Dizi Önerisi #The Handmaids Tale

in #tr6 years ago

The_Handmaid's_Tale_intertitle.png

Margaret Atwood’un kitabından uyarlanan bir dizi. Türkçeye damızlık kızın öyküsü diye çevrilmiş. Sürekli hareket ve akışı olan bir dizi değil. Öncelikle böyle bir düşünce oluşmasın aklınızda. Durumlar üzerinden giden ve iç konuşmaların bol olduğu bir dizi. Bir distopya. Amerika’ da geçiyor hikaye.

Nüfusun giderek azaldığı bir dünya düşünün. Hava sanayi yüzünden giderek kirlenmiş, topraktan ürünler sağlıklı ürünler çıkmıyor. Kısacası dünya kirlenmiş. Yönetimi ele geçiren grup doğurganlığı olan kadınları (damızlık olarak nitelendiriyorlar) komutanların çocuklarını dünyaya getirmekle yükümlüler. Bu geçişin nasıl olduğunu flashbackler ile çok güzel anlatıyorlar. Kadınların ellerinden haklarının nasıl bir bir alındığı ve bu durumu normalleştirmeye nasıl ittiklerini çok güzel anlatıyor. İncili kendilerine göre yorumlayıp insanları nasıl zorunlu bir yönetime zorladıklarını görüyorsunuz. İçiniz kararıyor, bunalıyor ve nasıl olur diyorsunuz. Dikkatli izleyince bazı olayların gerçekte olduğunu görüyorsunuz.


İnsanları gruplandırıyorlar;

  • Kırmızı renk giyen damızlıklar
  • Mavi renk giyen komutanların eşleri
  • Komutanlar
  • Gri giyen hizmetli kadınlar
  • Komutanların şoförleri...

Kendi düşünceleri dışında olan kişileri asıyorlar, kolonilere gönderiyorlar. Kolonilerde radyoaktif toprakları düzenleyen işçiler var. Çok zor şartlarda çalışıyorlar ve kısa sürede radyoaktif maddeler yüzünden ölüyorlar.

handmaids-tale-future.jpg

Dizinin başrolündeki damızlık kız June. Adlarını komutanlarının adlarının başına of koyarak alıyorlar. June’un adı Fred’in ki anlamında Offred oluyor. O komutanın çocuğunu doğurduktan sonra başka komutanın evine geçiyorlar ve adları yeniden değişiyor. Eski isimlerini kullanmak yasak. Doğurdukları çocukları komutan ve eşine veriyorlar. Hiç bir hak sahibi değiller. Ayrıca seramoni dedikleri şekilde ilişkiye giriyorlar. Tam bir tecavüz! June, bu pislik sistemden kaçıp Kanada’ya ulaşmaya çalışıyor. İkinci sezonu 25 Nisan’da çıktı ve şu an 2. sezon 3 bölümü var. Her çarşamba yeni bir bölüm çıkacak. Heyecanla bekliyorum... Dizinin fragmanını aşağıya koyuyorum. Belki izlemek isteyen olur.

Sort:  

Hep aklımda olan, fakat bir türlü bakamadığım bir diziydi. Senin yazınla bakmak farz oldu ! Eline sağlık

Spoiler olmasın diye çok dikkatli yazmaya çalıştım. Ama dizi de daha neler neler var. Kesinlikle izlediğine pişman olmayacağın bir dizi.

Mutlaka bakacağım, teşekkürler :)

As a follower of @followforupvotes this post has been randomly selected and upvoted! Enjoy your upvote and have a great day!

Fragmanını izledim çok dramatik bir dizi, ben böyle diziler izleyemiyorum, konusu dehşet verici...
Ellerinize sağlık güzel bir dizi tanıtımı olmuş.😃

Çok dramatik ve yavaş ilerleyen bir dizi. Konuyu çok güzel işlemişler. Teşekkür ederim yorumunuz için.

Bizim de bayadır aklımızdaydı ama ancak 4 gün kadar önce izlemeye başlayabildik. Dizi hali çok güzel ama kitabını da çok merak ediyorum. E-book olarak aldım bakalım bir fırsat bulabilirsem onu da okumaya girişeceğim.

Ben de kitabını çok merak ediyorum. 2. Sezon bitikten sonra okumayı düşünüyorum.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 59328.31
ETH 2997.26
USDT 1.00
SBD 3.79