yeni Türk Steemit Topluluğununa Destek Olmak Adına Hayata Geçirilen Bir Projedir.
Herhangi Bir Karşılık Ve Ödeme Talep Etmeden, Sadece 'destektr' Tag'ını Kullanan Ve @destektr'yi Takip Eden Herkesi Upvote Ve Resteem Yapar.

PhotoText-1521414670653.jpg

Lütfen Bu Hizmeti Sürdürmeye Ve Bundan Sonra Verdiğimiz Desteklerden Daha Yüksek Oy Oranı Alabilmeniz İçin, Oylama Gücümüzü Artırmaya Yardımcı Olmak Adına Alttaki Linkler'i Tıklayarak Çok Az'da Olsa Bağışta Bulunmak İstermisiniz.
(0.010 SBD) - (0.020 SBD) - (0.050 SBD) - (0.100 SBD) - (0.200 SBD) - (0.500 SBD) - (0.750 SBD) - (1.000 SBD)
Tüm Bağışlarınız SP Kiralamak İçin Kullanılacaktır. @destektr'ye Verdiğiniz Önemden Dolayı Çok Teşekkür Ederiz!

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 64453.36
ETH 3507.44
USDT 1.00
SBD 2.56