EDEBİYAT'I SEVDİNİZ Mİ?

in #tr6 years ago (edited)

Merhaba sevgili dostlarım.

Her şeyden önce güzel bir gün dilerim hepinize. Dileğimdir ki bütün gündüzleriniz ve gecelerinizden sonra güneşin ilk ışıkları ile beraber başlayan yeni günleriniz dilediğiniz gibi olsun.

Bildiğiniz üzere #edebiyat etiketi için @edebiyat hesabını oluşturduk ve #tr etiketinin gelişimi için #tr ve #edebiyat etiketlerine bağışladık. Daha önceki yazımda ayrıntılı anlatmıştım; fakat o günden bu güne bazı şeyler değişti ve bu yazıyı oluşturmamın asıl sebebi bu değişikliklerdir. Birkaç yeni detay oluşturduk.

Steemit Edebiyat Hareketi

1c5febdbeaee4a3fa2b37af5f71a5c57.jpg
Ali Lidar

Her şey çok güzel gidiyor.

Edebiyat seven bu kadar kişinin Steemit Türk Topluluğunda bulunması beni çok mutlu etti. Böyle bir harekete girişmemi de gayet hoş karşıladılar. Desteklerini esirgemediler. Şu an için oy gücüm sıfır olmasına rağmen gayet memnunlar.

#edebiyat etiketine yazılan yazılar çoğaldı.

Çok kibar, değerli ve çok da kaliteli yazarlar #edebiyat etiketine desteklerini yazılarını çoğaltarak gösterdiler. Muhabbetlerimiz edebî çerçevede sürüyor. Nezih bir ortam oluştu. Yorum sayısı arttı. Edebiyatımızı ve edebiyatçılarımızı yakından tanıma fırsatını sunuyor yazarlarımız. Her bakımdan bir artış gösterdik. Discord kanalımızın kapsamı ilk açıldığı günden daha farklı artık. Edebiyat kategorisi altında paylaşılan edebi metin türleri arttı. Bunların hepsi kendiliğinden oluşan ihtiyaçlar dahilinde oldu. Ve işin mutluluk verici kısmı; #tr etiketi öncülüğünde yaşıyoruz bunları. Çünkü bildiğiniz gibi ana şartımız #tr etiketinin en başta kullanılmasıdır.

Bunların hepsi kendiliğinden oldu derken kast ettiğim #tr sakinlerinin #edebiyat tutkunlarının mücadelesidir. Tüm uğraşlar #edebiyat yazarları tarafından sarf edildi. Bu planlanmamış örgütlenme sonucu #edebiyat etiketi iki haftadan daha kısa bir sürede görülmemiş şekilde hızlandı. Bu da Eminim ki #tr etiketine yansımıştır. Tüm gelişmeleri @edebiyat'a bağlamak istemem fakat kendi çapı içerisinde iyi yol kat ettiğini belirtmek yanlış olmaz diye düşünüyorum.

Birkaç Uyarım Var

Hesap bütün postları oylar diye bir olayımız yok. Daha önce de söylediğim gibi edebi metin değeri taşıyacak. Ama yine de bütün postları oyladım. :)

Bazı dostlarım sırf oy almış olmak için sadece bir fotoğraf yayınlıyor. Bazıları altına bir dize veya bir kıta yazıyor. Böyle postlar normalde oylanmaz; fakat yazdığınız o bir kıta veya bir dize bir hayatı özetleyecek güzelliktedir, o halde severek oylarım.

Sanıyorum ki oy cimrisi davranma zamanı geldi.
Bundan sonrası için söyleyeyim; gerçek manada edebi güzelliği olan metinlere oylama ve resteem yapılacak. Böylece hem boşa oy kullanmamış oluruz hem oylarımızı kaliteli yazarlar için saklamış oluruz hem emek veren yazarlara haksızlık etmemiş oluruz hem de yazarları emek vermeye teşvik etmiş oluruz.

attila-ilhanresimli+şiir.jpg
Atilla İlhan

Edebiyat bir konu değildir.

Edebiyat kısaca; insanların duygularını, düşüncelerini ifade ederken güzellik, estetik ve etik kaygısı güderek dile getirmek için kullanılan alt ve yan bilim dalları olan geniş bir anabilim dalıdır.

Yazdığım metin konu ile alakalı değil deyip bu yüzden #edebiyat etiketini kullanmaktan çekinen arkadaşlar var. Haklı da sayılırsınız. Çünkü edebiyat dedik bize şair ve şiir anlattılar, "şair bu şiirinde ne demek istemiş" diye sordular. Roman dediler, öykü dediler. Başka?

book_pen_open_notebook_empty_lines_workplace_desk-883500.jpeg
Görsel

Şöyle düşünelim; hiç roman, öykü veya şiirden söz etmeyeceğiz. Oturup aklımıza geldiği gibi saçmalayıp duracağız. Biraz da samimi bir hava katarak bu saçmalıklarımızın okuyucuya hoş görünmesini sağlayacağız. Okuyucu yazımızı okurken bizimle elinde bir fincan kahve veya bir bardak çay ile muhabbet ettiğini hissedecek, gülümseyecek. Başka hiçbir amacımız yok. Beni okuyan eğlensin diyoruz. Bunun için de kullandığımız yine edebi bir metin türü olan 'deneme'yi kullanırız. Edebiyatın alanı içinde hareket etmiş olduk.

Fotoğraf çektik, resim çizdik, heykel yaptık, müzik çalıyoruz paylaşmak istiyoruz. Bunların hepsi edebiyata dahildir.

Bunlardan dolayı #edebiyat kullanamam diye bir düşünceniz olmasın. Kapımız, geniş kucağımız herkese açıktır. #tr etiketi başta olmak şartı ile.

Kürasyona başladık

Kuyruk oluşturmayı düşündüm ve yaptım. Ben bazen düşünürüm ve yaparım. Hepinizi @edebiyat'ın kürasyon izine davet ediyorum. Daha güçlü bir yapı olmak adına yeni arayışlara gireceğiz hep beraber.

Çok Yalnızım ve Sıkıldım

Tüm bunları sizce de tek bir kişinin üstlenmiş olması ağır bir yük değil mi? Bu işleri yapanların ekibi var. Bense çok yalnızım. Gelecekte neler yapabileceğimize dair fikir sahibi olan arkadaşlarımı muhabbete bekliyorum.

cemal.jpg
Cemal Süreya

Bu arada sürekli bot gibi şu paylaşımınız şu etiketle böyle oldu şöyle edildi diye diye bir hal oldum.

@edebiyat bot değildir. Yazarlarla muhabbet eder, öyle bir yorum yaparak çekip gitmez. Yorumlarında samimidir. Komiktir. Saygılıdır. Süperdir. :) @edebiyat eksiklerini gördüğü yazarlara tavsiyelerde bulunur, tanımlar yapar, bilgi verir. @edebiyatı seveceksiniz. Çünkü o sizin iyiliğinizi düşünüyor. Düşüncelidir @edebiyat.

Rapor Oluşturma

İlk başladığımız günden bu yana başta #tr etiketini kullanmak şartı ile #edebiyat etiketini kullanan güzel yazarlarımızın güzeller güzeli yazılarını tablo yapıp paylaşmayı düşündüm. O kadar çok yazı yazıldı ki iki haftada; tablo oluşturmaya asla zaman bulamam. Discord kanalımızda oylanan her paylaşım yayınlanıyor. Ayrıntı isteyen arkadaşlarım Discord kanalımıza katılabilirler.

edip-cansever_1083825.jpg
Edip Cansever

Steemit Edebiyat Hareketi dedik ve Discord kanalı kurduk demiştim. Davet etmiştim herkesi; ama herkes gelmedi.

Neden?

@edebiyat'ı sevmediniz mi?

@sahinadm

Sort:  

Sizler tanışmış mıydınız?
@edebiyat > @itsmeebrar @sudefteri @artizm
arkadaşlar > @edebiyat
;)

teşekkür ederim, daha müşerref olamadık:)

Estağfirullah; o şeref bana aittir. Kapımız, kucağımız, gönlümüz her zaman açıktır efendim. @sudefteri

Sevgiler.

Herşey çok güzel olacak :) inşallah

Sevmediler baksana :)

İnsan yaşadığını nasıl sevmez şaştım doğrusu :)

Değil mi... Yaşıyoruz. Ne güzel söyledin. Ne yaparsak yapalım. Bizden ayrı bir yaşam d0şünemediğimiz gibi yaşamımızan ayrı bir edebiyat da düşünemeyiz. Hayattan besleniyor çünkü.

Evet hocam edebiyat hayattan besleniyor, edebiyata hayatımızda daha fazla yer vermemiz gerektiğini anlarız inşallah :)

Huzuru bulamayanlar santsız yaşamaya alışmış insanlardır.

Ya çok güzel bir harekeeet buu :) Okurken içim neşe doldu. Edebiyat her yerde. Varım diyooooor :)

Teşekkür ederim. Sizin sevinciniz beni de sevindirdi. :)

'Çok yanlızım sıkıldım' hocam sakın tek düşünmeyin kendinizi burada edebiyat ordusu var :) Zamanla desteklemeye başlıyacaklar. Zamandan önce dönmek yok. " Var mıydık ? Belki, biraz.. Diyerek herkes biraz destek olmalı . Elinize sağlık.

Güzel sözlerin beni duygulandırdı. Edebiyat ordusuna selam olsun. Senin gibi arkadaşlar var oldukça ben yalnız değilim tabii ki...

Kendinizi anlatan bir post olmuş.Zamanla daha da destek göreceğinden eminim.Yazdıklarınız etiket kullanımı için ayrıntı da vermiş.Bakıyorum da çoğu arkadaşımız etiket olarak kullanmaya başlamış durumda zaten..:)

Evet kullanıyor arkadaşlar. Böyle gittikçe daha iyi yerlere gideriz. Sizin farklı düşünceleriniz varsa dinleriz, hep beraber var olalım... :)

Zamanla gerçek değerini bulacağına hiç şüphem yok. @avina nın dediği gibi "insan yaşadığını sevmez mi"
Bence çoğu kişi yaşadıklarının @edebiyat olduğunu henüz fark etmemiş. Hayatın kendisinin bir @edebiyat olduğu aşikardır. Bunu fark ettirmek lazım. Bu biraz zaman alabilir ama olacağına eminim. Ben de @gographer olarak üzerime düşeni yapmaya hazırım. Sağlıcakla kalın.....

Güzel düşüncelerin ve desteğin için teşekkür ederim dostum. Benim de inancım tamdır. @geographer'den paylaşım bekliyorum.

Yorumunuzla anılmak güzel teşekkür ederim :)

Hayatın her noktasında edebiyata dair birşeyler mevcut ama mesele onu görüp yazıya dökebilmekte.

Öyle yazarlarımız var ki bu konuda hiç sıkıntı çekmiyorlar. Hepsi de gayet aktif ve yetkinler. #tr ve #edebiyat sen ve senin gibi güzel yürekli insanlar sayesinde yükselecek.

Yorum için teşekkür ederim.

Loading...

How Cool!

You got a 17.24% upvote from @coolbot courtesy of @edebiyat!

Help us grow, delegate today!

You got a 20.00% upvote from @automation courtesy of @edebiyat! This is a service sponsored by @yehey. Please consider voting @yehey for Witnes. Use this short URL link https://on.king.net/witness simply click and vote, this will redirect to Steem Connect for secure connection.

Interested to earn daily? Delegate Steem Power to receive 90% payout rewards. Use this link https://on.king.net/automation to delegate SP to @Automation.
If you need an extra upvote, join us at https://SteemChat.com discord server.

Have a lovely day.
@Automation - Keep Steeming for a better future.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63956.43
ETH 3320.30
USDT 1.00
SBD 3.92