Bugün Hakkında #1

in #tr6 years ago

B97D18C6-EDB6-4300-A5B0-F7DBB8DB1AF3.jpeg

Sınav haftası sona erdi. Kocaman bir oh çektim gerçekten. Sınav çıkışı okulun vişne ve erik ağaçlarından meyve topladım. İstanbul’un bu yapaylığının için doğal bir şeyler bulmak beni çok mutlu etti.

İş Görüşmesi

Bugün daha önceden bahsettiğim iş görüşmesine gitmedim. Gerçekten orada çalışmak istemediğimi hissettim. İş tanımı gayet güzel ama yaptıkları sınavları doğru bulmadığım için vazgeçtim bu işten. Belki benim bu davranışıma anlam verememişlerdir. Gerçekten anlamlı da olmamış olabilir. Sadece ben değil daha çok kişi bu şekilde davransa yaptıklarının gerçekten saçma olduğunu anlarlar. Başka bir bakış açısından bakılırsa ekonomik etkinsizliğe de neden oluyorlar.

F8B8815C-96C1-4FD1-839D-A6E1A8951904.jpeg

Küçük bir hesap yapalım;

Sadece varsayımlar ile ilerlenmiş bir örnektir.

50 kişinin başvurduğunu ve iyi ihtimal 3 kişinin alınacağını düşünelim (50 den fazla olduğuna eminim). İlk görüşmeye 40 kişiyi çağırsınlar. Kişi başı 2.5 saatten toplam 100 saat. 2. aşamaya 20 kişi çağırılsa kişi başı 2 saatten (gönderdikleri mailde ortalama 2 saat süreceği belirtiliyordu) 40 saatte buradan geliyor. Son aşamaya 10 kişi kaldı diyelim. En iyi ihtimalle 1 saat sürdüğünü düşünelim, toplam 10 saatte buradan geldi. Hepsi toplam 150 saat yaptı. 3 kişi kazanıp işe girdikleri yani emellerine nail oldukları için onların harcadığı zamanı çıkaralım 16.5 saat. 133 buçuk saat yaptı. Bu kişilerin geliş-gidiş saatleri hesaplanmamış hali ile ekonomide ortalama 5.5 günlük bir kayıp oldu. İş saati cinsinden hesaplarsak ortalama 13 gün kayıp var. Bu insanlar boş boş bu firmada giremeyecekleri işin sınavlarına girmek yerine toplamda 13 günlük çalışsalardı daha karlıydı. Hem onlar için hem ekonomimiz için. Düşünsenize bu sistemi 100 firmanın yaptığını. 130 gün boşa gidiyor.


2F759DCC-DDF6-459B-88A6-58C2630A3284.jpeg

Mezun olmama son 3 sınavım kaldı. Bir de bitirme tezim var. Artık mezun olacağımı hissediyorum. Bölümün en zor derslerinden biri denilen (ilkinden 35 almıştım) dersten 50 aldım ikinci vizesinden. Finalinden 10 alsam bile geçebilecek notlardayım. Artık daha rahat bir şekilde çalışmama devam edebilirim. 8 haziranda okul bitiyor. 28 gün kalmış sadece.

Görsel kaynaklar Unsplash sitesinden alınmıştır.

Sort:  

Yeni mezun olduğum yıllara götürdün beni... Bişey varmış gibi okul bitmeden iş hayatına başlamış biri olarak, acele etmemeni ve kendini en mutlu hissettiğin yerde işe başlamanı öneririm. Mutsuz hissettiğin ama imkanları - görece- daha iyi olan yerde çalışmak insandan çok şey götürüyor farkında olmadan.

İyi insanlarla karşılaşman dileğiyle...

İstanbul’da tek başıma yaşıyorum ve İstanbul’da kalmak istiyorum bunun için hemen bir işe girmek istiyorum aslında. Dediğin çok doğru, istediğim işi bulacağıma da inanıyorum.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by dunham from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Bende bölümümden mezun oluyorum az kaldı. Yoğunluk nedeniyle gün sayıyorum artık :D Benim de ortalama 28 gün kaldı.

Gerçekten çok yoğun bir dönem seni anlayabiliyorum. Bitince nasıl bir his olacak bilmiyorum ama en kısa zamanda bitmesi en iyisi olacak.

siz iş hayatına atılacak tüm gençlere şimdiden başarılar dilerim. güzel hesaplar yapmışsın, umarım tüm hesapların sizin lehinize sonuçlanarak iyi yerlere gelmenize katkı sağlar. hesaplarına değişken bir faktör olarak hayatın acımasız ve bir o kadar da güzelliklerle dolu olduğunu katmayı unutma. tekrardan başarılar dilerim.

Hayat artı ve eksileri ile güzel. Hep artı yönleri olsaydı yaptığımız işlerden bir süre sonra zevk almazdık. Her şey zıtlıklar ile güzel. Yorumun için teşekkür ederim.

Merhaba, ben @kusadasi ve @try-market küratörü olarak #tr ve #cointurk etiketlerinindeki kaliteli yazıları inceliyorum. Sonrasında bu yazılar @kusadasi veya @try-market tarafından upvote ediliyor. @kusadasi ve @try-market #tr etiketinin daha yukarılara çıkması için çok büyük bir çaba içerisindedir. Tabii ki bu ilerleyişin kaliteli yazılarla olması yönünde çaba harcıyoruz.Paylaşımlarınıza 'cointurk' etiketini ekleyerek @kusadasi ve @try-market tarafından desteklenmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca, sürekli olarak @kusadasi tarafından düzenlenen projeler ve discord kanalımızda anlık yarışmalar mevcuttur.
Katılmak isterseniz discord kanalımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Elinize sağlık güzel bir yazı olmuş. Bir sonraki yazınızda tercih ederseniz, 'cointurk' etiketini kullanmanız ailemizi daha da büyütecektir.

Congratulations @dunham! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63585.64
ETH 3035.86
USDT 1.00
SBD 3.84