Atatürk Çiceğim 1

in #tr6 years ago

Uzun bir aradan sonra Merhaba Steemit topluluğu,

Bugün ben size biraz kendi Atatürk çiçeğimden bahsetmek istiyorum. Fakat buna geçmeden önce nedir Atatürk ismi nerden geliyor. Adını kim koymuş gibi soruların yanıtlarını birlikte aramak istiyorum.

Öncelikle ismiyle başlayalım Mustafa Kemal Atatürk’ün bir serada çiçeği görüp çok beğendiği söyleniyor. Bunu üstüne çiçeğin adını buradan aldığına dair bir görüş var.

Başka görüşe göre çiçek üstünde çalışan botanikçiler çiçeğe Atatürk ismin verilmesini öneriler ve bu vesiyle çiçeğe Atatürk ismi verildi diye söylüyor.

İnternet ortamında ulaştığım bir başka görüş ise çiçeğin Amerikalı bir bilim adamının Tarsus Amerikan Kolejinde Mustafa Kemal’le ile karşılaşıp onun tabiat bilgisine hayranlığı nedeniyle çiçeğin ismine onun adını verilmesini dünya nebatat dairesine iletmiş ve böylece dünyadaki tüm ülkelerde bu isimle üretilip satıldığını iddia etmiş. Benim şimdiye kadar çiçek hakkında yaptığım araştırmada tüm dünyanın çiçeği aynı ismi vermemiş olduğunu gördüm. Çiceğin latincede ve ülkesi Meksika’da bile tek bir isiminin olmadığını görüdüm. Tarsus’da bir Amerikan Koleji olduğu doğru fakat okulun internet sitesinde yaptığım küçük araştırmada Atatürk’ün burayı ziyaretine ilişkin bir not bulamadım. Zira böyle bir ziyaretin tarihçelerine eklenmediği düşünmüyorum. Söz konusu ziyaret olmuş olsaydı bunu orada tespit edebilirdik diye düşünüyorum.

Tüm bu görüşler karşısında bana en mantıklı gelen yaklaşım çiçeğin Atatürk’ün teşvik ve çabalarıyla yeni kurulan Cumhuriyet için kurumlar oluştururken doğanın da vazgeçilmez ve yaşamsal önemin fark etmişliğinden kaynaklı tavrıyla botanikçilere verdiği desteğe karşın Türk botanikçilerin çiçeğe Atatürk isminin verilmesi önerisiyle gitmesidir. Ya da yine bunun sonucu olarak Türkiye’de bu bitkinin yetiştirilmesine imkan ve olanak tanıyan Mustafa Kemal Atatürk’ün diğer birçok şeyde yaşatıldığı gibi bu çiceklede yaşatmak için bir yöntem olduğunu düşünüyorum.

Geçen Sene 31 Ocak 2017’de kendime yeni yıl hediyesi olarak bu çiçeği Kartal Koçtaş mazağasından satın aldım. Mevsimin kış olması vesilesiyle çiçeğin kırmızı yaprakları çok coşkulu bir biçimde açmıştı. Alta kalan bir kaç yeşil yaprağıyla beraber oluşturdukları kontrast renklilik saatlerce seyrine doyulmayacak bir çekiciliği sahipti. Çiceği aldıktan sonra küçük olan saksını değiştirip daha büyük bir saksıya aldım. Bitki köklerini toprağa verdi ve yerini sevdi çok güzel büyük ve sık yapraklı büyüyen bir bitki oldu. Yaza doğru bütün kırmızı yaprakları yeşile döndü. Fakat hala sık ve büyük yaprakları vardı. Ve yaz boyunca öyle kaldı. Sonrasında kışa doğru küçük kırmızı yapraklar yine oluştu. Sağlıklı bir şekilde kırımızı yaprakların yeniden oluşacağını düşündüm.

28191167_10156194508743817_387326634_n.jpg
Fakat bu süre zarfında biz il değiştirdik. Bitkim ise iklim değiştirdi. Ve sanırım bu iklim ona iyi gelmedi. Şimdi tepesinde birkaç küçük kırımızı yaprağı kalmış bitkimi Atatürk Çiçeğimi nasıl kurtarabilirim diye düşünüyorum.
28217236_10156194533153817_206555645_o.jpg

Bir hastalık içinde olduğu kesin eğer bir bilginiz varsa benimle paylaşmanız ve öneri getirmenizi diliyorum.
28275389_10156194517438817_1310203725_o.jpg

İkici kısımda çiçeğin dünyadaki diğer isimlerine ve kültürlere nasıl yansıdığıyla devam edeceğim.

Esen Kalın...

Sort:  

teşekkür ederim. Eskiden güzeldi. Belirttiğim gibi şimdi biraz hasta:(

Masaüstünden resim nasıl ekleniyor? Uğraştım yapamadım. Eskiden sürükle bırak oluyordu ama bu sefer olmadı

by Selecting them sekmesini tıklayınca bende hemen masa üstündeki resim veya foto ne varsa ona gidiyor ve seçip ekliyorum.

selamlar :) Atatürk çiçeğini ben de çok severim. farklı bir etkileyiciliği olduğunu düşünmüşümdür hep :) sizi takip etmeye başladım. görüşmek üzere.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62934.09
ETH 3118.65
USDT 1.00
SBD 3.85