SMT: Akıllı medyalar için Steem üzerinde akıllı medya token'ları

in #tr6 years ago (edited)

Öncelikle şunu söyleyeyim; anladığımı anlatacağım. Sanırım meselenin özünü anladım. Yine de normal koşullarda böyle bir konuda yazmak için daha fazla araştırma yapardım, en azından White Paper’ı falan okurdum ama bir noktada bu kadarını bilmenin benim için yeterli olduğuna karar verdim. Daha fazla ilgisi ve bilgisi olanlar yorum yaparak ya da kendi post’larını hazırlayarak tr’yi aydınlatırlarsa süper olur. Hatta belki çoktan aydınlatmışlardır da ben denk gelmemişimdir.


NEDİR BU SMT – YENİR Mİ İÇİLİR Mİ?

Şimdi, bir Smart Media Token lafı dönüp duruyor. Geciktiği konuşuluyor, bu sene kesin deniyor vesaire. Nedir bu SMT?
Steemit, biliyorsunuz, Steem blokzinciri üzerinde bir uygulama. İçeriğe katkıda bulunanlara STEEM adı verilen kendi token’ıyla ödeme yapan bir sosyal medya sitesi.
Ned Scott’ın planı, böyle başka uygulamaların da olması ve onların da kendi token’larının olması. (100’üncü gün yazımda, niye o siteden diğerine dolaşıp durduğumuzu sormuştum. Belki de cevap burada yatıyor. Belki de hepsi kendi token’larını çıkaracak.)
Ned Scott’ın verdiği örnekten gideyim. DTube’u da biliyorsunuz. O da Steem blokzinciri üzerinde bir uygulama. Onun neden kendi token’ı, mesela DTube token’ı olmasın? O niye ICO yapıp fon toplamasın?
Ama tabii asıl olarak, niye yeni sosyal medya platformları ya da diyelim gazeteler (amma eski kafalıyım!) gelip Steem blokzinciri üzerinde site kurmasınlar ve kendi sundukları hizmet için ICO yapıp (fon toplayıp) kendi token’larıyla “değer” üretmesinler? Steem üzerindeki bu diğer uygulamalar, token’larıyla nasıl değer üreteceklerine, bu token’ları nasıl kullanıp nasıl dağıtacaklarına, ödül havuzunun nasıl oluşturulacağına, kısacası tüm kurallara tamamen kendileri karar verecek.
Hatta söylenene göre SMT çıkarmak o kadar kolay ki, bir topluluğu / izleyicisi olan herkes bundan sonra yola Steem blokzinciri üzerinde kendi sitesiyle ve kendi token’ıyla devam edebilir.

MEDYANIN ETHEREUM'U

Yani Steem bir bakıma medyanın Ethereum’u olmaya soyunuyor. Nasıl Ethereum blokzinciri üzerinde uygulama ardına uygulama çıkıyor, Steem blokzinciri üzerinde de akıllı medyalar kurulacak –ya da en azından böyle olacağı ümit ediliyor. Yeni çıkan bu SMT’ler de market’te STEEM’le exchange edilebilecek.
Bizi ilgilendiren kısmı, bunun STEEM fiyatını bayağı bayağı uçurması ihtimali. Gerçi yatırım mevzularında âdet olduğu üzere, tam tersi etkisi olacağına dair sesler yükselmiyor da değil.

Ortamlarda konuşulan bir diğer konu da yatırım bazlı oylama versus hesap bazlı oylama.
Şu anda biliyorsunuz Steemit’te ne kadar yatırımınız -ne kadar paranız- varsa oyunuz o kadar değerli oluyor. Fakat geçenlerde Ned Scott ortaya bir hesap bazlı oylama fikri attı. Başlamışken onu da anlatırdım ama ne yazık ki Steemit’te post’lar pek okunmuyor, hele uzun olanlar hiç okunmuyor –o yüzden arkası yarın!

Sort:  

Bu kısa değerlendirme için teşekkürler, birilerinin daha kafasında canlanacaktır bazı şeyler diye düşünüyorum ;)

Ben teşekkür ederim. Bence SMT'ler konusu daha çok yazı kaldırır. Steem ekosisteminde ilginç gelişmeler olacak gibi görünüyor. Umuyorum ki tr'den de parlak fikirler, gerçekten "değer" yaratabilecek girişimler çıkar.

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63706.21
ETH 3073.80
USDT 1.00
SBD 3.76